پیشنهاد تفریح در تهران

پیشنهاد تفریح در تهران

پیشنهاد تفریح در تهران

همواره شهر تهران میتواند یکی از شهر هایی باشد که میتوانید از مکان های تفریحی متعدد در ان استفاده کنید. مقاله پیشنهاد تفریح در تهران به شما کمک می کند تا بهترین مکان گردشگری و تفریحی را انتخاب کنید و از آن لذت ببرید.

امروز قصد داریم چند مورد از تفریحات جذابی که در تهران وجود دارد را برای شما شرح دهیم.

 

بازی ها و سرگرمی های تهران

اتاق فرار

یکی از هیجان انگیز ترین کارها داشتن بلیط یک اتاق فرار است . در این اتاق یا اتاق ها شما باید با کشف سر نخ های موجود در اتاق راه خروج را بیابید و از این اتاق پیچیده و معمایی خارج شوید.

 

کارتینگ

اتوموبیل رانی و سرعت همواره در کنار هیجان قرار دارند پس نیازی برای توصیف هیجان این که با ماشین های مسابقه ای مخصوص به رقابت بپردازید نیست.

در پیست های کارتینگ تهران خودرو ها به دو صورت حرفه ای و عادی موجود است که بنا به مهارت شما در استفاده از این ماشین ها در اختیار شما قرار میگیرد.

 

سرسره ابی

سرسره های ابی زیادی در سطح شهر موجود است اما به جرات میتوان اٌپارک را یکی از بهترین های این سرسره های ابی دانست. فضایی بزرگ و سرپوشیده با تکنولوژی روز دنیا لحظات جذاب وزیبایی را برای شما فراهم خواهد اورد.

پارک ابی اپارک تهران

پرواز با تیوب

پرواز با تیوب یکی دیگر از تفریحات است که شما می‌خواهید ان را امتحانش کنید. شما درون یک تیوب می‌نشینید، از ابتدای یک مسیر به شکل سرسره‌ی قوس‌دار شروع به سُر خوردن می‌کنید و به‌تدریج سرعت‌تان زیاد می‌شود تا اینکه در نهایت روی یک تشک بادی بزرگ پرتاب می‌شوید.

با اینکه زمان آن بسیار کوتاه است؛ اما تا مدت‌ها تجربه‌ی لذت‌بخش آن با شما همراه خواهد بود. یکی از این سرسره ها در دریاچه مصنوعی تهران قرار دارد.

 

پینت بال

تیر اندازی سرعت و هیجان عامل های جذابی است که نمیتوان از ان ها چشم پوشی کرد.مکان های تیر اندازی پینت بال به صورت سر پوشیده و غیر سر پوشیده در نقاط مختلف شهر در دسترس هستند.

شما میتوانید به صورت تیمی یا انفرادی در این محل ها به تیراندازی و ورزش تیراندازی مشغول شوید و از ان لذت ببرید.

 

زیپ لاین

زیپ لاین ها همواره هیجان خوبی دارند و تجربه ای لذت بخش را برای افرادی که ان را امتحان میکنند دارند.یکی از معروف ترین زیپ لاین های تهران زیپ لاین توچال است که شمارا در مسیر حدودا ۱۷۰ متری به پرواز درمی اورد وشما میتوانید شهر را زیر پا های خود تماشا کنید.

 

فوتبال انسانی به جای فوتبال دستی

باشگاه پاس، باشگاهی در محله اکباتان است که فوتبال دستی را در اندازه بزرگ بازسازی کرده؛ به طوری که انسان ها در محل قرارگیری بازیکن های فوتبال دستی قرار می گیرند و بازی می کنند. برای استفاده از این فضا باید حتما قبل از مراجعه زمین بازی را برای ساعت مورد نظرتان رزرو کنید.

هر دور بازی با ۶ تا ۱۴ نفر قابل انجام است. لازم به ذکر است خانم ها بدون هیچ گونه محدودیتی و با رعایت پوشش اسلامی می توانند فوتبال انسانی را بازی کنند و این بازی محدودیت سنی ندارد. ساعت کار باشگاه همه روزه از ساعت ۷ تا ۲۳ است.

 

پیشنهاد تفریحات طبیعی در تهران

دربند

یکی از اصلی‌ترین و شلوغ‌ترین نقاط تهران به خصوص در آخر هفته‌ها دربند است. اینجا می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد کوهنوردی، طبیعت گردی، بانجی جامپینگ، سورتمه سواری و… را در تجربه کنید.

آب و هوای عالی این منطقه به خاطر قرارگیری در کوهپایه البرز است و در نهایت طی مسیر به آبشار دوقلو و شیرپلا می‌رسید و دیدنی‌های زیبایی در این منطقه وجود دارد.

 

باغ پرندگان

اگر به پرندگان علاقه دارید حتماً این باغ را از نزدیک ببنید، انواع پرندگان بومی و غیر بومی در این پارک بزرگ گردآوری شده‌اند.
محیط این پارک فوق‌العاده روح بخش است.

 

پل طبیعت

این پل هم که به عنوان نماد شهر تهران شناخته می‌شود و از مهمترین مراکز برای تفریحات تهران است.

این پل مابین دو پارک زیبای آب و آتش و پارک طالقانی تهران واقع شده که محل اتصال این دو پارک نیز به شمار می‌رود.

 

بوستان آب و آتش

این بوستان در کنار پل طبیعت است و می توانید با انتهاب آن،با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم گشت در پل طبیعت و هم گذاری در این پارک داشته باشید.

گنبد مینا (بزرگترین آسمان نمای خاورمیانه)، سینما ۷بعدی و فواره‌های آب، از دیدنی‌های این بوستان است.

 

پارک جنگلی پیتگر

هدف از احداث بوستان جنگلی چیتگر که در آغاز مسیر وزیدن باد غربی به شهر تهران قرار گرفته، بالا بردن مقدار اکسیژن هوای تهران بوده‌است.

علاوه بر امکان طبیعت گردی در این پارک جنگلی، امکانات تفریحی دیگری نظیر پیست سوارکاری، اسکیت، پیست دوچرخه سواری و نیز مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در این پارک طراحی شده است.

پیست دوچرخه چیتگر شامل پیست های سرعت، استقامت و کوهستان است. پیست استقامت از داخل پارک عبور کرده و مسیر سرسبزی دارد. درخت های کاج و سرو در طول مسیر موجب شده اند تا هوای نسبتا خنک تری نسبت به بقیه پارک در این مسیر وجود داشته باشد. طول پیست استقامت با مسیرهای فرعی در حدود ۷- ۸ کیلومتر است.

بیشتر این امکانات در محدوده شرقی پارک استقرار یافته و محدوده غربی  به صورت بکر و جنگلی باقی مانده است. محدوده شرقی به مساحت تقریبی ۲۵۳هکتار است و محدوده غربی مساحتی معادل ۶۵۸ هکتار را به خود اختصاص داده است.

حداقل ارتفاع پارک چیتگر از سطح دریا ۱۲۲۵ متر و حداکثر آن ۱۳۱۳ متر بوده و متوسط آن ۱۲۶۹ متر است.

پوشش درختی پارک در مجموع مساحتی در حدود ۷۳۴ هکتار را در بر می‌گیرد و حدود ۵۳ درصد از آنها را گونه‌های سوزنی برگ مانند کاج الداریکا، سرو نقره‌ای و سرو خمره‌ای و حدود ۴۷ درصد از درختان را از جمله اقاقیا، زبان گنجشک، نارون چتری، ارغوان، داغداغان، افرای زینتی، پلت، بلوط و ایلان تشکیل داده است.

دریاچه چیتگر نیز در مجاورت این پارک جنگلی واقع شده است.

 

دریاچه چیتگر

بزرگترین دریاچه مصنوعی است  و می‌توانید به تماشای مرغان دریایی بنشینید. دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج‌ فارس در شمال غرب تهران قرار دارد.

این دریاچه از شمال و شرق به محور چهارباغ، از جنوب و جنوب غرب به پارک چیتگر و از غرب به بافت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران محدود می‌شود.

دریاچه چیتگر از بارش‌های فصلی، آب موقت رودخانه کن و روان آبهای تهران بهره می‌برد و در تعدیل هوای پایتخت و افزایش رطوبت هوا کمک شایانی می‌کند.

جزایر تفریحی، جزایر حیات وحش، جزایر آموزشی، اسکله قایقرانی، پارک آبی، باشگاه ورزش‌های آبی، امکانات خدماتی رفاهی، شهربازی و امکانات اقامتی از جمله امکانات تفریحی این مجموعه هستند.

دریاچه چیتگر تهران

 

پارک ژوراسیک

قدم زدن در فضای بیش از ۱۶۰ میلیون سال پیش خیلی مهیج است. ژوراسیک پارک تهران یا بوستان دایناسورهای متحرک یک بوستان آموزشی، گردشگری و تفریحی در میدان بهرود سعادت آباد تهران است.

این پارک با انواع مجسمه‌‌های دایناسور‌ها در گونه‌‌های مختلف و ابعاد واقعی نخستین پارک موضوعی پایتخت به شمار می‌رود که به معرفی انواع دایناسورها به همراه نمایش مجسمه‌های متحرک دایناسورها همراه با صدا و جلوه‌های ویژه می‌‌پردازد.

مساحت کل بوستان ژوراسیک تهران ۳۰ هزار متر مربع است که در آن مجسمه متحرک ۲۸ دایناسور قرار گرفته است.

در این بوستان نام علمی، روش زندگی و خوراک دایناسورها به نمایش گذاشته شده است. این دایناسورها به شکل کاملا طبیعی طراحی شده‌اند، به طوری که قادر هستند پلک بزنند و دست و پای آن‌ها حرکت می‌کند. همچنین یک تخم دایناسور که نوزاد دایناسور از آن بیرون می‌آید و دوباره به داخل فرو می‌‌رود نیز طراحی شده است.

 

پارک جمشیدیه

یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های تهران که هنوز هم دیدنی و آرام بخش است. بوستان جمشیدیه یا پارک سنگی جمشیدیه در انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران) واقع شده است.

به علت اینکه این پارک در نزدیکی کوه‌های شمال تهران قرار دارد همیشه یکی از اولین نقاط پایتخت است که بارش‌‌ برف و باران در آن شروع می‌شود.

این پارک معماری متفاوتی با سایر پارک‌های تهران دارد و در آن یک آبشار مصنوعی و یک حوض زیبا و تعدادی المان هنری تجسمی قرار دارد. با بالا رفتن از پله‌های پشت آبشار به طبقات بالایی پارک می‌رسید و از آن‌جا نمایی زیبا از شهر تهران را خواهید دید.

 

بیلینو؛ نخستین پارک عمرانی ایران

بیلینو برای اولین بار در ایران تلاش کرده در کنار بازی و سرگرمی، امکان تجربه و یادگیری را برای کودکان و نوجوانان فراهم کند. در این پارک، کودکان فرصت بازی با دستگاه های واقعی ساختمانی شامل جرثقیل خاک برداری و نوار نقاله، بیل مکانیکی، جرثقیل چنگکی و ماشین حمل الوار را خواهندداشت و بازی و تجربه همزمان با دستگاه های واقعی راه سازی و ساختمانی کنار مفرح بودن، مطمئنا تجربه جذابی برای مخاطبان خواهدبود.

 

بوستان مینیاتور تهران

این بوستان در شرق تهران با هدف نمایش ماکت های مینیاتوری آثار میراث جهانی ایران که در فهرست یونسکو به ثبت رسیده اند، ساخته شده است. وسعت این پارک حدود ۳ هکتار است.
در فاز نخست ماکت تخت جمشید، چغازنبیل، میدان نقش جهان اصفهان، پاسارگاد، تخت سلیمان، گنبد سلطانیه، ارگ بم، کوه کتیبه بیستون، مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی، بازار تبریز و آبشارهای شوشتر برای بازدید علاقه مندان در ابعاد کوچک و بسیار شبیه نمونه واقعی ساخته شده است.

دیدن این ماکت ها برای کودکان و نوجوانان بسیار جالب و آموزنده است. ساعات بازدید برای عموم، همه روزه ۸ صبح تا ۸ شب است.

 

 نمایش حیرت انگیز دلفین ها و شیرهای دریایی در تهران

برای اولین بار در دلفیناریوم برج میلاد نمایشی بی نظیر از هنرنمای هنرمندانی بی رقیب را مشاهده کنید.

دلفیناریوم برج میلاد نخستین دلفیناریوم غیرساحلی در خاورمیانه و مرتفع ترین دلفیناریوم جهان، دارای باتجربه ترین مربیان خاورمیانه در حد استانداردهای بین المللی است.

شما می توانید در صورت تمایل با شیرهای دریایی و دلفین ها شنا کنید و تمام نگرانی های خود را به فراموشی بسپارید و از این مکان تفریحی و گردشگری تهران نهایت لذت را ببرید.

بازار و میدان تجریش

مجموعه ی میدان تجریش، امام زاده صالح و بازار تجریش جزء جاذبه هایی است که هر گردشگری در طول اقامتش در تهران حتما یکبار از آن ها دیدن می کند.

بازار تجریش هرچند به بزرگی بازار تهران نیست اما اتمسفر و حال و هوای خوبی دارد و این حس و حال در شب عید چندین برابر می شود. مغازه هایی کوچک که از دمپایی و لوازم بهداشتی گرفته تا میوه و سبزیجات را به فروش می رسانند.

می توانید پس از مشاهده ی بازار تهران دقایقی چند را در حرم امام زاده صالح به دعا و راز و نیاز بپردازید.

در کنار فضای معنوی شناخته شده ترین امام زاده ی شهر تهران می توانید یکیاز سرزنده ترین میادین شهر تهران را شاهد باشید.

میدان تجریش به دلیل قرار گرفتن در ابتدای دو خیابان اصلی ولیعصر و شریعتی و نزدیکی به مرکز تفریحی دربند، بسیار شلوغ و پرتردد می باشد.

منبع رهی نو بیتوته کارناوال
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها