آدرس مکان های دیدنی زنجان

آدرس مکان های دیدنی زنجان

زنجان، یکی از شهرهای شمال غربی ایران است و جاهای نسبتا زیادی برای دیدن دارد. بهتر بگوییم، چه دلتان بخواهد بزنید به دل طبیعت، چه دلتان بخواهد بروید جاهای تاریخی و چه دلتان بخواهد در بازاری طولانی و رنگارنگ راه بروید، همگی در زنجان گرده هم آمده.در این مقاله از بخش گردشگری و توریسم تاریخ ما مکان های دیدنی زنجان+آدرس آن را بیان می کنیم.

دودکش جن

این جاذبه گردشگری در ۱۱۲ کیلومتری جنوب غرب زنجان و در شهر ماه نشان قرار دارد که دوران باستان، محل حکومت مادها بوده است. از نقاط بسیار دیدنی زنجان که اسم عجیب و غریبی به نام دودکش جن یا تخت دیو دارد، منطقه‌ای است بسیار شبیه به قسمتی از گرندکانیون آمریکا. دلیل نامگذاری این منطقه به دودکش جن مشخص نیست و برخی آن را به باورهای مردم این منطقه نسبت می‌دهند. اما این پدیده در زمین شناسی اسم دیگری دارد و به آن هودو می‌گویند. هودو در اصل نوعی سنگ به شکل قارچ است که در نتیجه فرسایش شکل گرفته و شبیه مناره بلند و نازکی است که سنگ دیگری روی آن آمده. تورهای گردشگری به این منطقه از پرطرفدارترین هاست.آدرس مکان های دیدنی زنجان

غار کتله خور

این غار زیبا که توصیه می شود در فصل تابستان و بهار از ان دیدن کنید، در ۸۵ کیلومتری جنوب شرق زنجان و ۱۷۳ کیلومتری شمال همدان واقع شده است که در مسیر آن، گنبد سلطانیه نیز مشاهده می شود.

تپه های آلا داغ لار

این جاذبه گردشگری نیز، همانند دودکش جن در شهرستان ماه نشان قرار دارد و در ۱۱۲ کیلومتری شهر زنجان است.

موزه باستان شناسی و مردان نمکی

این موزه زیبا، در شهر زنجان، سبزه میدان، تقاطع خیابان زینبیه و خیابان طالقانی و در عمارت ذوالفقاری واقع شده است که تعطیلی آن روز های سه شنبه می باشد.آدرس مکان های دیدنی زنجان

رودخانه خانه قزل اوزن

این رودخانه که سرچشمه آن در بخش دیواندره شهرستان سنندج است، حدودا در ۱۵۰ کیلومتری شمال زنجان واقع شده که مسیر آن، روستایی و سنگلاخی می باشد. این رودخانه، از استان های کردستان، زنجان، آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان عبور می کند و در نزدیکی لاهیجان، به دریای خزر می ریزد.

آبشار شار شار

این ابشار طبیعی و شگفت انگیز، در شمال غرب شهر زنجان و در ۵ کیل.متری دریاچه مصنوعی سد تهم واقع شده است که با یک ساعت کوهنوردی، قابل دسترس است.

دریاچه پری یا دریاچه خندقلو

این دریاچه فوق العاده زیبا و طبیعی، در ۴۵ کیلومتری شهر ماه نشان و ۱۵۲ کیلومتری شهر زنجان واقع شده است که بهترین زمان سفر به و بازدید از آن، اواخر بهار و تابستان می باشد.

پل میربهاء الدین

این پل قدیمی، بر روی زنجان رود و در مسیر زنجان به سمت کردستان می باشد و حدود ۸ کیلومتر از مرکز زنجان فاصله دارد.آدرس مکان های دیدنی زنجان

پل میر بهاءالدین مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان زنجان (شهر زنجان در ابتدای جاده بیجار)، روی رودخانه زنجان رود واقع شده‌است. این پل توسط یکی از خیرین شهر زنجان به نام حاج میر بهاءالدین در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار احداث گردیده است

رختشوی خانه زنجان، بازسازی گذشته‌ها

یکی از بناهای کم نظیر زنجان، رختشوی خانه زنجان است. این بنا که در سال ۱۳۰۷ ساخته شده سرپناهی بود برای زمستان‌ها و زنانی که رخت هایشان را بیرون از خانه می شستند. رخت شوی خانه زنجان که حالا به موزه مردم شناسی این شهر تبدیل شده و بازسازی رخت شوی خانه در زمان های دور است، دو قسمت حیاط و مدیریت داشته و فضایی برای شستن رخت و لباس.

آدرس: بنای رختشویخانه زنجان در محله قدیمی عباسقلی خان شهر زنجان، در خیابان سعدی روبروی خیابان ۷ تیر

منبع اسنپ تریپ
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها