نقاشی خدا در پارک جنگلی النگدره

پارک جنگلی النگدره، گلستان

یکی از پارکهای جنگلی شمال کشور که به عنوان یکی از  مناطق گردشگری نمونه شناخته شده است، پارک جنگلی النگدره است که با سفر به این پارک چشمان شما محو زیبایی و طبیعت اعجاب انگیز آن می‌شوید. زیبایی‌های طبیعی این منطقه به قدری زیاد است که می‌توانید یک روز کامل را به خوشگذرانی و گشت و گذار در این منطقه مشغول باشید و لحظه ای احساس کسالت و خستگی در خود نداشته باشید.

شمال ایران در معیت کوه های البرز و جنگل های انبوه یکی از زیباترین بخش های کشورمان است که در میان هم وطنانمان نیز مقبولیت بسیاری دارد. همراهی کوه و جنگل، رودخانه ها، آبشارها و چشمه ها در آمیزه ای از آب و هوای مطبوع مقصدی مناسب برای یک گشت و گذار دلچسب است. حالا که تصمیم گرفته ایم هوشمندانه سفر کنیم، در میان زیبایی های بی نظیر این خطه کمی به سمت شرق مایل شده و به سمت یکی از استان های بسیار زیبا و شگفت انگیزمان سفر می کنیم. استان گلستان با روستای زیارت و روستای ناهارخوران حالا سال هاست یکی از زیباترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ماست. استانی که قدمت آن به پنج یا شش هزار سال پیش بازگشته و خواستگاه یکی از اصیل ترین اقوام ایرانی است. در میان جاذبه های پرآوازه گلستان سری به یکی از شاهکارهای طبیعی آن می زنیم، که جایی در نزدیکی گرگان و دهکده ناهارخوران جا خوش کرده و تابلویی از زیبایی و وجاهت است.

عکس ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهار خوران Tarikhema.org
۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهار خوران

به بهشت کوچک گرگان خوش آمده اید. شاید برای آن هایی که شهر نشینی را تجربه کرده اند، تصور حضور چنین بهشتی آن هم در نزدیکی یک شهر و جاده پرتردد ناهارخوران سرشناس کمی مشکل باشد. آنچه پیش روی شماست یک جنگل زیباست که در دامنه جنگل های قدیمی و انبوه جا خوش کرده و حالا سال هاست تفرج گاه محبوب مردمان گرگان است. پارک جنگلی النگدره، دارای وسعتی به مساحت ۱۸۵ کیلومتر و چشم‌اندازی منحصر به فرد است و به عنوان یکی از ۷ منطقه نمونه گردشگری کشور و همچنین پارک جنگلی شاخص شمال کشور انتخاب و معرفی شده است. هوای جنگل حداقل ۱۰ درجه خنک‌تر از نقاط شهری است. در دامنه جنگل پوشش گیاهی ویژه و همچنین رودخانه و چشمه‌هایی وجود دارد.

پوشش گیاهی ابن جنگل را درختان انجیلی و ممرز، توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید، شیردار و خردمندی تشکیل می‌دهد. درختانی کهنسال که گاه ریشه هایشان از خاک بیرون دویده و روی زمین قد کشیده اند. درختانی سر بفلک کشیده که سایه بانی گسترده بر سر زمین افکنده اند. امکانات موجود در پارک النگدره شامل برق‌رسانی، سرویس‌های بهداشتی، جاده آسفالته، نمازخانه، پارک کودک، زمین ورزش، ساختمان‌های نگهبانی و منطقه کمپینگ است. در طول مسیر حرکت در النگدره ناگهان یک کلبه چوبی رخ می نماید و هوای یک دورهمی و نوشیدن یک لیوان چای را در جانتان زنده می کند. آلاچیق ها و میز و نیمکت هایی که گاه گاه در گوشه هایی در عمق این جنگل به چشم می خورند، فرصتی برای کسب یک آرامش وصف ناپذیرند. گاه در کشف و شهودتان در دل النگدره به بلندی می رسید که تمام گرگان را به زیر پایتان کشیده و شهر آرام این روزها چشمانتان را نوازش خواهد داد.

نمایی از پارک جنگلی النگدره
نمایی از پارک جنگلی النگدره

در همین النگدره می توانید دریا را هم از همان بالابالاها ببینید و عظمتش را بیشتر درک کنید. انبوه همین زیبایی های بی بدیل است که النگدره را جزو هفت منطقه نمونه گردشگری ایران قرار می دهد. آب و هوای معتدل و مرطوب النگدره هم مطبوع و دوست داشتنی است و اقامت در این جنگل را دلچسب می نماید. النگدره در میان پارک های جنگلی متعدد شمال کشور شاخص است و همچون نگینی زمردین و بی رقیب می درخشد. داخل پارک النگدره، جاده ای آسفالته وجود دارد و هر کجای ان که بخواهید می توانید بنشینید و از طبیعت بی نظیر آن بهره ببرید .پارک جنگلی النگدره به مساحت ۱۸۵ هکتار و در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهار خوران قرار گرفته است. این جنگل ۱۰ درجه از شهر خنک تر است برای همین در اوج گرمای تابستان خیلی از مردم راهی این جنگل می شوند تا ساعاتی را در طبیعت خنک آن بگذرانند.

دیدنی ها و خوشگذرانی در پارک النگدره:

پیمایش در میان انبوه درختان

چه چیزی بیشتر از یک پیاده روی در جنگل های انبوه و سرسبز شمال ایران می تواند حال آدم را خوب کند و به او انرژی بدهد. به ویژه اینکه امکانات لازم برای یک پیاده روی طولانی هم فراهم باشد و چشم انداز روبروی تان هر لحظه با رنگ های متنوع تغییر پیدا کند. اینجا در النگدره خیابانی، سراسر جنگل را به هم متصل می کند که می توانید برای پیاده روی و گشت در جنگل از آن استفاده کنید؛ اما برای ایمنی بیشتر مسیر چوبی دیگری در میان جنگل کشیده شده تا هم فضای زیباتری به وجود بیاید و هم ایمنی آن کامل تر باشد. در ضمن برای راحتی بیشتر، مسوولان شهری گرگان امکانی را به وجود آورده اند که در روزهای زوج اهالی و گردشگران از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر بدون نگرانی از عبور ماشین ها و با ایمنی کامل بتوانند مشغول پیاده روی شوند.

عکس پیمایش در میان انبوه درختان %d9%86%d9%82%d8%a7%d8%b4%db%8c-%d8%ae%d8%af%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%a9-%d8%ac%d9%86%da%af%d9%84%db%8c-%d8%a7%d9%84%d9%86%da%af%d8%af%d8%b1%d9%87 Tarikhema.org
پیمایش در میان انبوه درختان

پیک نیک و گشت و گذار

این جنگل جایی عالی برای گذراندن یک روز کامل است می توانید ساعت ها در گوشه ای بنشینید، خیره به طبیعت اطراف شوید و در این میان صدای پرندگان و جانوران جنگلی حال و هوای تان را خاص تر و جذاب تر می کند. نظرتان با یک چای زغالی در میان طبیعت چیست؟ می توانید در کنار چای یک عصرانه ی داغ هم ترتیب دهید تا جنگل گردی تان به یاد ماندنی تر شود.

عکس فضای رویایی  پارک النگدره %d9%86%d9%82%d8%a7%d8%b4%db%8c-%d8%ae%d8%af%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%a9-%d8%ac%d9%86%da%af%d9%84%db%8c-%d8%a7%d9%84%d9%86%da%af%d8%af%d8%b1%d9%87 Tarikhema.org
فضای رویایی پارک النگدره

تماشای رودخانه قلاشی و چشمه های اطراف آن

در این جنگل رودخانه و چشمه های زیبایی هم هست که می توانید کمپ تان را در کنار آن ها برپا کنید. رودخانه ای زیبا از میان این جنگل می گذراند به نام رودخانه قلاشی  و در مجاورت آن سه چشمه ی زلال و دیدنی به چشم می خورد.

رودخانه قلاشی و چشمه های اطراف آن
رودخانه قلاشی و چشمه های اطراف آن

عکاسی از مناظر شگفت انگیز

نمی توان این همه راه تا گرگان زیبا و طبیعت فریبای آن آمد و از کنار ثبت این همه جلوه تماشایی به سادگی گذشت. همان گونه که گفتیم طبیعت النگدره در تمام فصل ها بسیار زیباست و در هر موقع از سال می توان بهترین و زیباترین عکس ها را از اینجا به یادگار برد. البته اگر خوش شانس باشید و در پاییز به النگدره بیایید، می توانید شکوه نهایی طبیعت را در این بهشت زمینی به ثبت برسانید.

عکس عکاسی از مناظر شگفت انگیز %d9%86%d9%82%d8%a7%d8%b4%db%8c-%d8%ae%d8%af%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%a9-%d8%ac%d9%86%da%af%d9%84%db%8c-%d8%a7%d9%84%d9%86%da%af%d8%af%d8%b1%d9%87 Tarikhema.org
عکاسی از مناظر شگفت انگیز

زمان مناسب برای رفتن به پارک النگدره 

این جنگل در هر فصلی از سال با چشم اندازهای بی بدیل از شما پذیرایی می کند اما خیلی از گردشگران موافقند که زیبایی و جذابیت آن در فصل پاییز چیز دیگریست! در این فصل درختان به هزاران رنگ تبدیل شده اند و هوای ابری و بوی نم باران فضایی خارق العاده و رمانتیک را به وجود آورده است.  با این حال همه ی فصل های این جنگل زیباست؛ در بهار پر از عطر و بوی شکوفه ها می شود و در فصل تابستان نسیم های خنکش به روح و جانتان طراوت می دهد. در زمستان هم یکدست سفید می شود و حتما باید برای رفتن به آن تجهیزات مناسب زمستانی داشته باشید.

زمان مناسب برای رفتن به پارک النگدره 
زمان مناسب برای رفتن به پارک النگدره 

مسیر دسترسی به پارک النگدره 

استان گلستان، ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان، پارک جنگلی النگدره . برای رسیدن به این پارک جنگلی زیبا ابتدا باید به استان گلستان، شهر گرگان بروید و سپس از طریق بلوار ناهارخوران، فرعی پارک جنگلی النگدره خود را به این منطقه برسانید.

ویدئوی معرفی  پارک النگدره 

منابع

  • پارک جنگلی النگدره – بیتوته
  • پارک جنگلی النگدره | جنگلی در همسایگی شهر گرگان – ایران هتل
  • پارک جنگلی النگدره – ویکی پدیا
  • جنگل النگدره، جنگلی تماشایی در گرگان – الی گشت
  • پارک جنگلی النگدره – کارناوال
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها