دیدنی های زنجان

دیدنی های زنجان

استان زنجان با توجه به سرسبز و مکان های گردشگری بسیار زیاد می توانند مقصد خوبی برای مهمانان نوروزی و کسانی که قصد سفر به این استان دیدنی را دارند، باشد.

پل میربهاء الدین

یکی از مکانهای دیدنی زنجان که می تواند مورد توجه گردشگران باشد، پل میربهاء الدین است که در مسیر زنجان به کردستان و در حومه شهر واقع شده است.

نام های دیگر این پل، پل کهنه و پل اژدهاتو می باشد که کاملا از آجر ساخته شده و بر روی بزرگ ترین طاق آن ذکر یا علی حک شده است. ساخت این پل به اواسط دوران قاجار و زمان سلطنت ناصرالدین شاه قاجار بر می گردد. همچنین پل کهنه در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد.

دریاچه پری یا دریاچه خندقلو

این دریاچه که در میان دشت وسیعی واقع شده است با نام های خندقلو، پری و شور گول شناخته شده است و تنها دریاچه طبیعی استان زنجان می باشد.دیدنی های زنجان

مساحت این دریاچه حدودا ۵۰۰ متر مربع می باشد و در دو کیلومتری روستای پری واقع شده که دلیل نامگذاری آن، نزدیکی به همین روستا است.  این دریاچه در شهر ماه نشان واقع شده است.

 آبشار شار شار

این آبشار در شمال غرب استان زنجان واقع شده و تنها آبشار شناخته شده در استان زنجان می باشد که در منطقه زیبای تهم و در نزدیکی دریاچه تهم است.

این آبشار در میان صخره ها و احاطه شده در بین درختان سبز می باشد که آب بسیار زلالی دارد.

رودخانه خانه قزل اوزن

این رودخانه یکی از جاذبه های دیدنی و جذاب استان زنجان محسوب می شود که دلیل آن رنگ قرمزش می باشد.

سرچشمه این رودخانه که یکی از طولانی ترین رودخانه های ایران است، از استان کردستان و کوه‌های چهل چشمه می باشد و در رونق کشاورزی استان زنجان نقش بسزایی دارد. این رودخانه مکان مناسبی برای گردشگران و مسافران می باشد.

مجموعه تفریحی ائل داغی (گاوه زنگ)

مجموعه تفریحی ائل داغی که از آن به عنوانی بام زنجان نیز یاد می‌شود، در شمالی‌ترین ناحیه زنجان در دامنه کوه گاوازنگ قرار گرفته و یکی از مراکز تفریحی و گردشگری این شهر به شمار می‌رود. این مجموعه دارای تمام امکانات رفاهی و تفریحی از قبیل آلاچیق‌های چوبی، کافی‌شاپ، قایق‌سواری، رستوران، آسیاب، آبشار مصنوعی است.

مسجد جامع زنجان

در قلب بافت قدیمی شهر در نزدیکی بازار زنجان، مسجد جامع قرار دارد. این مسجد توسط یکی از پسران «فتحعلی شاه قاجار» به نام «عبدالله میرزا دارا» بنا شده است. بنایی چهار ایوانی با کاشی‌کاری‌های هفت رنگ اسلیمی و گل و بوته و گچبری‌های مقرنس از مشخصات این مسجد هستند که همه نمایان‌گر سبک معماری دوره قاجار هستند.دیدنی های زنجان

حمام سنتی حاج داداش

حمام حاج داداش یکی از بناهای تاریخی شهر زنجان است که هنوز بعد از گذشت چندین سال بافت خود را حفظ کرده و با تغییر اندک و کمی تزئینات زیبا به سفره‌خانه‌ای جذاب برای استفاده گردشگران و مردم تبدیل شده است. این حمام دیدنی با کاشی‌هایی به رنگ زرد، آبی تیره، آبی روشن و فیروزه‌ای مزین شده است.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها