مناطق بکر شهرکرد

مناطق بکر شهرکرد

شهرکرد یکی از شهرهای سرسبز و زیبای ایران در استان چهارمحال بختیاری است که قدمتی کهن دارد. این شهر دارای جاذبه‌های طبیعی فراوان و چشم‌اندازهای مسحورکننده است و می‌توان نام آن را در لیست مقاصد اصلی گردشگران ایران ثبت کرد. گفته می‌شود که پیشینه این شهر تاریخی متعلق به دوران حکومت ساسانیان و اشکانیان است. همچنین این شهر مرتفع‌ترین مرکز استان  ایران است و به همین دلیل اگرچه فریدون شهر بام ایران است این شهر نیز جزو بلندترین شهرهای ایران محسوب می‌شود.

آبشار زردَلیمه (بوینه)

در ۸۴ کیلومتری شهرکرد، در بین رشته کوه زاگرس و در مسیر کوچ عشایر، در منطقه ای زیبا و سرسبز، آبشار بکر و زیبای زردلیمه قرار گرفته است.مناطق بکر شهرکرد

ایل راه باستانی، پل خدا آفرین و سنگ حجاری شده که قدمت ۶ هزار ساله دارد (و هم اکنون حدود ۷۳ پله از آن باقی مانده است)، از جمله آثار باستانی این منطقه می باشند.

پیر غار (سنگ نوشته های مشروطیت)

پیر غار منطقه گردشگری است که دارای چشمه های پرآب (که از درون سنگ ها جاری شده اند)، آبشاری بلند و شگفت انگیز، کتیبه های تاریخی ارزشمند، غار، کوه های زیبای اطراف محل و … می باشد.

در این غار بر روی صخره های سنگی سه سنگ نوشته به صورت کتیبه وجود دارد که روایت لشگرکشی بختیاری ها به تهران و نقش آن ها در مقابل استبداد صغیر و براندازی محمد علی شاه قاجار و وقایع مشروطه است.

پیرغار در ۳۸ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد و ۶ کیلومتری شهر فارسان در جنوب روستای ده چشمه قرار گرفته است.

پارک ملی تنگه صیاد

این منطقه در ۱۵ کیلومتری شهرکرد و در مسیر شهرکرد به اصفهان قرار دارد و در آن گونه های نادر جانوری و پوشش گیاهی متنوعی وجود دارد.مناطق بکر شهرکرد

در این منطقه به خاطر صخره ها و کوهستان های صعب العبور در جنوب این منطقه، بز و پلنگ کل وجود دارد. از طرفی وجود تپه ماهورها با وسعت زیاد، مکان مناسبی را برای زیستن میش و قوچ فراهم کرده است. حیوانات گوناگون و فراوان دیگری نیز در این منطقه وجود دارند از جمله: روباه، کفتار، شغال، گرگ، عقاب، کبک و …

تعداد گونه های گیاهی این منطقه به ۲۵۲ گونه از ۵۲ گیاه می رسد.

منظره چشم نواز دره های “بستان شیر” و “پاچفت” از این مناظر بکر و بی بدیل این منطقه است.

تالاب چغاخور

در شهر بروجن در ۶۰ کیلومتری شهر کرد، یکی از زیباترین و بی بدیل ترین تالاب‌های ایران به نام تالاب چغاخور قرار دارد.

در این تالاب پرندگان بومی و مهاجر زیادی از جمله لک لک سفید، مرغابی خروس کولی، غاز و حواصیل وجود دارند و همچنین ماهیان تالاب شامل ماهی کپور و ماهی گورخری است.

این تالاب یکی از مهمترین و زیباترین مراکز سیاحتی استان چهارمحال و بختیاری است که بهترین زمان برای دیدن آن، فصل تابستان است.

قلعه جونقان

جونقان شهری در جنوب غربی شهرکرد است. این شهر در میان کوه‌های زاگرس قرار گرفته و جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. قلعه جونقان در مرکز این شهر قرار دارد و در دوران مشروطیت پایگاهی برای مشروطه‌خواهی مردم بختیاری بوده. پل جونقان، کاروانسرای خان‌اوی از دیگر جاذبه‌های گردشگری جونقان هستند.مناطق بکر شهرکرد

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها