چگونه به ترکیه برویم؟

چگونه بریم ترکیه؟

چگونه بریم ترکیه؟ راهنمای کامل سفر به ترکیه را می خواهید و قصد دارید سفری به یاد ماندنی و پر خاطره داشته باشید؟؟؟

تاریخ ما، در این مقاله به شما می گوید که چگونه به ترکیه سفر کنید و از سفرتان به نحو احسن استفاده کنید و لذت ببرید.

وقتی صحبت از راهنمای سفر می شود، قطعا صحبت از اطلاعاتی جامع و کامل است که قرار است شما را در داشتن سفری بی خطر و بدون عیب و نقص کمک کند.

به طور کلی یک راهنمای کامل و جامع برای سفر به ترکیه و یا هر کشور دیگری شامل قیمت ارز، اطلاعات ویزا، هزینه سفر، نحوه انتخاب مناسب ترین راه ارتباطی و همچنین شناخت کامل مناطق گردشگری شهر و کشوری که به آن سفر می کنید و مواردی از این دست  می باشد.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا از راهنمای سفر به ترکیه به خوبی آگاهی پیدا کنید.

چگونه بریم ترکیه؟

دلایل سفر به ترکیه

چگونه بریم ترکیه؟ این سوالی است که شما به دنبال جوابی قانع کننده و جامع برای آن هستید. اما پیش از آن باید بدانید که شما و افرادی که همانند شما ترکیه را مقصد سفر خود انتخاب کرده اند به چه دلایلی و با چه هدفی بوده است.

  1.     یکی از دلایلی که مطمئنا بین توریست های کشور ترکیه مشترک می باشد و آن ها را  به سمت این کشور توریستی جذب می کند؛ مهمان نوازی مردم ترکیه همانند مردم کشور خودمان می باشد. به طوری که افراد، زمانی که به ترکیه سفر می کنند در آنجا به هیچ عنوان احساس نمی کنند که به کشوری غریبه سفر کرده اند.

چرا که مردم ترکیه بیشتر اوقات از مسافران و و توریست ها با چای و قهوه ی ترک و باقلوا ترکی پذیرایی می کنند.

  1.     غذا ها و خوردنی های محلی ترکیه از دیگر دلایل جذب توریست به این کشور می باشد.

شما به راحتی می توانید لذیذترین غذاها و خوردنی های محلی را در بهترین رستوران های ترکیه به همراه سوپ، قهوه و سالاد رایگان امتحان کنید.

  1.     کم هزینه بودن سفر به ترکیه؛ سالانه گردشگران و توریست های بیشماری را به سمت ترکیه می کشاند. بر خلاف تصورات بیشتر افراد که فکر می کنند به دلیل اینکه ترکیه بخشی از اروپا به حساب می آید پس هزینه سفر به آن نیز بالا می باشد؛ اما نیاز به پول چندان زیادی ندارید و به راحتی می توانید با یک برنامه ریزی دقیق و مدیریت مخارجتان به کشور ترکیه سفر کنید.
  2.     ترکیه نیز همانند کشور خودمان، حمام های سنتی زیادی دارد که پس از گشت و گذار های خسته کننده، شما را با یک ماساژ جانانه سرحال می آورند.
  3.     سواحل، موزه ها، شهربازی، مکان های تاریخی، مسجدهای قدیمی و اصلا آب و هوای بکر ترکیه از دیگر دلایل جذب توریست این کشور می باشد.

پس از دانستن دلایلی چند از سفر گردشگران و توریست ها به کشور ترکیه، اگر تصور اشتباهی از این کشور داشته اید و یا اطلاعات دقیقی نداشته اید. الان دیگر وقتش رسیده است تا با مواردی همچون ویزا، واحد پول ترکیه و…. آشنا شوید تا به آمادگی کامل برای سفر به ترکیه دست پیدا کنید.

مواردی کلی در راهنمای سفر به ترکیه

  •        بهترین زمان سفر به ترکیه فصل بهار و پاییز می باشد که شما می توانید در این فصول بدون هیچ نگرانی از سفر خود لذت ببرید و تقریبا از همه جای ترکیه دیدن کنید.
  •        واحد پول کشور ترکیه لیره می باشد، که صرافی های زیادی در سطح شهر ترکیه وجود دارند تا ارز شما را به لیره تبدیل کنند.
  •        اکثر مردم کشور ترکیه مسلمان هستند و اسلام دین رسمی آن ها می باشد.
  •        برای سفر به ترکیه به مدت ۹۰ روز و یا کمتر از آن نیازی به ویزا ندارید و اگر قصد دارید بیشتر از ۹۰ روز در آنجا اقامت داشته باشید، به سایت های مربوطه مراجعه کنید و اطلاعات کافی برای گرفتن ویزا را به دست آورید.
  •        زبان رسمی این کشور، زبان ترکی می باشد، که قدمتی بالاتر از دیگر زبان های موجود در کل دنیا را دارد.
  •        به همراه داشتن آب معدنی و یا قرص تصفیه آب از ضروری ترین مواردی است که شما نباید آن را فراموش کنید؛ چرا که آب دریاچه ها و رودخانه ها به شدت مضر می باشند.
  •        دلار مناسب ترین و به صرفه ترین ارز موجود و انتخابی برای سفر به ترکیه می باشد.

چگونه بریم ترکیه؟

از چه نوع سیم کارتی در این کشور استفاده کنیم؟

چگونه بریم ترکیه؟ ترک تلکوم، وودافون و ترکسل سه نوع از سیمکارت های موجود در ترکیه می باشند که شما می توانید به عنوان بهترین سیم کارت ها از آن ها استفاده کنید.

نوع سیمکارتتان را انتخاب کنید و سپس به راحتی آن را خریداری کنید.

قیمت آن ها بین ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان می باشد که به واحد پول ترکیه همان ۶۰ و ۶۵ لیره به حساب می آید.

برای کنترل هزینه ها، بسته های ترکیبی که شامل ۵۰۰ دقیقه مکالمه، دو گیگ اینترنت و هزار عدد پیامک می باشند را با ۲۰ لیره خریداری کنید.

۴ افسانه حیرت انگیز درباره ترکیه

تاثیر تکنولوژی بر روی راحتی سفر به ترکیه

برخلاف گذشته که تکنولوژی چندان جایگاهی در میان عوامل موثر بر داشتن یک سفر بی عیب و نقص پیدا نکرده بود، امروزه جایگاه تکنولوژی وجود او را به امری حیاتی و ضروری تبدیل کرده است.

نرم افزارهایی در سفر به ترکیه با نام های trafi و Bitaksi به کمک آمده اند تا مسافران به راحتی بتوانند در لحظه مقصد مورد نظر خود را پیدا کنند و از وقت خود به خوبی استفاده کنند.

این نرم افزار ها مسیرهایی را به مسافران نشان می دهند که مسافر در کم ترین زمان و از بهترین مسیر به مقصد خود برسند.

سفر به ترکیه و امن بودن این کشور

چگونه بریم ترکیه؟ خطری در سفر به ترکیه هیچ یک از مسافران و گردشگران این کشور را تهدید نمی کند، اما بهتر است به هر کجا که سفر می کنید همیشه محتاطانه عمل کنید:

  • دزدی ناامن ترین و رایج ترین نوع از ناامنی در هر کشور می باشد که شما بهتر است همه ی پول هایتان  را یک جا نگهداری نکنید و همه آن ها را به همراه خود جا به جا نکنید و وسایل گران قیمت، مدارک و همچنین پول هایتان را در یک کیف کمری قرار دهید تا از دستبرد دزدان در امان باشند.
  • مواردی در کشور ترکیه همانند کشیدن سیگار در پاساژها و رستوران ها جریمه دارند؛ حواستان به این دست از موضوعات باشد که ناچار به پرداخت جریمه نشوید.
  • برخی از موارد نیز در کشور ترکیه همانند توهین به رئیس جمهور، پرچم و حتی مردم این کشور جرم محسوب می شود که در صورت مشاهده چنین مواردی با فرد برخورد قانونی خواهند کرد.
  • خیابان های خلوت در ترکیه بسیار خطرناک می باشند؛ از رفتن به چنین مکان هایی در بازه های زمانی شب و نیمه شب خودداری کنید.
  • شماره تلفن و آدرس های ضروری همانند شماره و آدرس سفارت و کنسولگری های ایران، محل اقامت و … را با خود داشته باشد.
  •  یکی از مواردی که ممکن است در صورت بی توجهی برای شما خطر آفرین باشد، حمل و نقل های داخل شهری میباشد. ماشین های حمل و نقل عمومی را جایگزین ماشین های متفرقه کنید و پیش از سوار شدن نرخ کرایه را بپرسید و از صفر بودن متر تاکسی در صورت متر داشتن تاکسی، مطمئن شوید.
  •  قطعا از تظاهرات ضد دولتی که مدت هاست در ترکیه رخ می دهد باخبر هستید؛ بهتر است اصلا به چنین جمعیت هایی ورود پیدا نکنید.
  • برای اینکه توریست بودن شما خیلی مشخص نباشد و راحت تر در این شهر عبور و مرور کنید و خطر کمتری شما را تهدید کند؛ کم تر از نقشه استفاده کنید.
  • چگونه بریم ترکیه؟

داروهای مورد نیاز در سفر به ترکیه

یک سری از داروهای دم دستی و معمولی را همانند آنتی بیوتیک، استامینوفن، دماسنج، قرص های تصفیه آب، چسب زخم، باند و گاز، ژل دست و کرم ضد آفتاب را به صورت یکجا در جعبه کمک های اولیه قرار دهید و آن را در سفر به ترکیه با خود به همراه داشته باشید.

اگر خود و یا یکی از همراهانتان داروی خاصی مصرف می کنید، نسخه داروهایتان را با خودتان ببرید، تا در صورت اتمام داروها، اقدام به تهیه آن ها کنید.

راه های ارتباطی در سفر به ترکیه

قطار

تورهایی که از ایران به ترکیه با قطار مسافران خود را به مقصد می رسانند؛ در هفته یک بار به وان و استانبول از مبدا تبریز حرکت می کنند.

مدت زمانی که شما صرف می کنید تا از تهران با قطار به ترکیه سفر کنید، حدود ۶۰ ساعت می باشد.

دیدنی های استانبول

اتوبوس

سفر به ترکیه با اتوبوس مناسب افرادی است که از مسافرت با هواپیما می ترسند و همچنین می خواهند در مدت زمان کم تری نسبت به قطار به مقصد برسند، اتوبوس با هزینه ی ۲۰۰ هزار تومان گزینه ی مناسبی می باشد.

چگونه بریم ترکیه؟

هواپیما

هواپیما جز آن دسته از وسایل حمل و نقلی است که فرد را مجبور به پرداخت هزینه های بیشتری می کند ولی در عوض راحتی و آرامش را با کوتاه ر کردن مسیر تا رسیدن به مقصد، به مسافرانش می دهد.

شما هم اگر به دنبال داشتن آرامش و راحتی در مسیر رسیدن به مقصد می باشید، هواپیما گزینه ی مناسبی است تا شما را در عرض ۳ ساعت به ترکیه برساند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها