مکان های پیاده روی شیراز

مکان های پیاده روی شیراز

مکان های پیاده روی شیراز

شهر شیراز واقع در استان فارس، یکی از شهرهای زیبا، دیدنی و گردشگری کشور عزیزمان است. اگر شانس زندگی در این شهر را دارید و یا مقصد سفر شما است، حتما به دنبال این هستید که بدانید مکان های پیاده روی شیراز کجا هستند.

از این رو در این مقاله سعی داریم شما را با برخی از این مکان ها آشنا کنیم. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

پارک بعثت

یکی از مکان های پیاده روی در شیراز، پارک بعثت است. اگر علاوه بر پیاده روی به ورزش پینگ پونگ هم علاقه دارید، حتما سری به این به پارک بزنید.

در وسعت یک هکتاری این پارک، فضای بسیار زیادی برای پیاده روی و خوشگذرانی در اختیار دارید.

آدرس: استان فارس، شیراز، بلوار بعثت

پارک بعثت شیراز

پارک جنت

پارک جنت هم می تواند گزینه ی مناسبی برای پیاده روی شما در شهر شیراز باشد. این پارک زیبا به دلیل احاطه شدن با درختان سرو و کاج و هم چنین دارا بودن راهروهای زیاد، بی شباهت به باغ ارم نیست.

وسعت این پارک ۵۴ هکتار بوده و می توانید پیاده روی دلنشینی را در امتداد درختان سرو تجربه کنید.

آدرس: استان فارس، ابتدای ورودی غربی شیراز – بلوار امیر کبیر

 

پارک جنگلی پالایشگاه

پارک جنگلی پالایشگاه هم با وسعتی حدود ۲۵۰ هکتار در نزدیکی شهر شیراز واقع شده و در حقیقت در استان فارس بزرگترین پارک مصنوعی به شمار می آید.

البته باید به این نکته هم توجه کرد که این پارک  خارج از شهر شیراز است و اگر تصمیم دارید در سطح شهر به پیاده روی بروید بهتر است گزینه های دیگر را انتخاب کنید.

آدرس: مسیر اتوبان شیراز- اصفهان

 

پارک آزادی

مورد دیگری که می خواهیم به آن اشاره کنیم، جزو قدیمی ترین پارک های شیراز به شمار می رود و آن هم پارک آزادی است که در شمال شهر شیراز واقع شده است.

این پارک دارای شهر بازی و دریاچه ی مصنوعی هم هست. دیدن آب نماها و لانه ی پرندگان و آب نماها آن هم پس از یک پیاده روی دلچسب خالی از لطف نیست.

آدرس: پارک آزادی از شرق از طریق خیابان سمیه، از غرب از خیابان آزادی و میدان آزادی (فلکه گاز) و از شمال از بلوار آزادی و از جنوب از خیابان مشکین فام قابل دسترسی می باشد.

پارک آزادی شیراز

لونا پارک

لونا پارک نام پارکی در شمال شهر شیراز و در کنار دروازه قرآن است که خصوصیات متمایزی نسبت به بقیه پارک های این شهر دارد. این پارک علاوه بر داشتن فضای زیبای کوهستانی و هوای خوب به دلیل برخورداری از وسایل مناسب بازی می تواند هیجانی خاص را در فضایی متفاوت برایتان به ارمغان بیاورد. نزدیکی آن به دروازه قرآن یکی دیگر از دلایل شهرت این پارک است و می تواند در برنامه سفرتان جایگاه خوبی داشته باشد.

آدرس: استان فارس، شیراز، بلوار آیت الله ربانی

منبع کارناوال
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها