مناطق بکر کرمانشاه

مناطق بکر کرمانشاه

آیا شما هم از طرفداران طبیعت های بکر و دست نخورده هستید که آرامش مطلق و لذت عمیق را برای انسان به ارمغان می آورند؟ اگر می خواهید سفری داشته باشید که در کنار سایر جنبه های آن بتوانید به مناطق بکر دسترسی داشته باشید، یکی از مناسب ترین گزینه ها کرمانشاه است. دنباله ی رشته کوه زاگرس و پوشش گیاهی مخصوص آن در استان دیده می شود و آب و هوای معتدل کوهستانی شرایط را برای یک طبیعت گردی خوب آماده کرده است. در ادامه تعدادی از مناطق بکر کرمانشاه را معرفی می کنیم.

  • سراب صحنه

اگر دلتان بخواهد در سفر به کرمانشاه یک روز را در جایی خوش آب و هوا و خوش و خرم سر کنید، پیشنهاد ما سراب صحنه است. سراب صحنه با کرمانشاه چیزی در حدود ۵۵ کیلومتر فاصله دارد. آبشارها، درختان سر به فلک کشیده و رودهای پر آب طبیعت این منطقه را تشکیل داده اند. سراب صحنه در شمال شهر صحنه قرار گرفته و به آن دربند هم می ‌گویند. دراین ناحیه دریاچه ی کوچکی وجود دارد که با قایق پدالی می توانید، دوری در آن بزنید. سراب صحنه از چهار چشمه ی اصلی سر چشمه می ‌گیرد و آبشاری زیبا را به وجود می ‌آورد که زمانی شاهان به کنارش می ‌آمدند و وقت می ‌گذرانند. گور دخمه ی صحنه یا گور دخمه دربند در سمت راست رود دربند از دیگر دیدنی های این منطقه است. این منطقه به اندازه ی کافی برای شما بکر نیست؟ موارد بعدی قطعاً برایتان رضایت بخش تر خواهد بود.مناطق بکر کرمانشاه

  • سراب نیلوفر

این سراب در چهارده کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه، در ابتدای منطقه سنجابی و در دامنه کوه کماجار قرار دارد. این جا منظره ای را شاهد هستید که پیشتر فقط در فیلم ها و نقاشی های بسیار زیبا آن را دیده اید: دریاچه ای مملو از گل‌های نیلوفر. غنچه ‌ها و برگ‌ های گل‌ های نیلوفر در دریاچه سر از آب برآورده و سطح وسیعی از سراب را پوشانده اند. روی بیشتر آب دریاچه در این گل های زیبا و برگ ها پهن و گردشان گرفته اند. درست مانند یک رویاست. سراب زیبای نیلوفر دارای چند چشمه ی جوشان است که آب آن را تامین می کنند. در آب این دریاچه ماهی، مارماهی، قورباغه، لاک پشت و بسیاری دیگر از موجودات آبزی زندگی می کنند که تعداد آن ها طوری زیاد است که از کنار دریاچه می توان تعدادی از این موجودات را لابلای نیلوفرهای آبی دید.مناطق بکر کرمانشاه

  • تالاب هشیلان

تالابی که به صورت ناودیسی در گستره ی دشت ها و اراضی پست دامنه ی کوه‌های خورین و ویس در فاصله ی ۳۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه  واقع شده است و در ارتفاع ۱۳۱۰ متری از سطح دریا قرار دارد. این یک تالاب بسیار بزرگ است و مساحت تقریبی آن حدود ۴۵۰ هکتار می ‌باشد. اداره ی کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه، تالاب را به عنوان منطقه ی شکار و تیراندازی ممنوع درنظر گرفته است چرا که گونه های جانوری آن بعضاً کمیاب و مهم هستند. مناطق بکر کرمانشاهدرسطح این تالاب حدود ۱۱۰ جزیره ی کوچک و بزرگ با مساحت ها و گستردگی های متفاوت وجود دارد. از ۱۰۰ متر مربع تا حتی حدود یک هکتار. در فصل زمستان و گاهی پاییز و به طور کلی در روزهای پر باران، در اثر افزایش دبی آب تالاب، بعضی از جزیره های کوچک تر و کم ارتفاع تر، زیر آب پنهان می ‌شوند و مجدداً با پایین رفتن سطح آب موجود در تالاب، سر از آب بیرون می آورند. این تالاب با توجه به گستردگی و زیبایی و گونه های خاص گیاهی و جانوری اش یکی از بکرترین، دیدنی ترین و دست نخورده ترین محل های گردشگری در استان کرمانشاه است.

سراب دیدنی مریمنگار

سراب دیدنی مریمنگار یکی از زیباترین و بکرترین نقاط گردشگری استان کرمانشاه است و طبیعت پیرامونش دارای زیباییهای بی حد وحصری است که میتواند برای هر بینندهای خیره کننده و روح بخش باشد.این سراب که در حدفاصل شهر بیستون به سنقر و در مسیر جاده منطقه »کرکسار« قرار دارد سراسر زیبایی است و اگر بخواهیم از بعد طبیعتگردی به آن بنگریم باید گفت که یکی از بهترین نقاط ایران زمین برای طبیعتگردان است.سراب مریمنگار که در حدفاصل شهرستانهای صحنه و سنقر و کلیایی قرار دارد یکی از اصلیترین جاذبههای گردشگری استان کرمانشاه از بعد طبیعتگردی است.وجود درختان سر به فلک کشیده در سراب مریم نگار و همچنین خروش و جوشش آب چشمه، طبیعی بکر و دست نخورده را به گردشگران نشان میدهد که میتوانند با گذراندن ساعاتی در کنارش، خاطراتی دلانگیز را با خود به همراه داشته باشند.با توجه به اینکه آب و هوای منطقه سراب مریمنگار در نیمه دوم سال اندکی سرد است، بنابراین از اواسط بهار تا اواسط پاییز بهترین زمان ممکن برای سفر به این سراب زیبا می باشد.

منبع سیری در ایران
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها