در بهار از چه شهرهایی دیدن کنیم؟

شهرهای دیدنی ایران در بهار

ایران دارای آب هوای گوناگون و چهار فصلی است که این امکان را برای گردشگران فراهم می سازد تا در هر فصل از سال، مقاصدی را برای سفر داشته باشند و بتوانند به راحتی در تمام روزهای سال به مسافرت بروند.

با فرارسیدن فصل بهار نیز مقاصد گردشگری بسیاری در ایران آماده استقبال از گردشگرانی هستند که از به پایان رسیدن زمستان طولانی خرسند بوده و خود را برای سفر به دل طبیعت سبز بهاری آماده می سازند. اگر میخواهید در بهار به سفر بروید، ما به شما این شهرها را پیشنهاد می کنیم:

مشهد از پربازدید ترین شهرها در بهار

مشهد جزو اولین و پر مسافر ترین شهر های نوروزی ایران است. هر ساله مسافران زیادی از سراسر ایران و حتی کشورهای خارجی به مشهد سفر کرده و علاوه بر زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع) که مهمترین و اصلی‌ترین جاذبه این شهر است، از سایر جاذبه های گردشگری این شهر نیز بازدید می کنند؛ از جمله: بنای هارونیه که تنها بنای باقی مانده از شهر ویران شده توس است، موزه مردم شناسی، مسجد گوهرشاد، مقبره فردوسی، مجموعه کوه سنگی، پارک وکیل آباد، مسجد ۷۲ تن، حمام مهدی قلی بیک، ییلاق اخلمد، آرامگاه نادرشاه افشار، پارک طبیعی هفت حوض در ۷ کیلومتری مشهد در دل کوه های خلج قرار دارد، پارک وکیل آباد، بازار رضا، باغ گیاه شناسی، دریاچه چشمه سبز در ۵۰ کیلومتری غرب مشهد در یکی از بلندترین نقاط رشته کوه بینالود، بقعه هارونیه، کاروانسرای رباط شرف، غار مغان، باغ ملی، دهکده ییلاقی شاندیز در ۳۸ کیلومتری غرب مشهد، غار بیمار آب در۶ کیلومتری دهکده کوشک آباد، خانه تاریخی ملک، بند گلستان در ۸ کیلومتری غرب مشهد که بر روی رودخانه گلستان احداث شده است عمر این بنا در حدود ۵۰۰ سال است.در بهار از چه شهرهایی دیدن کنیم؟

همدان در بهار

همدان شهری با جاذبه های تاریخی فراوان و پایتخت فرهنگی ایران است.

از جمله جاذبه های گردشگری همدان که هر ساله گردشگران زیادی را به این شهر می کشاند می توان به: غار علیصدر در ۷۵ کیلومتری شمال غربی همدان، آرامگاه ابوعلی سینا، شیر سنگی، تپه هگمتانه از آثار به جا مانده از دوران مادها، موزه ی تپه هگمتانه، کتیبه گنج نامه، گنبد علویان، آبشار گنج نامه، آرامگاه باباطاهر، دشت میشان، گنبد علویان، امامزاده حسین، سراب گیان در ۲۰ کیلومتری نهاوند ، پل کوریجان، پارک لاله همدان، آرامگاه حیقوق نبی در شهر تویسرکان، برج قربان، حمام قلعه و ‌… می توان اشاره کرد.

قزوین

قزوین بیشترین آثار تاریخی ثبت شده را در میان شهرهای کشورهای ایران دارد و در این زمینه حائز رتبه اول است.در بهار از چه شهرهایی دیدن کنیم؟

قلعه الموت، کاخ چهلستون (کلاه فرنگی)، دریاچه اُوان،  مجموعه باغ صفویه، کلیسا کانتور، پارک جنگلی باراجین و دهکده طبیعت، موزه مردم شناسی قجر، مسجد جامع قزوین (مسجد عتیق)، امامزاده “شاهزاده حسین”، بازار قزوین، سردر عالی قاپو، آبشار ورچر، خانه و حسینیه امینی ها،  دروازه تهران قدیم، آرامگاه حمدالله مستوفی، آب انبار سردار بزرگ، دروازه درب کوشک، سرای سعدالسلطنه، حمام قجر، آب انبارهای قزوین از جمله آثار باستانی و جاذبه های گردشگری این شهر هستند.

کرمان

شهری با بافت قدیمی و آثار باستانی و بناهای خشتی فراوان… از دیدنی های کرمان می توان: مجموعه گنجعلی خان، حمام وکیل، گنبد جبلیه، ارگ بم، ارگ راین دومین بنای خشتی عظیم در جهان، جنگل پردیسان قائم، باغ فتح آباد، یخدان مؤیدی، باغ شازده ماهان، موزه هنرهای معاصر صنعتی، کتابخانه ملی کرمان، آبشارهای سیمک در ۳۵ کیلومتری شمال کرمان، گندم بریان، بازار سرتاسری، موزه حمام، مقبره مشتاق علیشاه، آتشکده، مسجد امام، بازار مسگری کرمان، ضرابخانه، پیست اسکی سیرچ را نام برد.در بهار از چه شهرهایی دیدن کنیم؟

زنجان

یکی از شهرهای توریستی ایران، زنجان است. از جاذبه های توریستی این شهر می توان:

آبشار شارشار در حدود ۵ کیلومتری دریاچه مصنوعی سد تهم، رخت شوی خانه، بازار زنجان، دودکش جن، خانه ذوالفقاری، معبد داش کسن یا اژدها در حدود ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر تاریخی سلطانیه، حسینیه اعظم زنجان، مجموعه تفریحی ائل داغی، قلعه بهستان، گنبد سلطانیه، غار کتله خور در شهرستان خدابنده، مسجد و مدرسه جامع زنجان، مردان نمکی ( شش مومیایی یافت شده در معدن نمک چهرآباد)،  پل میربهاءالدین، حمام سنتی حاج داداش، کوه و تپه های رُسی آلا داغ لار، دریاچه پری (خندقلو)، رودخانه قزل اوزن را نام برد.

دیدنی های تبریز

تبریز، شهری زیبا و خوش آب و هوا به خصوص در عید نوروز

جاذبه های گردشگری این شهر شامل: ائل گلی، لاله پارک، کویر قوم تپه، قبرستان تاریخی پینه شلوار در ۶ کیلومتری جنوب تبریز، جنگل ارسباران، پارک ملی کنتال، خانه علی مسیو، بازار فرش تبریز، خانه مشروطه، کلیسای کاتولیک ها، کندوان در ۱۸ کیلومتری اسکو و … است.

دیدنی های لرستان

لرستان، تکه ای از بهشت ایران… سرسبز و زیبا با چشم اندازهای بی نظیر… پر از آبشارهای فوق العادهدر بهار از چه شهرهایی دیدن کنیم؟

قلعه فلک الافلاک، دریاچه گهر درود، آبشار بیشه، آبشار آب سفید، تنگه هلت پل دختر، دره خزینه، دریاچه کیو در شمال غرب خرم آباد، بام لرستان در شرق خرم آباد، آبشار نوژیان، آبشار گریت، خانه تاریخی ابو، مخمل کوه، آبشار آب سفید الیگودرز، دشت لاله های واژگون الیگودرز، دره شیزر، آبشار آفرینه، پل شکسته شاپوری، دره نی گاه در منطقه حفاظت شده اشترانکوه از جمله طبیعت شگرف این استان هستند.

قشم در بهار

جزیره قشم دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و باستانی متنوعی است از جمله:

دره ستارگان، بندر لافت، جنگل های حرا، تنگه چاهکوه، سد و روستای گوران، مجموعه غارهای خربس در ۱۰ کیلومتری شهر قشم، جزایر ناز در ۲۲ کیلومتری قشم، دره تندیس ها، جزیره هنگام در حدفاصل ۲ کیلومتری جنوب مرکزی جزیره قشم، جزیره هرمز (جزیره ی قرمز رنگ)

دشت دریا سر مازندران

غرب استان مازندران و منطقه تنکابن، بی شک یکی از اصلی ترین نقاطی است که باید در فصل بهار به آن سفر کرد و از زیبایی، سرسبزی، مناطق دیدنی و از آب و هوای دل انگیز آن بهره مند شد.

یکی از مکان هایی که در این منطقه و در فصل بهار، چشم انداز بسیار زیبایی دارد و از مقاصد پر طرفدار طبیعت گردها بشمار می رود، دشت دریاسر بوده که به بهشت اردیبهشت ایران نیز معروف است. این دشت یکی از خیره کننده ترین مناطق ایران است که در فصل بهار تن پوشی سراسر زرد رنگ به تن می کند و زیبایی بی بدیلی را به نمایش می گذارد.در بهار از چه شهرهایی دیدن کنیم؟

در پهنه این دشت، ده چشمه وجود دارد و یکی از دلایل سرسبزی این دشت هم وجود این چشمه ها است، به طوری که در فصل بهار که آب چشمه ها زیاد است نمی توان جای خشک در کف دشت یافت کرد.

محلات، هلند ایران

نام شهرستان محلات با نام گل عجین شده، به طوری که این شهرستان را به نام شهر گل و یا پایتخت گل ایران می شناسند. اکنون تصور کنید که در اردیبهشت که ماه جلوه گری گل ها است، به این شهرستان سفر کرده اید. حتی از فکر به این موضوع هم به وجد خواهید آمد.در بهار از چه شهرهایی دیدن کنیم؟

در این شهرستان دهکده گلی وجود دارد که به نوعی هیجان انگیز ترین قسمت سفر به محلات خواهد بود. در این دهکده می توانید انواع کاکتوس ها، گل و گیاهان خانگی و گیاهان زینتی را تهیه کنید. علاوه بر دهکده گل، در این شهرستان غارهای زیادی نیز وجود دارد که می توانید از آن ها هم دیدن کنید.

منبع جاذبه ها
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها