طبیعت اطراف رامسر

طبیعت اطراف رامسر، عروس شهرهای شمال

رامسر یکی از زیباترین شهرهای شمال کشور است که در غربی­ ترین بخش استان مازندران واقع شده است. جاذبه­ های طبیعی و زیبایی منحصر به فرد این شهر، لقب عروس شهرهای شمال را به آن بخشیده است. رامسر یک شهر کاملاً توریستی است و اگر قصد گذراندن تعطیلات همراه خانواده را دارید، یکی از بهترین گزینه ­ها است.

جاذبه­ های اطراف رامسر

هرچند بخش مرکزی شهر رامسر جاذبه ­های طبیعی و گردشگری فراوانی دارد، اما با طی مسافتی کمتر از چند کیلومتر می­توان به فضاهایی بکرتر نیز رسید. دهستان جنت رودبار، جنگل دالخانی و منطقه ییلاقی جواهرده از جمله زیباترین و منحصر به فردترین جاذبه­های گردشگری این نواحی هستند.

روستای جنت رودبار در رامسر

جنت رودبار در واقع یک دهستان است که شامل ییلاق­های مختلف از جمله نمکدره، چرته، اکراسر می­شود. اقامت در این روستاها برای دوری چند روزه از مشغله شهرهای بزرگ می­تواند بسیار دلچسب باشد. از جمله ویژگی­های این روستاها، آبشارهای بی­نظیر آن­هاست. آبشارهایی مانند آبشار، هیسیان، آبشار خشکا و آبشار آزارک. با توجه به استقبال گردشگران از این روستاها، امکانات رفاهی خوبی توسط بومیان این مناطق فراهم شده است که آسایش چند روزه شما را تأمین خواهد کرد.

جنگل دالخانی رامسر

این جنگل­ در ۳۰ کیلومتری شرق رامسر واقع است و دسترسی به آن از طریق جاده تنکابن به رامسر ممکن است. این جنگل با ۶۰۰ هزار متر مربع مساحت، دارای پوشش گیاهی متراکم است. مه­ های غلیظ این جنگل، منظره رویایی را برای گردشگران به ارمغان می­آورد. این جنگل می­تواند محل مناسبی را برای اتراق و جنگل پیمایی فراهم ­آورد.طبیعت اطراف رامسر

یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین تفریح هایی که در جنگل دالخانی انجام می شود جنگل نوردی و کوه نوردی است. جنگل دالخانی یکی از محبوب ترین مسیرهای جنگلی در شمال ایران است و هر سال تعداد زیادی از طبیعت گردهای حرفه ای کشورمان به قصد گشت، جنگل نوردی و کوه پیمایی به این نقطه زیبا و مه آلود رامسر سفر می کنند. برای جنگل نوردی در دالخانی تورهای متعددی برگزار و بسته به راهنما و بلدِ گروه مسیرهای متفاوتی برای پیمایش جنگل و کوه انتخاب می شود.

جواهرده رامسر

این روستا در فاصله ۲۷ کیلومتری رامسر در دهستان سخت­سر واقع است. این ییلاق کوهستانی همراه با چشمه ­های درمانی معروف آن همواره مورد استقبال ویژه گردشگران قرار می ­گیرد. مسجد آدینه جواهرده نیز جزو میراث فرهنگی این روستاست که قدمت آن به صدها سال پیش بازمی­گردد.

تله کابین رامسر

یکی از مشهورترین مجموعه ­های گردشگری مازندران، مجموعه تله کابین رامسر است که در غرب این شهرستان واقع است. مشخصه بارز این مجموعه، خط تله ­کابین آن است که از فراز یک تپه مشرف به دریا، منظره بی­مثالی را تقدیم گردشگران می­کند.طبیعت اطراف رامسر

این تله کابین که بزرگترین در بین هشت تله کابین ایران به حساب می‌آید، در ۵ کیلومتری غرب رامسر واقع شده ۱۰ دقیقه بعد از رامسر در مسیر چابکسر.همینکه پایتان را در رامسر بگذارید بیلبوردهای تله کابین را هم خواهید دید، عکس آدم‌هایی که سوار بر سورتمه رامسر خوشحال و خندانند و تله کابین از بالای سرشان و جنگل های سرسبز رامسر دارد می‌گذرد. توی سایت تله کابین رامسر نوشته شده اینجا تنها تله کابین در خاورمیانه است که ساحل دریا را به ارتفاعات جنگلی وصل می‌کند و درست هم هست.

منبع اسنپ تریپ کارناوال
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها