سفری جذاب به دنیای زیر آب ها در آکواریوم انزلی

آکواریوم انزلی

دنیای زیر آب از عجیب‎ترین و زیباترین دنیاهایی است که تا به حال دیده‎اید. همه ما وقتی به دنیای زیر آب نگاهی می‎اندازیم با شگفتی‎های خلقت و زیبایی مواجه می‎شویم.در چند سال اخیر آکواریم‎های بزرگی در شهرهای کیش، اصفهان و بند انزلی احداث شده است. بزرگ‎ترین آکواریم ایران، آکواریوم انزلی است که قابل مقایسه با بزرگ‎ترین آکواریم‏‎های دنیا است.

بخش‎های مختلف آکواریم بندر انزلی

نخستین بخش این آکواریم جنگل‎های آمازون نام دارد. در اول مسیر با جنگلی مواجه می‎شوید که رودخانه‎ای از میان آن می‎گذرد و از ماهی‎های بومی آمازون نظیر ماهی آب شیرین، طوطی ماهی، اسکار ماهی و … در آن دیده می‎شود. بعد از این قسمت ماهی‎های صخره‎های مرجانی هستند. در ادامه مسیر به غار دریایی و زیر دریایی می‎رسید. در این آکواریم ماهی‎های خزری طرفداران زیادی دارد و بیشتر به چشم می‎خورد و از ماهی‎های خزری می‎توان به ماهی خاویار و فیل ماهی اشاره کرد. بعد از آن به قسمت کوسه‎ها و ماهی‎های گوشت خوار می‎رسید در ابتدای مسیران ماهیان گوشتخوار و در آخر مسیر ماهیان گیاهخوار وجود دارند. در طبقه دوم این آکواریم بزرگ نمونه‎هایی از پرندگان و خزندگیان را می‎بینید.

آکواریوم انزلی

جاهای دیدنی انزلی

سرگرمی‎های آکواریوم انزلی

  • در این اکواریم می‎توانید به بخش سینمای واقعیت مجازی رفته و از آن لذت ببرید.
  • آکواریوم انزلی دارای سالن بازی بولینگ است که در آن می‎توانید در محیطی آرام به رقابت بپردازید.
  • قطعا بعد از این همه هیجان گرسنه خواهید بود و می توانید سری به رستوران گرند شف بزنید.
  • دست گاه های شهر بازی، انواع بازی های ویدیویی، شبیه ساز مسابقات رالی و … که برای تمام سنین مناسب هستند.
  • در خروجی فروشگاه بزرگی پر از لوازم دریایی مانند جاسوییچی‌های صدفی یا عروسک هایی به شکل ماهی فروخته می شوند که می توانند سوغاتی خوبی از سفر به بندر انزلی باشند.
  • غذا دادن به ماهی ها یکی از تجربه های منحصر به فرد آکواریوم است که در بازدید کنندگان (مخصوصا کوچک ترها) طرفداران بسیاری دارد.

آکواریوم انزلی

 

عکاسی در آکواریوم

در همان بدو ورود به آکواریوم مقابل دیوار سبز با خانواده و دوستان خود عکس گرفته و در پایان بازدید خود می‌ توانید عکس خود را با پس زمینه مخصوص آکواریم انزلی خریداری کنید. اگر تمایل دارید خودتان عکاسی کنید هم باید بگوییم که به همراه داشتن دوربین عکاسی یا استفاده از دوربین تلفن همراه (به جز در چند موقعیت خاص که با تابلو مشخص شده اند) مشکلی ندارد. نکته مهم آن است که نباید از فلش دوربین خود در آکواریوم انزلی استفاده کنید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها