در پاییز ۹۸ سفر کجا برویم؟

پاییز ۹۸ کجا بریم سفر؟

پاییز ۹۸ کجا بریم سفر؟ پاییز یکی از بهترین فصل ها برای سفر است. البته اگر مشغله ی مدرسه و دانشگاه نداشته باشید. فصل زیبای پاییز چه دوست دار طبیعت باشید و چه خواهان یک مسافرت یک روزه و آرامش بخش، کاری می کند که به شما خوش بگذرد. در این مقاله قرار است در مورد این که بهتر است در پاییز ۹۸ کجا بریم سفر صحبت کنیم. در این مقاله اطلاعات مربوط به تمام مکان هایی که میتوان در فصل پاییز رفت، چه سفر های داخلی و چه خارجی وجود دارد.

دوست دارید در فصل پاییز به تماشای جنگل های رنگارنگ بنشینید و چای داغ میل کنید؟ دوست دارید به خرید بروید و یا شاید هم دوست دارید به تماشای آسمان شب کویر نشسته و با یک حمام آب گرم تمام خستگی هایتان را فراموش کنید؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا تمام آن چیزی را که برای ساختن یک پاییز خاطره انگیز و ایده آل احتیاج دارید، پیدا کنید.

سفرهای داخلی ایران در پاییز

در فصل پاییز، ایران یکی از زیباترین طبیعت ها را در خاورمیانه دارد. به خاطر گوناگونی مناطق طبیعی در ایران، به راحتی میتوانید انتخاب کنید که دوست دارید در فصل پاییز به تماشای چه منظره ای بنشینید. در ادامه ما تنوع زیبایی های کشور عزیزمان را برایتان معرفی می کنیم تا پاییزی هیجان انگیز و جذاب بسازید.

 

جنگل های هزار رنگ

جنگل های کشور زیبای ایران خصوصا در مناطق شمالی تعداد زیادی دارند. همه ساله عاشقان عکاسی از طبیعت؛ در فصل پاییز خودشان را به این مناطق می رسانند تا این منظره ی بی نظیر را ثبت کنند. اگر شما هم عاشق عکاسی باشید، احتمالا یک برنامه سفر به مناطق جنگلی در پاییز هر سالتان جای داده اید.

علاوه بر زیبایی چشم نواز جنگل ها، آب و هوای خنک پاییزی و متعادل شدن دما، جنگل ها را برای پیاده روی و کمپینگ عالی می کند. در ادامه بهترین جنگل ها را برای سفرهای پاییزی معرفی می کنیم.

 

جنگل ناهارخوران در پاییز

اگر حتی ذره ای به پیاده روی، کوه نوردی، جنگل گردی، عکاسی و پیک نیک علاقه داشته باشید، جنگل ناهارخوران واقع در شهر گرگان بهترین مقصدی است که میتوانید انتخاب کنید. آب و هوای بسیار مطلوب و مساعد این جنگل و هم چنین زیبایی پاییزی آن، هر بیننده ای را عاشق خودش می کند و خاطره ای فراموش نشدنی برایتان به ارمغان می آورد.

پاییز 98 کجا بریم سفر؟
پاییز ۹۸ کجا بریم سفر؟

جنگل راش در پاییز

این جنگل که به یکی از منابع مهم تامین درخت راش معروف شده، در استان مازندران و در جاده فیروزکوه به سمت شورمست قرار دارد. صدای رودخانه، آبشار های این منطقه، دوچرخه سواری، پیک نیک و عکاسی پاییزی از تفریحات مرسوم در این جنگل بی نظیر است.

 

جنگل اسالم به خلخال

جاده جنگلی اسالم به خلخال و پیاده روی و کوه نوردی در آن یکی از بهترین تفریحاتی است که میتوان در پاییز داشت. منظره دلفریب درختان در فصل پاییز در این جنگل به اوج خود می رسد و همه ساله عکاسان زیادی را به خود جذب می کند. ییلاق های جنگل های طالش، شهرهای اسالم و خلخال و ساحل گیسوم را به خاطر بسپارید تا با سفر کردن به استان زیبای گیلان پاییز ۹۸ پاییزی رویایی برایتان شود.

 

کویر گردی

عاشقان منظره های کویری، آسمان شب، شتر سواری و دیدن کاروانسراهای قدیمی، بشتابید! چه فصلی بهتر از پاییز برای یک گشت و گذار عالی در کویر.

 

کویر مرنجاب

کویر مرنجاب که حتما معرف حضورتان است. از بس که این کویر دوست داشتنی و پرطرفدار بوده، محال است که حداقل اسم آن را نشنیده باشید. با این سفر میتوانید شن های روان، کاروان سرای عباسی، شهر زیرزمینی نوش آباد، ستارگان آسمان کویر و … را از نزدیک ببینید و لذت ببرید.

پاییز 98 کجا بریم سفر؟

کویر خارتوران

اگر علاقه مندید که از جامعه ی محلی و آداب و رسوم منطقه، حیات وحش و روستای قلعه بالا و خانه های روستایی را ببینید، حتما به کویر خارتوران سفر کنید. کویری زیبا و دوست داشتنی مخصوص مسافران فصل پاییزی که به دنبال آرامش هستند.

 

کویر جندق

این شهر کویری که در شمال شرقی اصفهان واقع شده، بهشتی است برای منجمان و عاشقان علم ستاره شناسی! علاوه بر آسمان زیبای این کویر میتوانید از دیدن انواع روباه، عقاب، گرگ، یوزپلنگ، پلنگ، قوچ، میش، کبک و خرگوش لذت ببرید.

 

 

آب گرم در فصل پاییز

یکی دیگر از تفریحاتی که در فصل پاییز می چسبد و برای سلامتی فواید بسیاری دارد، رفتن به آب گرم است. اما کجا؟

 

آب گرم لاریجان

اگر ساکن تهران باشید، این چشمه آب گرم بسیار به شما نزدیک بوده و به راحتی میتوانید خودتان را به لاریجان برسانید. خواص استفاده از آب گرم های معدنی به حدی زیاد است که توصیه می شود اصلا آن را از دست ندهید.

پاییز 98 کجا بریم سفر؟
پاییز ۹۸ کجا بریم سفر؟

آب گرم لاویج

روستای دوست داشتنی و زیبای لاویج یکی دیگر از مناطقی است که برای استفاده از آبگرم و هم چنین گردش در جنگل فوق العاده است.

در واقع اگر از مناظر جنگلی در فصل پاییز لذت می برید، با این سفر میتوانید با یک تیر دو نشان بزنید. امکانات مناسب برای آب گرم مثل استخر و حمام، رستوران های فراوان و خانه های اجاره ای فرصت خوبی را برای یک مسافرت چند روزه برایتان فراهم می کند.

 

آب گرم محلات

این منطقه آب گرم که در جاده قم اصفهان واقع شده، ۶ چشمه دارد و شهرت زیادی کسب کرده است. تعداد بالای مسافرخانه، مهمانپذیر، حمام های خصوصی، وان و استخر ها و تمام آن چیزهایی که شما برای ریلکس کردن و کسب آرامش نیاز دارید، فراهم شده است.

 

سفر به جزیره ها در فصل پاییز

جزیره ها که در فصل تابستان رطوبت بالا و گرمای زیادی دارند، در فصل پاییز به بهترین آب و هوای خود می رسند و پیشنهادی عالی برای سفر های پاییزی هستند.

 

جزیره آشوراده

یکی از بهترین مقاصد برای سفر به شمال کشور در فصل پاییز جزیره زیبای آشوراده است که در استان گلستان و در نزدیکی شهر بندر ترکمن قرار دارد. وقتی به وسیله قایق به این جزیره زیبا برسید، میتوانید از تماشای پرندگان مهاجر، روباه، اسب وحشی، گراز و خرگوش بهره مند شوید.

در ضمن این جزیره در فصل پاییز طبیعتی خاص دارد. چون میوه هایی خوشمزه همچون تمشک و انار های وحشی در این جزیره به مقدار فراوانی رشد می کند.

پاییز 98 کجا بریم سفر؟
پاییز ۹۸ کجا بریم سفر؟

قشم

جاذبه های تاریخی و هیجان انگیز جزیره قشم در کنار بازارهای بزرگ و پر رونق آن، قشم را به مقصدی دوست داشتنی برای همه تبدیل کرده است.

در جزیره قشم تمام تفریحاتی که برای داشتن یک سفر هیجان انگیز و در عین حال خاطره انگیز نیاز دارید فراهم است. از مناظر زیبای طبیعی گرفته تا مراکز تفریحی و تجاری بزرگ همه و همه در این جزیره گرد هم آمده است.

 

کیش

کیش که شهرت زیادی بین تمام جزیره ها دارد به خاطر آب و هوای گرم و مرطوب، در فصل پاییز و زمستان بسیار پر طرفدار است. فضای دلچسب و رویایی این جزیره در فصل های سرد سال همه ساله مسافران زیادی را برای گردش و تفریح به خود جذب می کند.

پاییز 98 کجا بریم سفر؟
پاییز ۹۸ کجا بریم سفر؟

شهر های دیدنی در پاییز

هر خطه از ایران آب و هوایی مخصوص و منحصر به خود را دارد. همین مساله باعث شده که بتوانیم در هر فصلی از سال به منطقه های مختلفی سفر کنیم و ایران عزیزمان را بهتر بشناسیم. تماشای فرهنگ و آداب و رسوم هر شهر لذت ویژه ای دارد که آدم را پخته تر می کند. در فصل پاییز بهتر است شهر هایی را انتخاب کنیم که کمی آب و هوای گرمی دارند. مثلا چه شهر هایی؟ عجله نکنید. در ادامه خواهیم گفت.

 

طبس

در کنار بیابان لوت، شهر زیبایی به نام طبس قرار گرفته که به خاطر دما بالا و آفتاب گرم این شهر، آن را به یکی از بهترین مقاصد برای سفر های پاییزی تبدیل کرده است.

 

میبد

یکی از شهرهایی که در نزدیکی شهر زیبای یزد قرار دارد، شهر میبد است. کاروانسراهای مختلف، برج کبوتر، نارین قلعه و بناهای تاریخی مختلف از جاذبه های این شهر است. اما ماجرا فقط این نیست. برداشت محصول بادام، انار و پسته از جذابیت های دیگری است که نباید از دست داد.

 

سفرهای خارجی در پاییز

شاید دوست داشته باشید در فصل پاییز به کشورهای دیگر هم سری بزنید. پس در این صورت بهتر است به کشورهایی بروید که در فصل پاییز هوای خنک و معتدلی دارند. برای مثال:

 

هند؛ مقصدی دیدنی در پاییز ۹۸

کشور هند یکی از زیباترین و البته توریستی ترین کشورها است که با فرهنگ کهن، مناظر شگفت انگیز و ویژگی های عالی که دارد، هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب می کند. یکی از بهترین موقعیت هایی که میتوانید به دیدن این کشور زیبا بروید، ماه اکتبر یعنی مهر و آبان است که دمای هوا در آن جا به شدت مطلوب می شود.

 

اندونزی زیبا

از شهریور ماه تا آبان بهترین موقعیت برای دیدن زیبایی ها و شگفتی های اندونزی است. اقیانوس های هند و آرام و جزیره های دیدنی این کشور، طبیعت خارق العاده و فرهنگ اندونزی همه و همه چیزهایی است که نباید در پاییز از دست داد.

 

دبی، سفری مخصوص عاشقان خرید

اگر شما هم از طرفداران خرید کردن در لوکس ترین بازارهای خاورمیانه باشید، باید بهترین فصل برای دیدن دبی را انتخاب کنید. پاییز و زمستان که هوای دبی خنک تر می شود، موقعیتی ایده آل برای بهره بردن از این شهر پر زرق و برق است.

پاییز 98 کجا بریم سفر؟
پاییز ۹۸ کجا بریم سفر؟
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها