معرفی بهترین رستوران های اصفهان

در کشور عزیزمان ایران مکان های دیدنی و جاذبه های بسیاری وجود دارد که افراد زیادی از خارج وداخل کشور به آن‌ها سفر می‌کنند. اما یکی از جاهایی که در هر سفر به آن نیازمندیم رستوران های موجود در این شهرها می‌باشند. در این مقاله سعی بر این داریم که بهترین کافه ها و رستوران های استان اصفهان را برای شما عزیزان معرفی کنیم. اگر شما هم از دسته انسان‌های علاقه مند به خوردن  و تست غذاهای بی نظیر اصفهان هستید  پس در این مقاله با  مجله گردشگری تاریخ ما همراه باشید.

رستوران شهرزاد

معرفی بهترین رستوران های اصفهان را جا دارد با رستوران شهرزاد شروع کنیم. این رستوران یکی از قدیمی ترین، بهترین و محبوب ترین رستوران های اصفهان است و در بین توریست ها و شهرت زیادی پیدا کرده است. این رستوران به دلایل زیادی محبوب است: غذاهای خوشمزه و با کیفیت ایرانی، فضای داخلی رستوران که با کاشیکاری ها و نقاشی دیواری های قاجاری مزین شده اند و موقعیت خوب و مناسب آن در چهارباغ عباسی و نزدیک بودن به دیدنی های مشهوری مثل پل خواجو، زاینده رود و هتل عباسی. شیشه های رنگارنگ پنجره ها و آیینه کاری های بی نظیر و هنرمندانه، رستوران شهرزاد را به یکی از بهترین و محبوب ترین رستوران های اصفهان تبدیل کرده است. در این فضای دلنشین و تماشایی می توانید خوشمزه ترین غذاهای سنتی ایرانی مثل جوجه کباب، چلوکباب کوبیده و … را امتحان کنید.

آدرس رستوران شهرزاد  :

اصفهان، خیابان عباس آباد، رستوران شهرزاد

رستوران شهرزاد اصفهان
رستوران شهرزاد اصفهان

رستوران خوان گستر

خوان گستر نام مجموعه رستوران های موفقی است که چندین شعبه در شهر اصفهان دارد. یکی از شعبه های این رستوران در اصفهان سیتی سنتر و شعبه دیگر که شاید محبوبیت بیشتری هم داشته باشد در هتل جلفا و منطقه ارمنی نشین قرار گرفته است. این رستوران یکی از بهترین رستوران های اصفهان است و با دکوراسیون شیک و مجلل، فضای تمیز و دلپذیر، سرویس دهی عالی و صد البته غذاهای خوشمزه و لذیذ ایرانی مشتریان زیادی پیدا کرده است. در بین تمام غذاهای رستوران، چلوکباب کوبیده اش زبانزد خاص و عام است و به شما هم پیشنهاد می کنیم حتما امتحانش کنید. بخشی از این رستوران به صورت سلف سرویس است و انواع سالادها و غذاهای گیاهی را برای گیاه خواران و کسانی که دوست دارند غذایی غیرگوشتی بخورند ارائه می کند.

آدرس رستوران خوان گستر :

اصفهان، خیابان حکیم نظامی، هتل جلفا، رستوران خوان گستر

رستوران خوان گستر
رستوران خوان گستر

رستوران جارچی باشی

یکی از باصفاترین و بهترین رستوران های اصفهان در یک حمام تاریخی و ۴۰۰ ساله قرار گرفته است. رستوران جارچی باشی داخل یک حمام سنتی واقع شده و در حین غذا خوردن می توانید از تماشای کاشیکاری های فیروزه ای و زیبا و صدای فواره های آب در حوض های سفالی لذت ببرید. علاوه بر این، چهارشنبه ها و شنبه ها شب و سه شنبه ها و جمعه ها ظهر اجرای موسیقی زنده هم در این رستوران برگزار می شود و صدای ساز ایرانی که لابلای این حمام تاریخی طنین می اندازد فضایی بسیار دلنشین و رویایی به وجود می آورد. در این رستوران می توانید انواع غذاهای خوشمزه ایرانی مثل انواع کباب و پلو و همین طور بریان مشهور اصفهان را سفارش بدهید.

آدرس رستوران جارچی باشی :

اصفهان، خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم (کوچه باغ قلندرها)، مجموعه تاریخی اقامتی ملک سلطان جارچی باشی

رستوران جارچی باشی
رستوران جارچی باشی

رستوران جم نشین

از ویژگی‌های رستوران جم نشین غذاهای عالی، فضای آرام و پرسنل خونگرم است. در منوی این رستوران انواع غذاهای ایرانی نظیر کباب و خورشت به‌چشم می‌خورد. رستوران مذکور به‌شیوه‌ی کاملاً سنتی طراحی و تزئین شده است و گردشگران می‌توانند در محیطی سنتی غذای خود را نوش جان کنند. درضمن قیمت غذاها باتوجه به کیفیت بالایی که دارند بسیار مقرون‌به‌صرفه است.
این رستوران حدود ۱۸۰ نفر ظرفیت دارد و برای قرارهای دو نفره، مراسم‌های خانوادگی و قرارهای کاری مناسب به‌نظر می‌رسد. از امکانات این رستوران می‌توان به پارکینگ، دستگاه پوز، پیک رایگان و غیره اشاره کرد.

آدرس رستوران جم نشین:

اتوبان دستجردی، نرسیده به بهارستان

Image result for ‫رستوران جم نشین‬‎

رستوران هرمس

مجموعه رستوران‌های هرمس شعبه اول خود را در سال ۱۳۹۰ افتتاح کرد که با استقبال گرم مردم روبه‌رو و به یکی از معروف ترین رستوران‌های اصفهان تبدیل شد . اینترنت رایگان و موسیقی ضبط‌شده از امکانات این رستوران به‌شمار می‌رود و از منوی غذاهای آن می‌توان لازانیا، ساندویچ رست بیف، سالاد مرغ کاری، پیتزا فیلادلفیا، پیتزا مخصوص هرمس، پیتزا کاپریچیوسا، پیتزا وگی تاله، پیتزا هاوایی، پیتزا بوقلمون،‌ برگر مخصوص، چیکن برگر، ساندویچ بوقلمون دودی، چیکن پاستا، پاستا پنه، پاستا هرمس، غذاهای پرسی نظیر شیش کباب گوشت با استخوان، استیک‌ها، پیش‌غذاها، سالادها، شیک‌ها، اسموتی‌ها، دسرها، آبمیوه‌ها، قهوه‌ها و دمنوش‌ها را سفارش داد.
پس از افتتاح مجموعه‌ی اصفهان سیتی سنتر، رستوران هرمس شرایط را برای گسترش کار مناسب دید و در نوروز سال ۱۳۹۴ موفق به افتتاح دومین شعبه خود شد. سپس در مهر ماه ۱۳۹۴ با برپایی یک کافه‌ی حرفه‌ای در مجموعه زمین‌های تنیس پرواز اصفهان و اسپانسرینگ اصلی مسابقات تنیس مسترز ایران (۱۶ نفر برتر رنکینگ ایران) با نام جام هرمس که فینال آن از طریق شبکه‌ی ورزش به‌طور مستقیم پخش شد، برای اولین‌بار اشتیاق خود به واردشدن در عرصه‌ی صنعت قهوه و کافه را نشان داد.
در تیر ماه سال ۱۳۹۵ مجموعه‌ی هرمس اولین بورو بار تخصصی خود را باز هم در مجموعه اصفهان سیتی سنتر افتتاح کرد. این کافه با شکل و شمایلی متفاوت در دکور و نیز در سرویس‌دهی و تسلط بر امر قهوه، به‌خصوص قهوه‌های دمی و بالابردن سطح فرهنگ قهوه در اصفهان کار خود را آغاز کرد.
درنهایت گروه هرمس دومین شعبه بورو بار خود را در اسفند ۱۳۹۵ در خیابان میر، ابتدای خیابان مصلی افتتاح کرد که با برخورداری از منوی کامل شامل صبحانه، سالاد، پاستا و ساندویچ سعی در جلب نظر طیف گسترده‌ای از مخاطبین خود داشته است و مانند همیشه به صورت تخصصی فعالیت خود را در امر قهوه ادامه می‌دهد.
گروه هرمس جهت ارتقای کیفیت محصولاتش اقدام به تولید تجهیزات قهوه با همکاری شرکت‌های بزرگ بین‌المللی کرده است. عزیزانی که علاقمند به تهیه این محصولات همچون انواع فنجان قهوه، ماگ بیرون‌بر و انواع قهوه در بسته‌های اختصاصی هستند می‌توانند با مراجعه به شعبه‌ی هرمس محصول مورد نظرشان را سفارش دهند.

آدرس شعبه اول رستوران هرمس :

نظر شرقی، کوچه کلیسای وانک

آدرس شعبه دوم  رستوران هرمس:

اصفهان- سیتی سنتر

آدرس شعبه سوم رستوران هرمس:

اصفهان- خیابان مصلی

رستوران هرمس
رستوران هرمس

شربت خانه فیروز

شربت خانه فیروز یکی از کافه های پرطرفدار محله جلفای اصفهان است. این کافه با داشتن ظاهر و دکوراسیونی قدیمی و خاص هر کسی را مجذوب خودش می کند. اینجا یک رستوران کوچک است که توسط یک خانواده ارمنی اداره می شود و حال و هوای متفاوتی دارد. تصور خوردن صبحانه در چنین فضای خاص و دلپذیری، اشتها را بر می انگیزد. مشتریان این رستوران رضایت نسبتا بالایی از کارمندان آن دارند و آنها را مهربان توصیف می کنند.
آدرس : اصفهان، خیابان نظر میانی، کوچه کلیسا وانک، کوچه میدان جلفا
رستوران هتل عالی قاپو
صبحانه های سلف سرویس هم طرفداران خاص خود را دارند یکی از مکان هایی که در اصفهان می توانید برای این نوع صبحانه ها بروید، هتل عالی قاپو است. در این هتل با پرداخت یک هزینه ثابت می توانید از تمام اقلام بوفه صبحانه اعم از پنکیک، نیمرو، انواع املت، عسل، کره، پنیر، آب میوه ها، انوع کیک ها، سوسیس، عدسی، حلیم و …. استفاده کنید.

آدرس شربت خانه فیروز :

اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، هتل عالی قاپو

 

شربت خانه فیروز
شربت خانه فیروز

از این که با مجله گردشگری تاریخ ما همراه بودید، سپاسگزاریم!

منابع
۱ – معرفی بهترین رستوران های اصفهان – الی گشت
۲ – بهترین رستوران های اصفهان از نظر مردم – لست سکند
۳ – رستوران های اصفهان ؛ از سفره خانه شیدرخ تا رستوران ایتالیایی زاوا – کجارو
۴ – بهترین کافه و رستوران های اصفهان برای صبحانه – کارناوال

معرفی رستوران شما در این مطلب: https://tarikhema.org/contact
به لینک بالا بروید و از طریق فرم تماس با ما تماس بگیرید.

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
نازی
امتیاز :
     

خوان گستر هم خوب بود