دیدنی های همدان

شهر همدان واقع در غرب ایران از جمله موقعیت های جغرافیایی ایران است که ارزش صرف وقت و هزینه را بدون شک دارا می باشد. از این شهر به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران یاد می شود و پیدایش آن به زمان مادها بر می گردد که در آن زمان هگمتانه که امروزه به تپه ای برای بازدید مبدل شده است نام داشت و پایتخت ایران بود. با ما همراه باشید تا دیدنی های همدان را به شما معرفی کنیم.

دیدنی های همدان

گستره ی جاذبه های همدان به گونه ای می باشد که تمامی سلیقه ها را پوشش می دهد و هر گردشگری را از سفر خود به آن منطقه راضی نگاه می دارد. جاذبه های گردشگری استان همدان شامل اماکن تاریخی، مذهبی، طبیعی و تفریحات گوناگون و پارک ها می باشد.  شهر همدان بویژه در فصل تابستان به علت برخورداری از شرایط آب و هوایی مطلوب و خنک بسیار پیشنهاد می شود.

جاذبه های گردشگری همدان

غار علیصدر همدان

معروفترین منطقه در همدان غار علیصدر که عنوان طولانی ترین غار آبی جهان را به خود اختصاص داده است می باشد و به همراه لذت قایق سواری در غار پذیرای گردشگران از صبح تا عصر می باشد و باید بدانید که این محل در فهرست میراث ملی ایران ثبت شده است.

روستای گنجنامه همدان

معرفی محل بعدی را به روستای گنجنامه اختصاص می دهیم که به علت دارا بودن جاذبه های گردشگری مخصوص خود و تفریحاتی مانند تله کابین و … یک روز را باید به آن اختصاص دهید. آرامگاه بوعلی سینا و بابا طاهر عریان نیز از بناهای معروف همدان میباشند.

همانطور که در بالا اشاره شد تپه ی هگمتانه به عنوان اولین پایتخت ایران از بناهای تاریخی مهم و سر پای این منطقه به ساخت دیاکو می باشد و بازدید از آن بسیار مهم است.

گنبد علویان، امامزاده حسین، برج قربان و … از دیگر بناهای همدان می باشد و سراب گیان از جمله جاذبه های طبیعی دیدنی همدان می باشد.

سراب گیان همدان

سراب گیان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرستان نهاوند قرار گرفته است؛ بهشتی گمشده با درختان چنار کهنسال که نشان از قدمت طولانی این منطقه دارد. سراب گیان با آب جوشان و فراوان خود این طبیعت زیبا را پدید آورده است. در ۲ کیلومتری سراب گیان، تپه‌ی باستانی گیان قرار دارد که از قدمتی چندهزارساله برخوردار است و آثار بسیاری از میان این تپه کشف شده است.دیدنی های همدان

دشت میشان همدان

دشت میشان در دامنه‌های کوه الوند قرار گرفته است و یکی از جاذبه‌های طبیعی و مقاصد طبیعت‌گردی همدان به شمار می‌آید. حرکت به سمت دشت میشان، یک کوه‌پیمایی نیمه سنگین است. دشت میشان همه روزه از طبیعت گردان و کوه‌پیمایان پر شماری پذیرایی می‌کند. قبل از رسیدن به مسیر کوهپیمایی از جاده‌ای عبور می‌کنید که در طول دره زیبا و خرم عباس آباد قرار گرفته و پر است از منظره‌ی باغ‌ها و درختان بلند که در پاییز شکوه و جلوه‌ای خاص دارند.

در انتهای این جاده و درست قبل از شروع مسیر کوه‌پیمایی، در نزدیکی آبشاری به ارتفاع ۱۲ متر، کتیبه باستانی گنجنامه قرار دارد که متعلق به عصر داریوش و خشایارشا دو پادشاه بزرگ هخامنشی است. مسیری که برای رسیدن به آن طی می‌کنید همان راه کاروان‌رویی است که در زمان هخامنشیان نیز وجود داشته و پادشاهان و همراهان‌شان از آن عبور می‌کرده اند.

بازار سنتی همدان

در پایان بازار سنتی همدان با معماری شبیه به اکثر بازارهای سنتی ایران با سقفی گنبدی شکل و جا مانده از دوره ی قاجار را می توان نام برد که بازدید از آن و تجربه ی خرید از آنجا بسیار لذت بخش خواهد بود.

منبع کجا رو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها