جاذبه های گردشگری منطقه ۲۲ تهران

جاذبه های گردشگری منطقه 22 تهران

جاذبه های گردشگری منطقه ۲۲ تهران

در این بخش می خواهیم جاذبه های گردشگری منطقه ۲۲ تهران را برایتان معرفی کنیم.

هر ساختار شهری ماندگار و در حال پیشرفت نیاز به هویت و بافت مشخص و منحصر به فرد خود دارد، گرچه این هویت، جزئی از کل محسوب می گردد،‌اما همواره نیاز به تفکیک ماهوی و بصری آن از دیگر نقاط یک شهر احساس می شود.

از این جهت منطقه ۲۲ را می توان یکی از مناطقی دانست که با وجود ساختار جوان خود و در ابتدای راه، دارای عناصری است که هویت آن را تشکیل می دهند.

جدای از ماهیت تجاری – مسکونی منطقه، این بخش از تهران مکان های شاخصی را در خود جای داده است که هر یک به تنهایی می توانند هویت یک شهر را تحت تاثیر خود قرار دهند.

نام برخی از جاذبه های گردشگری با مناظری دلربا و شگفت آور در منطقه ۲۲ تهران:

دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس)

در سال ۱۳۹۲ شهرداری تهران با هدف تعدیل هوای تهران و نیز افزایش رطوبت هوا، دریاچه ای مصنوعی به مساحت ۱۳۰ هکتار در غرب تهران و در منطقه ۲۲ احداث کرد.

این دریاچه در شمال پارک چیتگر قرار گرفته است و آب آن از طریق رود کن و بارش های فصلی تامین شود.

از جاذبه های گردشگری و تفریحی این دریاچه می توان به جزایر حیات وحش، جزایر تفریحی، اسکله قایقرانی، شهر بازی و پارک آبی اشاره کرد.

اگر اهل بازی و هیجان هستید می توانید به شهر بازی و باشگاه ورزش های آبی آن سر بزنید.در ساحل دریاچه چیتگر، مجموعه تفریحی-تجاری بام لند به صورت ۱۲ ویلای دو طبقه توجه گرشگران را به خود جلب می کند.

دو شهر بازی یکی در قسمت شمالی و دیگری در قسمت غربی دریاچه وجود دارد. شهربازی شمالی بازی هایی شامل پرش در آسمان، سینما پرواز (هرم هیجان)، سرسره خروشان و… را دارد و شهربازی غربی بازی هایی مثل سافاری وحشت، ماشین کوبنده ، سورتمه ، شهربازی کودکان و… دارد.

به طور کلی شهربازی شمالی هیجان انگیزتر از شهربازی غربی است. همچنین دور تا دور این مجموعه تفریحی، امکان پیاده روی و دوچرخه سواری وجود دارد و چند ایستگاه کرایه دوچرخه در اطراف دریاچه موجود است.

برای رفتن به دریاچه چیتگر تهران، می توان از انتهای اتوبان همت، بزرگراه شهید خرازی خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس را رفته و سپس تابلوهای راهنما را دنبال کرد.

در قسمت شمال، شرق و غرب آن پارکینگ هایی برای خودرو گردشگران در این مرکز تفریحی و گردشگری در نظر گرفته شده است.

 

مجموعه تفریحی و تجاری بام لند

به تازگی مجتمع تجاری بام لند که شامل فضاهای تجاری، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی‌ست در اطراف دریاچه چیتگر احداث شده است که علاوه بر مزایای تجاری خاص خود، به خاطر معماری خاص خود منظره‌ی زیبایی را به خصوص در شب ایجاد می‌کند.

مرکز تجاری تفریحی که در ساحل دریاچه شهدای خلیج فارس در قالب ۱۲ ویلای دو طبقه مستقل طراحی شده و مجموعه‌ای از نام‌های تجاری معتبر داخلی و بین‌المللی را گرد هم آورده تا در کنار بازی و ورزش و گشت‌وگذار با خریدی دلنشین لحظه‌های ناب بام‌لند را رقم بزنید.

مجموعه‌ای از رستوران‌ها و کافه‌های طراز اول، با چشم‌اندازی منحصر به فرد در یک جا، فرصتی مناسب برای خانواده‌ها و صاحبان کسب و کار خواهد بود تا آرامش را در تهران تجربه کنند.

 

بوستان جنگلی چیتگر

یکی از بزرگترین پارک های جنگلی تهران که به خاطر داشتن درختان فراوان و بلند قامت جزو ریه های تنفسی این شهر محسوب می شود، پارک جنگلی چیتگر است که در محدوده غرب تهران و آزا دراه تهران-کرج واقع شده است و مساحتی حدود ۹۵۰ هتکار دارد که در ۷۳۴ هکتار آن درختان و پوشش جنگلی به چشم می خورند.

فضای بکر، دنج و آرامبخش این پارک برای تفریح، گردش و استراحت خانواده ها بسیار مناسب است. از جمله امکانات این پارک وجود پیست دوچرخه سواری مجزا ویژه بانوان و آقایان،  پیست استقامت به طول ۷ الی ۸ کیلومتر که از داخل پارک می گذرد، زمین بازی کودکان، پیست سوارکاری، آلاچیق، محل ویژه نصب چادر و … است.

در این پارک همچنین آلاچیق و سرویس بهداشتی و رستوران و سوپرمارکت هم در نظر گرفته شده است.

بافت جنگلی این پارک را درختان نارون چتری، اقاقیا، کاج الداریکا، بلوط، زبان گنجشک، سرو نقره ای، افرای زینتی، سرو خمره ای، ارغوان، پلت، ایلان و داغداغان تشکیل داده اند.

پارک جنگلی چیتگر

این پارک جنگلی ورودی های مختلفی دارد. ایستگاه مترو چیتگر در ورودی ۱ و ایستگاه مترو ایران خودرو در ورودی های ۵ و ۷ آن قرار دارند. پارک چیتگر دارای رستوران، پارکینگ، پمپ بنزین و پمپ گاز نیز می باشد.

به دلیل مجاورت بوستان جنگلی چیتگر و دریاچه خلیج فارس، هوای این منطقه به خصوص در فصل تابستان بسیار مطبوع و دلپذیر می شود.

در قسمت شرقی آن فضایی برای بانوان با عنوان بوستان بانوان چیتگر ریحانه، برای تفریح راحت تر بانوان در نظر گرفته شده است.

همچنین برای رفتن به پارک چیتگر می توان از مسیر انتهای اتوبان حکیم، بزرگراه همدانی، خروجی ایران خودرو جنوب، بلوار تهرانی، ورودی غربی پارک چیتگر و یا آزادراه تهران-کرج، ورودی بوستان جنگلی چیتگر اقدام کرد.

 

آبشار تهران

از دیدنی ترین و بزرگترین تفرجگاه های شهر تهران، می توان به بوستان آبشار اشاره کرد که در شمال غربی تهران در ارتفاعات منطقه ۲۲ قرار گرفته است.

آبشار تهران با این وجود که مصنوعی و ساخته دست انسان است، ولی دارای طراحی سنتی با چشم اندازی زیبا و دل انگیز است که گردشگران را مجذوب خود می کند.

این پارک به صورت طبقه طبقه بوده و در هر طبقه برکه، فضای سبز و آلاچیق هایی وجود دارد که شکل آنها با دیگر طبقات متفاوت است.

امکانات رفاهی این بوستان شامل: باغ گیاهان دارویی، مسجد، زمین بازی کودکان، ۸ برکه سنگی، باغ گل، سالن آمفی تئاتر، آلاچیق، مسیر کوهپیمایی، رستوران سنتی، مسیر کالسکه سواری،مسیر دوچرخه سواری و پارکینگ می باشد.

آب مورد نیاز این آبشار از طریق جنگل های لتمال کن تامین می شود‌. سپس آبِ آبشار از طریق نهرهایی که به آن متصل است به برکه های ایجاد شده در هر طبقه وارد می شود.

پارک آبشار روبروی دریاچه چیتگر واقع شده است که هدف از ایجاد آن، گسترش فضای سبز منطقه و جذب توریست بوده است.

می توان گفت آبشار تهران مکانی فوق العاده برای پیاده روی و کوه پیمایی است.

برای رفتن به آبشار تهران، از بزرگراه شهید خرازی که امتداد همت غرب است، (بعد از خروجی شهرک شهید باقری) خروجی آبشار تهران را پیچیده و تابلوهای راهنما را دنبال کرده، به پارک آبشار تهران می رسیم.

 

باغ گیاه شناسی

یکی دیگر از جاذبه های تفریحی در شمال غربی تهران در منطقه ۲۲، باغ گیاه شناسی ملی ایران است که تحت نظر موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور اداره می شود.

باغ گیاه شناسی با وسعت ۱۴۵ هکتار از شمال به بزرگراه شهید همدانی (حکیم غرب) و از جنوب به آزادراه تهران-کرج منتهی می شود. از سمت شرق به شهرک آزاد شهر و پیکان شهر و پارک جنگلی چیتگر، و از سمت غرب به بلوار پژوهش محدود می شود.

در باغ گیاه شناسی که از سال ۱۳۴۸ احداث آن آغاز شده است، چشم اندازهای طبیعی سه رشته کوه البرز، زاگرس و هیمالیا شبیه سازی شده اند.

همچنین تعدادی دریاچه، رودخانه و آبشار که از لابلای صخره ها به پایین می ریزد، فضای طبیعی و محیط زیبایی را ایجاد کرده اند.

در این باغ سعی شده است که اقلیم های آب و هوایی مختلف با گونه های گیاهی هر اقلیم شبیه سازی شود.

در این باغ زیبا، می توان با پوشش های گیاهی مناطق مختلف جهان آشنا شد. همچنین از محیط آرام و مناظر عالی و گل و گیاهان متنوع آن لذت برد.

بهترین زمان برای بازدید از باغ ملی گیاه شناسی، اواخر بهار و تمام فصل تابستان و اوایل پاییز می باشد. چون گل ها و گیاهان در طی این مدت سرسبز هستند و جلوه ها و زیبایی های باغ ملی گیاه شناسی بیشتر می باشد.

برای رفتن به باغ گیاه شناسی، وارد آزاد شهر (شهرک سرو آزاد) شده و از خیابان گودرزی وارد کوچه هشتم غربی شده و آن را تا انتها (که نامش بلوار باغ گیاه شناسی ملی ایران است) رفته و به باغ گیاه شناسی وارد می شوید.

باغ گیاه شناسی تهران

 

پارک آبی او پارک (اُ پارک) تهران

یکی از بهترین و مفرح ترین مکان های تفریحی واقع در شمال غربی تهران در منطقه ۲۲ ، پارک آبی او پارک است.

او پارک از مجهزترین پارک های آبی سرپوشیده می باشد که در قسمت شرق پارک جنگلی چیتگر واقع شده است.

در این پارک آبی سرسره های بسیاری هم برای استفاده بزرگسالان و هم برای کودکان ساخته شده که بسیار خوب و مهیج و از لحاظ ایمنی، در سطح بالایی قرار دارند.

این سرسره ها شامل سرسره ابیس، گوگولیا، الوپیا، آکوالوپ، بومرنگ، گردالوپ، رالی شیب، سرسره تونلی، استخر موج، رودخانه خروشان و… هستند.

از دیگر امکانات پارک آبی او پارک می توان به جکوزی، ماساژ، عکاسی، نمازخانه، کافی شاپ و رستوران، اتاق تعویض و مراقبت از کودک اشاره کرد.

سانس های استفاده بانوان روزهای زوج، و سانس های آقایان روزهای فرد و جمعه می باشد. لازم به ذکر است که این مجموعه دارای آب تمیز و زلال تصفیه و میکروب زدایی شده است.

برای رفتن به او پارک از آزادراه تهران-کرج، بعد از بزرگراه آزادگان، خروجی شهرک گلستان را پیچیده و انتهای خیابان شمیم به او پارک می رسیم.

منبع محله ما دلگرم
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها