جاذبه های گردشگری شهرکرد در بهار

جاذبه های گردشگری شهرکرد در بهار

شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری یکی از شهرهای سرسبز ایران است و دارای قدمتی کهن می باشد. این شهر جاذبه های طبیعی فراوانی دارد و چشم اندازهای خیرکننده ی آن می تواند هر ببیننده ای را راضی نگه بدارد. این شهر از بسیاری از جهات در لیست مقاصد اصلی گردشگران ایران قرار گرفته است، چرا که هم جاذبه های طبیعی و هم تاریخی بسیاری در این شهر وجود دارد. همچنین این شهر مرتفع‌ ترین مرکز استان ایران است و به همین دلیل اگر چه فریدون شهر بام ایران است این شهر نیز جزو بلندترین شهرهای ایران محسوب می‌شود.

آبشار دره عشق

در ۱۵۰ کیلومتری شهرکرد، آبشاری زیبا و دیدنی به نام آبشار دره عشق در کنار روستای دره عشق در منطقه مشایخ شهرستان اردل قرار گرفته است.جاذبه های گردشگری شهرکرد در بهار

این آبشار ۱۰۰ متر ارتفاع دارد. رود کارون در کنار این آبشار در جریان است؛ قرار گرفتن آن‌ها کنار هم و نیز مجاورتشان با انارستان ها و شالیزارهای دو روستای دره عشق و دورک اناری، ترکیب زیبا و فضای دل انگیز و روح نوازی را ایجاد کرده است.

آبشار آتشگاه

دره ای سرسبز و زیبا به طول ۳ کیلومتر در بالادست روستای آتشگاه، در ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد و ۴۰ کیلومتری شهر لردگان وجود دارد. در میان این دره تنگ، بکر و خیال انگیز، رودی خروشان میان صخره های گچی و آهکی و درختان قدیمی بلوط، گردو و چنار جریان دارد.جاذبه های گردشگری شهرکرد در بهار

فضایی سرسبز و زیبا و دل انگیز با درختان تناور، مسیر این آبشار از سرچشمه آن تا اتصالش به رودخانه خرسان را پوشانده است.

در این منطقه به دلیل وجود ناهمواری های دره و شیب زیاد آن، آبشارهای زیاد بزرگ و کوچکی وجود دارد؛ به طوری که در فاصله ی ۲۰۰ متری، ۲ آبشار بزرگ قرار دارد. این منطقه به دلیل داشتن عناصر طبیعی زیبا در کنار هم، تفرجگاهی لذت بخش است. این آبشار  را در تمام طول فصل بهار و تابستان می توانید مشاهده کنید.

پارک جنگلی پروز

پارک جنگلی پروز، با طبیعتی منحصر بفرد و زیبا، در امتداد دره ای سرسبز، همراه با درختان بلندقامت، چشمه های پاک و زلال فراوان، تفرجگاهی دنج و ساکت و روح نواز برای خانواده هاست. در کنار این طبیعت بکر، به طور پراکنده شالیزارهایی نیز وجود دارد.

در این پارک جنگلی امکانات رفاهی همچون سکوی نشیمن، جاده آسفالته، پارکینگ، سرویس بهداشتی و… نیز برای بازدیدکنندگان مهیا شده است.

این پارک جنگلی در ۱۵۵ کیلومتری شهرکرد و ۵۰ کیلومتری شهر لردگان واقع شده است.

تالاب سولقان (سولگان)

در ۷۰ کیلومتری شهرکرد، در حدفاصل شهرکرد به ایذه، تالاب دیدنی سولقان قرار گرفته است. این منطقه دارای زیست بوم های زیبا است. کوچ پرندگان مهاجر، رویش گیاهان و گل های زیبا در اطراف تالاب و نیز حضور عشایر، این مکان را در برخی فصول از جمله فصل بهار، تماشایی تر می کند.جاذبه های گردشگری شهرکرد در بهار

در گذشته این تالاب مکان مناسبی برای مرغ های آبی و سایر پرندگان مهاجر بوده است؛ زیرا عمق آب آن بیشتر از یک متر بوده ولی امروزه به دلیل بهره برداری نادرست از آب و زمین های اطراف تالاب، این فضای زیبا در حال از بین رفتن و تعداد پرندگان مهاجر نیز در حال کاهش است.

از جمله پرندگان مهاجر در این تالاب، می توان: قورقور، چنگر، قزل غاز، یوزگنبی و… را نام برد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها