سفر به جزایر پرنس در استانبول

سفر به جزایر پرنس

جزایر پرنس مجموعه‎ای از ۹ جزیره کوچک و دست نخورده در دریای مرمر و در چند کیلومتری استانبول هستند. از بین این ۹ جزیره تنها ۴ جزیره برای مردم  راه‌شان باز است که از میان آنها جزیره بیوک آدا بیشترین گردشگر را به خود جذب می‎کند. در عصرهای گذشته این جزایر به عنوان تبعیدگاه استفاده می‎شدند و در واقع محلی برای تبعید پرنس ها بودند و علت نام گذاری این جزایر نیز به همین خاطر است. امروزه این جزایر به تفریحگاه‎هایی تبدیل شده‌اند، که مردم برای فراغت و دوری از شلوغی شهرها به آن پناه می‎آورند.

چه چیزی جزایر پرنس را متمایز می‎کند؟

استفاده از هر گونه وسیله نقلیه موتور دار مثل خودرو در این جزایر ممنوع است. فقط پلیس‎ها در جزایر پرنس از خودرو استفاده می‎کنند. این جزایر به خاطر سکوت و خلوت خود شناخته می‎شوند؛ تنها صدایی که به گوشتان می‎رسد صدای بوق دوچرخه‎ها و سم اسب‎ها است. برای جابه‎جایی در این جزایر می‎توانید از درشکه و یا دوچرخه استفاده کنید و اگر قصد گردش دور تا دور جزیره را دارید قایق‎ها می‎توانند گزینه خوبی باشند. در خیابان‎ها محل‎هایی برای اجاره دوچرخه تعبیه شده است که شما می‎توانید به راحتی از آنها دوچرخه را برای چند ساعت اجاره کنید. اگر به گشت و گذار در کوچه‎های این جزایر زیبا بپردازید؛ کوچه‎های باریکی را می‎بینید که با درختان کاج و کلبه‎های چوبی و با معماری خاص خود محصاره شده‎اند. این جزایر دارای پوشش گیاهی متنوعی  هستند که باعث آب و هوای خوب در این منطق شده است.

جزایر پرنس

دیدنی های استانبول ترکیه

چطور به جزایر پرنس سفر کنیم؟

بدون شک برای رفتن به این جزایر باید از قایق استفاده کنید، قایق های مختلفی وجود دارد که می توانید از بین آن ها هر کدام که برای شما مناسب تر است را پیدا کنید. قایق های معمولی خیلی آهسته می روند به همین دلیل بهتر این است که در مسیر رفت از قایق های تندرو استفاده کنید  تا با به موقع رسیدن به جزیره بتوانید در قسمت های مختلف آن گردش کنید. در آخر هفته ها اگر هوا آفتابی باشد قایق ها زود پر می شوند و باید در یک صف طولانی بایستید تا نوبت ورود شما به قایق شود به همین دلیل بهتر است که صبح خیلی زود بروید. در این دریانوردی به مدت دو ساعت در قایق هستید، معمولا در طول مسیر دسته ای از مرغان دریایی شما را همراهی می کنند و از دست مسافران قایق غذا می خورند.

جزایر پرنس

به محض رسیدن به جزیره رستوران ها و کافه های زیادی را می بینید که می توانید در آنجا مدتی را استراحت و خستگی سفر را بدر کنید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها