دیدنی های تفلیس

دیدنی های تفلیس

دیدنی های تفلیس از دست دادنی نیست!!! تفلیس بزرگترین شهر گرجستان و با جمعیتی حدود ۱.۵ میلیونی میباشد. این شهر پایتخت گرجستان است و شهری بسیار زیبا و پر از جاذبه های دیدنی است. در این مقاله تعدادی از این جاذبه ها را به شما معرفی میکنیم.

این شهر دریاچه های بسیاری دارد. یکی از این دریاچه ها، دریاچه لیسی واقع در شمال غربی تفلیس است. دریاچه ای که عمقی حدود ۴ متر و حدود ۱۶ کیلومتر مساحت دارد. این دریاچه کمی شور است اما مردم تفلیس از آن به عنوان مامن خوبی برای ماهیگیری و پرورش ماهی استفاده میکنند.

دیدنی های تفلیس

دریاچه های تفلیس

گفتیم دریاچه های زیادی در تفلیس وجود دارد. یکی دیگر از این دریاچه ها کورا است. این رود و دریاچه را زمانی که ادامه دهیم، به محله قدیمی حمام ها میرسیم. این محله جزو تاریخی ترین قسمت های تفلیس میباشد. این حمام ها را به این دلیل ساخته اند که در این محله چشمه های آب گرم طبیعی بسیاری وجود داشته و دارد. در گذشته از این حمام ها تنها برای درمان بیماری ها یا سلامت بیشتر استفاده نمیشده است بلکه از آنها برای انجام جشن ها و مراسم های محلی گوناگون نیز استفاده میکردند.

از دیگر جاذبه های تفلیس پارک آبی آکوا پارک است. این پارک آبی در سال ۲۰۰۶ به بهره برداری رسید. از نظر گردشگران بهترین زمان برای دیدن این جاذبه، از اواسط خرداد تا اوایل مهر ماه است. در این ماه ها نه برف وجود دارد که آب سرد باشد و نه هوا طوری است که زیاد گرم باشد. ورودی این پارک چیزی در حدود ۱۵ هزار تومان است اما خودتان هم خوب میدانید که ما دچار تورم بالایی هستیم.

تفلیس هم شهر زیبایی است. شهری که جاذبه های زیادی دارد. متاسفانه در این مقاله فرصت مناسبی برای تمام جاذبه های این شهر رویایی نبود. بنابراین بروید. ببینید. لذت ببرید. تفلیس شهر سبز گرجستان!

دیدنی های تفلیس

مطالب مرتبط

دیدنی های آمستردام

دیدنی های جهان

خیابان روستاولی

در این شهر گرجی، خیابان هایی با منظره ی مدرن اروپایی در مقابل خیابان های باریک و پیچ در پیچ قرار دارد که سبب شده، توریست هایی که به این شهر می آیند علاقه به پیاده روی در خیابان های این شهر داشته باشند. یکی از اصلی ترین خیابان های این شهر خیابان روستاولی است. در سرتاسر این خیابان همانند ولیعصر خودمان انواع فروشگاه، کافه و رستوران وجود دارد و همچنین موزه و بسیاری از ساختمان های دولتی، عمومی، فرهنگی و مراکز تجاری را می توانید با قدم زدم در سراسر این خیابان مشاهده کنید. پارلمان قدیم گرجستان، کلیسای کاشوتی، مرکز اپرای تفلیس، تئاتر باله، آکادمی تئاتر روستاولی، موزه روستاولی و آکادمی علوم گرجستان، همگی در این خیابان قرار دارند.

حمام های حرارتی در آبانتوبانی

در این منطقه حمام هایی در ارتفاع جاده ابریشم وجود دارند که از شهرت ویژه ای در این شهر برخوردار هستند. این حمام ها در زمان امپراطوری روسیه چهرهای مشهوری همچون پوشکین و دوماس را در خود دیده اند. در آن زمان حدود ۶۳ حمام در این منطقه وجود داشته که اکنون تنها ۵ حمام با سطوح مختلف قابل مشاهده است. قدمت این حمام ها نیز به ۱۵۰۰ ساله پیش بر می گردد. نکته جالبی که وجود دارد این است که شما می توانید از هر دو حمام عمومی و یا محلی لذت ببرید و یا می توانید با صرف هزینه اندکی بیشتر حمام خصوصی خود را داشته باشید. این منطقه حمام ها به راحتی از طریق قسمت جنوبی پل متخی قابل پیدا کردن است که دارای تعداد متعددی حمام کوچک می باشد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها