جاهای دیدنی اردبیل

هرساله تعداد زیادی از هموطنانمون شهر اردبیل را برای مقصد سفر خود انتخاب می کنند و تعداد زیاد دیگری برای انتخاب اردبیل شک دارند که ما در این مقاله با معرفی مکان های تفریحی و دیدنی اردبیل و جاهای دیدنی اردبیل سعی در بر طرف کردن شک این دسته از دوستان میکنیم.

جاهای دیدنی اردبیل

اردبیل شهری با قدمت ۴۰ هزار ساله که در فصل گرم تابستان هوایی بسیار خنک و مطلوبی دارد که برای فرار از گرما بهترین جا می باشد.

اما فقط خنک بودن این شهر در تابستان ملاک نمی باشد بلکه مراتع سرسبز و آبگرم و گردنه حیران نیز یکی از جذابیت های اصلی این شهر می باشد.

پل معلق مشگین شهر

جاهای دیدنی اردبیل
جاهای دیدنی اردبیل

این پل معلق بسیار زیبا حدود ۲۶۵ متر طول دارد و در ارتفاع ۸۰ متری بر روی پارک جنگلی احداث شده است،که توصیه می شود حتما از این پل زیبا که ساخته دست مهندسان داخلی میباشد دیدن فرمایید.

جنگل فندقلو

بعد از گذر از گردنه حیران به یکی از زیباترین جنگل های ایران می رسیم.جنگلی که در فصل بهار با درختان فندق و گوجه سبز و… و همچنین بوی پونه های وحشی در هوای بسیار خنکش یک جلای دیگر به این منطقه بخشیده است.

ضمنا این منطقه علاوه بر این ها چشمه اب گرم و پیست اسکی روی چمن نیز دارد که این منطقه را به یکی از مناطق فوق العاده اردبیل تبدیل می کند.

دریاچه شورابیل

دریاچه ای در اطراف اردبیل که قبلا بسیار شور بوده است اما اکنون به دلیل ورود اب های شیرین به این دریاچه از شوری ان کاسته شده است و شرایطی برای پرورش نوعی ماهی در ان هم فراهم شده است. این منطقه هم جذابیت های گردشگری فراوانی دارد به جز زیبایی های طبیعی دریاچه گردشگران میتوانند از قایقرانی،دوچرخه سواری و سایر امکانات گردشگری این مجموعه استفاده کنند و لذت ببرند.

عجیب ترین گورستان تاریخی اردبیل

منطقه باستانی معروف به شهر یری در شمال غربی روستای پیرازمیان در ۳۱ کیلومتری شرق مشگین شهر قرار دارد. جایی در کنار رود قره سو که وسعت آن به ۴۰۰ هکتار می رسد و از سه قسمت دژ نظامی، معبد و قوشا تپه تشکیل می شود. قدمت قلعه و معبد به ۱۴۵۰ پیش از میلاد و قوشا تپه به ۷ هزاره پیش از میلاد می رسد.

دریاچه نئور

این دریاچه در فاصله ۴۲ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل در ارتفاع ۲۴۸۰ متری از سطح دریا قرار دارد. راه اصلی دسترسی دریاچه جاده روستائی آسفالته به طول ۱۳ کیلومتر می باشد که از کیلومتر ۲۹ جاده بین شهری اردبیل – خلخال در محل قریه بودالالو بطرف شرق منشعب می شود .

فیلم جاهای دیدنی اردبیل

 

مجموعه بقعه شیخ امین الدین جبرئیل

مجموعه بقعه شیخ امین‌الدین جبرئیل از بهترین نمونه‌های آرامگاهی معماری اسلامی است که از شاهکارهای دوران صفویه محسوب می‌شود. این مجموعه تاریخی شامل حصار، حیاط بقعه، ایوان جلوبنا، رواق، بنای اصلی بقعه، حجرات و غرفه‌ها است. بنای این مقبره به‌طور نامساوی از دو قسمت تشکیل شده است، یک عمارت چهارگوش مرکزی و یک مقصوره مانند پنج ضلعی در جلو دارد.

مسجد جامع اردبیل

مسجد جامع اردبیل یا جمعه مسجد مربوط به دوران سلجوقیان است که کنار آتشکده‌ای احداث شده است. این مسجد تا اوایل دوره صفوی کاربری داشت. در دوران ایلخانی جمعه مسجد برای آخرین بار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. نقشه این مسجد بر خلاف مساجد دوره سلجوقی که اغلب به‌صورت چهار ایوانی بنا می‌شده‌اند، ساخته شده‌ است. زیر تالار اصلی مسجد، به منظور تسهیل عبور و مرور مردم و دسته‌ها و اجتماعات، دهلیزها و راهروهایی به‌صورت شبکه‌ای منظم، طراحی شده است. مسجد جامع اردبیل از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین مساجد اسلامی ایران است که هم‌اکنون محوطه مکعبی آن سرپا است.

تله کابین حیران آستارا

به طول مسیر هزار و ۵۰۰ متر در محدوده روستای و نه بین و حاجی امیر قرار دارد. مسیر تله کابین حیران از جاده آستارا به اردبیل در منطقه حیران آغاز شده و وارد جنگل فندقلو می‌شود. تله کابین در نقطه‌ای از گردنه حیران قرار گرفته که از طرف شرق به دریای خزر و شهر آستارا و چشم‌اندازهای زیبای گردنه حیران و از طرف غرب و جنوب به جنگل‌های زیبای فندقلو و از شمال نیز به شهرهای مرزی جمهوری آذربایجان مشرف است. تله کابین حیران دارای ۳۰ کابین شش نفره معمولی و سه کابین ویژه VIP بوده و ایستگاه‌های این تله کابین از استانداردترین ایستگاه‌های موجود در میان تله کابین‌های کشور است.

جاهای دیدنی اردبیل
جاهای دیدنی اردبیل
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها