۵ حقیقت عجیب درباره رسومات قوم مایا !

دین نقش مهمی در جامعه مایا ها ایفا می کرد. از مهمترین شخصیت های اجتماعی ، اول حاکمان و بعد شخصیت های مذهبی بودند. پس تعجبی ندارد که قوم مایا مراسم و تشریفات مذهبی زیادی دارند. در اینجا به معرفی ۵ حقیقت عجیب درباره رسومات قوم مایا! می پردازیم با تاریخ ما همراه باشید:

 

۱.چشم چپ نوزادان! 

چشم چپ نوزادان
چشم چپ نوزادان

قوم مایا ایده های خاصی برای ظاهر فرزندانشان داشتند! گفته می شود آنها اشیا, مختلفی را در برابر نوزاد آویزان می کردند، تا چشمانش چپ شود! یک رویه معمول دیگر هم در میان مراسم مایان ها بود که با قرار دادن چوب روی صورت انها، پیشانی شان را مسطح می کردند.


۲.مرگ و ذرت!

مرگ و ذرت
مرگ و ذرت

وقتی یکی از مایا ها می مرد، رسم بود که در مراسم دفن در دهانش ذرت قرار می دادند. بر اساس باورهای آنها، ذرت غذای مردگان در طول سفر به دنیای پس از مرگ بود. این گیاه همچنین برای قوم مایا، نماد تولد دوباره بود. آنها بر چرخه زندگی و تولد دوباره تاکید زیادی داشتند.


۳.قربانی شدن انسان!

قربانی شدن انسان
قربانی شدن انسان

شاید یکی از ننگین ترین رسومات مایاها ، قربانی کردن انسان بوده است. آنها این عمل را قتل به حساب نمی آوردند. برعکس، قوم مایا تصور می کردند خود را به خدا هدیه می دهند، او خون آنها را می نوشد! و برایشان یک کار پر افتخار بود. مردم مایا معتقد بودند وقتی کسی در راه خدا کشته می شد ، مستقیم به بهشت می رفت.

معروف ترین روش قربانی کردن انسان در راه خدا، توسط روحانیون مایا بود که قلب انسان را بیرون می آوردند و آن را می سوزاندند. این رسم در خیلی از مراسم مذهبی رایج و عادی بود.


۴.مراسم خونین!

مراسم خونین
مراسم خونین

مراسم خونین هم یک بخش مهم از مراسم مذهبی مایا ها بود. به طور مثال اولین خونریزی برای پسران را در سن پنج سالگی انجام میدادند. مطمئنا تصاویری از شهروندان مایا با پیرسینگ روی بدنشان دیده اید. در واقع این پیرسینگ ها سوراخی برای اهدای خون به خدا ایجاد می شد و هر چه شخص پیرسینگ بیشتری داشت، از موقعیت اجتماعی بالاتری برخوردار بود. از حاکمان انتظار می رفت در این مراسم شرکت کنند. این خون روی بت ریخته میشد و بعد سوزانده می شد. آنها معتقد بودند این خون به عنوان غذای خدایان به بهشت فرستاده می شود!


۵.جنگ به جای عشق!

جنگ به جای عشق
جنگ به جای عشق

قوم مایا در علم نجوم تبحر داشتند و به ترکیب علوم کیهانی و دین اعتقاد داشتند. در واقع، کشیش ها بعد از پادشاهان، تحصیل کرده ترین قوم طبقاتی در تمدن مایا بودند. آنها روی حرکات ستارگان و سیارات مطالعه می کردند. تمام مراسم مذهبی مایان ها با این حرکات سیارات و ستارگان هماهنگ شده بود. شاید یکی از جالب ترین نمونه های این داستان، این باشد که آنها تنها زمانی به جنگ می رفتند که سیاره ونوس در آسمان بالا می آمد (زمانی که غربی ها آن را به عشق مربوط میدانند.)

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها