جاهای دیدنی ایران در تابستان

جاهای دیدنی ایران در تابستان

با نزدیک شدن به فصل گرما خیلی ها دنبال یک شهر خوب با اب و هوای عالی برای مسافرت میگردنند و ما در این مقاله سعی بر معرفی جاهای دیدنی ایران در تابستان را داریم.

کرمانشاه

یکی از بهترین شهرها برای مسافرت در این فصل کرمانشاه می باشد.جاهای دیدنی ایران در تابستان

کرمانشاه با هوای خنک و معتدل خود در این فصل به مراه طبیعت بکر و اثار باستانی به یکی از بهترین شهر ها برای سفر در فصل تابستان تبدیل شده است و سالیانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران می باشد.

غار دانیال

یکی از غار های رودخانه ای ایران که اب خنکش برای تفریح فوق العاده است. غار آبی دانیال که سابقه کشف و شناسایی آن به زمان دوری نمی‌رسد به‌تازگی مورد توجه گردشگران واقع‌شده است. غار دانیال جزو غارهای رودخانه‌ای ایران محسوب می‌شود و فقط دارای یک شعبه یا دالان اصلی به طول تقریبی ۱۵۰۰ متر و عرض تقریبی یک و نیم متر است که با پیچ و خم‌های فراوان و گذر دالان‌های تنگ و باریک پر از آب و حوضچه‌ها و آبشارهای کوچک ادامه می‌یابد و در انتها به چند شعبه کوچکتر منتهی می‌شود. جاهای دیدنی ایران در تابستان جاهای دیدنی ایران در تابستان جاهای دیدنی ایران در تابستان

غار دانیال دومین غار بزرگ رودخانه‌ای ایران بعد از غار قوری قلعه پاوه در کرمانشاه است. جالب است بدانید؛ دمای داخلی این غار در طول سال تقریباً یکسان است. جریان رودخانه از ابتدای ورود به غار تا بخش انتهایی وجود دارد که از به هم پیوستن چندین جوی و چشمه به وجود می‌آید. عمق این جریان در بخش‌های مختلف غار متغیر است، ولی به‌طور کلی از یک متر تجاوز نمی‌کند. البته چندین گذرگاه و بخش در این غار وجود دارد که در هنگام بارندگی عمق آنها بالا آمده و گذر از آنها تقریباً غیر ممکن می‌شود.

برای کسانی که میخواهند این غار را بپیمایند حدود۵ساعت پیاده روی در غار تاریک در داخل اب رو پیش رو دارند در این سفر با دسته خفاش ها و سنگ های عجیب نیز روبه رو می شوید که تجربه جالبی می باشد. روستای دانیال پس از نک ابرود ۵ کیلومتر دورتر از متل قو می باشد.

در فصل تابستان کجا برویم؟

الاشت مازندران

یکی دیگر از جاهایی که درتابستان باید ببینید الاشت مازندران است روستایی که در تابستان به شدت هوای خوبی دارد و با فضای سبز و رودخانه و ابشار خود شما رو از سفر خود به الاشت راضی نگه می دارد.جاهای دیدنی ایران در تابستان

چهارمحال بختیاری

شهر کرد مرتفع ترین شهر ایران می باشد و به بام ایران نیز مشهور است.در تابستان به دلیل اب و هوای فوق العاده و مکان های تفریحی و سیاحتی بسیار، پیشنهاد می شود حتما به این شهر هم سفر کنید.

سرعین اردبیل

سرعین هم یکی از شهر های ایران است که دارای چشمه ابگرم می باشد و همه ساله در تابستان میزبان مردمی که برای تفریح و گذراندن وقت به این شهر سفر می کند میشود.

مکان های بالا که به انها اشاره شد تنها بخش بسیار کوچکی از جاهای دیدنی ایران بزرگ در فصل تابستان است که امیدوارم بدرد خورده باشد.

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
منصور شیخ زاده

با سلام چابهار جنوبی ترین شهر کشور دارای اب و هوایی موسومی همراه با باغات میوه های گرم سیری از قبیل موز .انبه.چیکو.خرما.پاپایا از جمله تنوع دیدنی این منطقه می باشد.وتالاب صورتی و پلاژ تیس با عمق کم طولانی امن ترین محل برای شنا می باشد . از برخوردگرم مردم و مهمان نوازی خوب انها نباید غافل بمانیم. ودر اخر بازارچه های شیک سنتی که به بازار فجر یا بازار دکه چوبی نیز مشهور است اشتیاق خرید کالاهای خارجی را رقم میزند.و در انتها منطقه ازاد و مجتمع های شیک خنک برای خرید کالاهای بزرگتر و متنوع تر نیز جزء… مطالعه بیشتر »