دیدنی های ثلاث باباجانی

دیدنی های ثلاث باباجانی

دیدنی های ثلاث باباجانی ، شهرستان ثلاث باباجانی در مرز استان کرمانشاه قرار دارد. شهر تازه آباد مرکز این شهرستان است که با جمعتی حدود ۱۰ هزار نفر، به ادامه زندگی میپردازد.

ثلاث بابا جانی و طبیعت بی مثالش

دنگی یکی از مناطق فوق العاده سرسبز این شهرستان است. این منطقه حدود ۵۰ کیلومتر از مرکز شهر تازه آباد فاصله دارد. و در محاصره کوه های شاهو است. این منطقه دارای چشمه های بسیاری است به طوری که بسیاری از افراد برای آوردن آب به آنجا میروند. به جرئت میتوان گفت چشمه هایی که در این کوهپایه ها روان است، استاندارد یک آب معدنی سالم را داراست. این منطقه پوشش گیاهی مخصوص به خود را نیز دارد.

در این منطقه مردم به شدت در مضیقه هستند. در میان آنها محرومیت فریاد میزند. یکی از جلوه های این محرومیت دره دول است. این منطقه بسیار دور افتاده است به همین علت از امکانات رفاهی برخوردار نیست. این منطقه دارای جاذبه های باستانی و سنتی بسیاری است که توسط خود مردم پاس داشته شده اند.

بورنه به معنای صدای بلند است. یکی دیگر از جاذبه های این شهرستان سراب بورنه است. این سراب که در ارتفاعات دالاهو واقع شده است، دارای آبشار زیبایی است که به دلیل فشار زیاد آب، سروصدای زیادی توسط آب تولید میشود. در این منطقه علاوه بر آبشار زیبا، پوشش گیاهی خاصی دیده میشود. از زیبا ترین جلوه های این پوشش لاله واژگون و گل های نادری میباشد که اکنون در معرض انقراض قرار دارند.

دیدنی های ثلاث باباجانی

در این شهرستان تفرجگاه زیبایی هم با نام چاله تالگین وجود دارد که نام آن از گیاهی معروف به تالگ که در همین منطقه زندگی میکند برگرفته شده است. این تفرجگاه دشت زیبایی است که در بهار بسیار دیدنی میشود.

استان کرمانشاه اگرچه استانی است که کمتر از دیگر شهر های بزرگ به آن پرداخته شده است اما دیدنی های بسیاری دارد. شما میتوانید با سفر به این استان و به خصوص شهرستان ثلاث باباجانی از این زیبایی ها بهره مند شوید.

چشمه شفا بخش ریزه

چشمه شفا بخش ریزه در حدود ۳۰ کیلومتری مرکز شهرستان در تازه آباد قرار دارد. آب این چشمه در درمان بیماری های کلیوی بسیار مفید است و روزانه به ویژه ایام تعطیل پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط شهرستان، استان و کشور است.

آشنایی با جاذبه های گردشگری کرمانشاه

دیدنی های ثلاث باباجانی

آبشار زیبای شیخ صله

این آبشار در نزدیکی روستای مرزی شیخ صله و در نزدیکی رودخانه قالیچه قرار دارد.

منبع دانا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها