سفر ۲ روزه کجا برویم؟

سفر 2 روزه کجا بریم؟

سفر ۲ روزه کجا برویم؟

سفر ۲ روزه کجا بریم؟ در دنیای پر مشغله امروزی؛ افراد کمتر وقتی و زمان طولانی برای سفر دارند. از این رو بازار سفرهای دو روزه در میان گردشگران بسیار باب شده است.

دیگر لازم نیست برای عوض شدن آب و هوای خود منتظر یک تعطیلی طولانی و برنامه از پیش تعیین شده باشید. کافی است اهل سفر باشید تا چمدانتان را به دست بگیرید و از تعطیلات کوتاه مدت خود، حتی یک تعطیلی آخر هفته بتوانید نهایت استفاده را ببرید.

خوشبختانه ایران در موقعیتی قرار گرفته است که در تمام فصول، لیستی از مکان های گردشگری برای تعطیلات دو روزه را برای شما فراهم آورده است. آنها را بشناسید و در مدت کوتاه تعطیلات از آن لذت ببرید.

پیشنهاد سفر دو روزه در پاییز

روستای برغان

یک مکان گردشگری پیشنهادی ما در تعطیلات دو روزه فصل پاییز است. این منطقه سالیانه میزبان گردشگران زیادی می باشد. مسیر رسیدن به این روستا جاده تهران قزوین و پس از منطقه کردان می باشد.

مناظر پاییزی این روستا بسیار دیدنی و رنگارنگ می باشد. در کنار این روستا دو رود پر آب گذر میکند که از البرز سرچشمه می‌گیرند. این روستا علاوه بر طبیعتی زیبا، دارای اماکن تاریخی نیز در دل خود می‌باشد.

رینه

یکی دیگر از اماکنی است که در پاییز سفر به آنجا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. آبگرم روستای رینه در این فصل با دمایی مطلوب برای شما گردشگران آماده استفاده است.

برای رسیدن به روستای رینه باید از جاده هراز به سمت آمل استفاده کنید و پس از طی مسافتی حدود یک ساعت و نیم یا کمی بیشتر به این روستای زیبا خواهید رسید.

در این روستا علاوه بر داشتن منظره‌ای زیبا و پاییزی از قله دماوند، می‌توانید از دیدن باقیمانده بنای تاریخی رصدخانه این روستا نیز لذت ببرید.

این روستا امکان شب ماندن در آنجا را از طریق هتل‌ها و ویلاهای شخصی که به شما اجاره داده می‌شوند، برایتان فراهم آورده است. تمامی این اقامتگاه‌ها دارای استخر و حوضچه‌های طبیعی آب گرم می‌باشند.

آبگرم رینه لاریجان

 

روستای شهرستانک

پیشنهاد بعدی ما برای سفر دو روزه در پاییز به شما عزیزان می باشد. دیدن مناظر پاییزی این منطقه خالی از لطف نیست.

این روستا بین تهران و استان البرز قرار گرفته است. این منطقه کوهستانی در فصل پاییز منظره‌ای بی‌نظیر از رنگ‌ها را برای شما به ارمغان می‍‌آورد. در این روستا باغات زیادی از میوه‌های پاییزی قرار گرفته که بسیار فرح‌بخش هستند.

علاوه بر دیدن مناظر طبیعی، در این سفر بازدید از اماکن تاریخی این روستا از جمله کاخ ناصری، چشمه گل کیله، کتیبه ناصری و … را در برنامه خود جای دهید.

 

میگون فشم

که دیگر این روزها برای همه شناخته شده است، منطقه بعدی پیشنهادی برای سفر دو روزه در فصل پاییز است که در آن از قدم زدن در کوچه باغ‌های روستاهای اطراف و رستوران‌های لوکس و متنوع و همچنین برخی آثار تاریخی می‌توانید لذت ببرید.

 

روستای شاهاندشت آمل

از بهترین مناطق گردشگری پاییزی اطراف تهران شناخته شده است. این روستا از ییلاقات شهر آمل به حساب می‌آید و دارای یک چشم انداز بکر در این فصل می‌باشد. در این روستا یک آبشار زیبا کنار طبیعت رنگارنگش از دیگر مواردی است که گردشگران را به خود جذب می‌کند.

در بالای این آبشار پنج طبقه با ارتفاعی حدود پنجاه متر، قلعه ملک بهمن خود نمایی می‌کند که این منطقه را به چشم‌انداز تاریخی نیز مزین کرده است. اطراف این روستا را درختان گردو و گیلاس و سایر درختان جنگلی احاطه کرده است.

گذر رودخانه هراز از کنار این روستا صدایی دلنواز را در این روستا طنین انداز کرده است.

 

منشاد یزد

منطقه‌ای پیشنهادی برای اهالی یزد می‌باشد. این منطقه به بهشت اهالی کویر معروف شده است. درختان سرسبز و رود باریکی که از بالادست به این روستا می‌رسد، این منطقه را به یک مکان باورنکردنی و رویایی تبدیل کرده است.

کندلوس

روستایی در جنوب دریای خزر با طبیعتی بکر در  میان کوه‌‌ها از دیگر منطق پیشنهادی است که گردش در آن به قدر دو روز کفایت میکند. از جاده چالوس، کمی بعد از مرزن‌آّباد به این روستا خواهید رسید.

 

روستای یوش

یک مقصد گردشگری دو روزه برای افراد حوالی منطقه نور است. این روستا خود به تنهایی هدف از این سفر نیست، بلکه هدف پیمودن راهی متفاوت برای رسیدن به آن است. جاده‌ای کوهستانی اما آسفالت شده که پر از تپه و درخت و بام‌های شیروانی خانه‌های روستایی است. برای رسیدن به این روستا باید از دل این جاده منحصر به فرد و چند روستا در مسیری از یوش بلده به نور گذر کنیم.

 

پیشنهاد کویر گردی برای سفر دو روزه

جندق

جندق از توابع شهرستان خور است که در ۳۵۰ کیلومتری شمال شرق اصفهان قرار گرفته است. جندق از شمال به کویر بزرگ، از غرب به کویر ریگ جن و سلسله کوه‌های جندق، از جنوب به بیابان‌های اطراف خور و از شرق به حاشیه جنوبی دشت کویر منتهی شده است. جندق شهری کویری با آسمانی مطلوب برای رصد منجمان است.سفر 2 روزه کجا بریم؟

حیات وحش جندق با در برداشتن طیف گسترده‌ای از حیوانات از جمله قوچ و میش، قمری، کبک، تیهو، کل و بز، انواع روباه و گرگ و … این منطقه را به بخشی جذاب برای طبیعت گردان تبدیل کرده است.

در سفر به جندق از بازدید ریگ جن با خصوصیات منحصر به فردش غافل نشوید، البته توصیه می‌شود رفتن به این منطقه را به همراه تور و یا افرادی وارد به منطقه انجام دهید.

 

نایبند

این منطقه به ماسوله کویر شهرت یافته است. علت این نامگذاری روستاهای شبیه به ماسوله در این منطقه است که توجه هر گردشگری را به خود جلب کرده است. این منطقه در جنوب شرق طبس قرار گرفته و بازدید تنها از این منطقه برای دو روز کافی است.

دریاچه نمک

دریاچه نمک در نزدیکی کاشان و در جوار کویر مرنجاب و ریگ‌جن قرار گرفته است این دریاچه اغلب روزهای سال خشک است. این منطقه به راحتی بر روی نقشه ایران به صورت یک تکه سفید قابل مشاهده است. این دریاچه از رسوب لایه‌های نمک به روی هم تشکیل شده است.

 

کویر مصر

کویر مصر در روستای مصر، در مسیر دامغان به نایین قرار گرفته است. این روستا یک منطقه جذاب و شناخته شده در بین گردشگران است. امکان اقامت در این روستا از طریق بازسازی خانه‌های قدیمی این محل برای گردشگران فراهم شده است. هر ساله طبیعت‌گردان و منجمان زیادی از سراسر دنیا به این منطقه سفر می کنند.

 

کویر خارتوران

بازدید از این کویر و روستای مطبق و زیبای قلعه بالا، تجربه‌ای است که شما را در رفتن سفرهای دو روزه به آن دعوت می‌کنیم.

بازدید از سایت تکثیر یوزپلنگ و گورخر ایرانی، دیدن حیات وحش این منطقه و استراحت در واحه زیبای ماجراد و بازدید از سایت‌های فرهنگی بسطام، کارهایی است که باید طی سفر دو روزه خود به این منطقه انجام دهید.

کویر خارتوران

 

روستای تاریخی ماسوله

هر ایرانی حداقل یک بار به این روستای تاریخی با طبیعت ساخت و ساز بی همتایش سفر کرده است. این روستا در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن واقع شده است.

ماسوله به دلیل قدمت و معماری منحصر به فردش در ساخت خانه‌های آن، مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

 

کاشان

همه ساله کاشان و روستاهای اطراف در فصل بهار، پذیرای بیش از هزاران گردشگر به این منطقه هستند. شهرت این منطقه به دلیل گلابگیری در این فصل، در خود کاشان و قمصر می‌باشد.

در بازدید از کاشان از روستای ابیانه غاقفل نشوید. این روستا در ۳۵ کیلومتری شمال غربی نطنز واقع شده است.

این روستا نیز به دلیل اعتبار معماری بومی و بناهای تاریخی متعددش از روستاهای استثنایی خوش آب و هوای ایران است که همه ساله پذیرای گردشگران برای به نمایش گذاشتن قدمت خود میباشد.

 

غار علیصدر

بازدید از این غار که به ثبت جهانی نیز رسیده است، از جمله مناطقی است که می‌توانید در سفر دو روزه خود آن را به انجام برسانید و از آن تنها با یک شب اقامت لذت کافی را ببرید.سفر 2 روزه کجا بریم؟

این غار در ارتفاعات ساری قیه شهرستان همدان واقع شده است.

 

پیشنهاد سفر دو روزه در بهار

آتشگاه

این آبشار که به آبشار مینیاتوری ایران معروف است، یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های طبیعی کشور به حساب می‌آید که بازدید از آن در فصل اردیبهشت به شدت توصیه می‌شود.

آتشگاه هنگام ریختن به دره به دلیل پستی و بلندی‌های آن چند آبشار کوچک را ایجاد می‌کند که منظره زیبایی را خلق می‌کند. مسیر نهایی این آبشار رودخانه خرسان در شهرکرد می‌باشد.

محل دقیق این آبشار ۴۰ کیلومتری شهر لردگان می‌باشد.

 

دشت شقایق‌های کالپوش

دشت کالپوش در شاهرود، هر ساله از اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد با رویش گل‌های شقایق، جلوه‌ای شگفت‌انگیز به این منطقه می‌بخشد.

این شدت که در این وقت سال انگار لباسی سرخ بر تن کرده است، در حد فاصل میان شهرستان شاهرود و گنبد کاووس واقع شده است.

وجود چند آبشار و چشمه اطراف این منطقه آن را از حالت دشت خارج کرده و به یک منطقه سرسبز و باغی برای پذیرایی از طبیعت‌گردان در این فصل تبدیل کرده است.

بازدید از آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی و مجموعه تاریخی بسطام و آرامگاه سلطان العارفین رنگ و بویی تاریخی-مذهبی به این سفر شما می‌بخشد.

سفر 2 روزه کجا بریم؟

باغ لاله گچسر

این باغ که در ۵۲ کیلومتری جاده چالوس قرار گرفته است و هر ساله از دهم اردیبهشت پذیرای گردشگران و اقامت کوتاه آنان در روستای گرماب می‌باشد.

باغ لاله گچسر
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
بلوچ

عالی بود تشکر