دیدنی های آمل

دیدنی های آمل

آمل شهری زیبا  در استان مازندران است که علاوه بر جاذبه های طبیعی فراوان، دارای جاذبه های تاریخی نیز هست. در ادامه با برخی از دیدنی های آمل این شهر آشنا خواهیم شد.

آتشکده آمل

از جاذبه های قدیمی شهر آمل میتوان به آتشکده اشاره کرد. از ویژگیهای خاص این آتشکده این است که طبق کاوش باستان شناسان، بزرگترین آتشکده سده نهم محسوب میشود. برای دیدن این بنای تاریخی باید به محله قدیمی عوام کوی بروید.

دیدنی های آمل

غارهای آمل

این غارها که بدست انسانها در دل کوه حفر شده اند مربوط به حمله مسلمانان به ایران میشود. برخی از ساکنان منطقه که تمایلی به پذیرش دین اسلام نداشتند شروع به تراشیدن این غارها با دست خود کردند تا در آنها مخفی شوند. به همین دلیل این منطقه کافر کلی نامگذاری شده است.

جاذبه های گردشگری مازندران

جنگل الیمستان

به جرات میتوان گفت جنگل الیمستان جزو جاذبه های گردشگری محبوب استان مازندران محسوب میشود. مناظر طبیعی بینظیر در این جنگل مورد علاقه عکاسان و هنرمندان است. جالب است بدانید که محلی های منطقه الیمستان، اعتقاد دارند که زمانیکه رستم قصد نبرد با دیو سپید را داشت، زانوهای او روی این تپه قرار گرفته و باعث ایجاد گودالهای بزرگ شده است.

دریاچه دوخواهران

این دریاچه در دامنه غربی کوه دماوند واقع شده و دارای آبی سرد و دلنشین است.

دیدنی های آمل

روستای بلیران

روستای بلیران که به بهشت پنهان شده مازندران معروف شده در جاده قدیمی بابل به آمل واقع شده است. این روستای کوچک خوش آب و هوا، دارای تاریخ ۳۰ هزار ساله است. این روستای سرسبز دارای دو چشمه آب معدنی به نامهای گرو و لاله زار است که معروف به چشمه های معجزه هستند. این چشمه ها در درمان بیماریهای مفصلی و پوستی موثر هستند.

دریاچه ساهون

دریاچه ساهون مکانی خلوت و دلچسب در شهر زیبای آمل است. برای فرار از شلوغی شهرهای مازندران بهتر است به تماشای این دریاچه رفته و کمی از دغدغه های زندگی شهری دور شوید. این دریاچه در گذشته دارای وسعتی در حدود ۱۰۰۰ هکتار بوده است اما متاسفانه امروزه وسعت آن کاهش یافته و نصف شده است.

دیدنی های آمل

پارک جنگلی هلومسر

پارک جنگلی هلومسر آمل در ابتدای ورودی جاده آمل به امام‌زاده عبدالله واقع‌شده است. پارک جنگلی هلومسر آمل با ۶۷ هکتار وسعت یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تفریحی و گردشگری مازندران است. ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی در این پارک در قالب چند مرحله در حال اجرا است. مرحله نخست این پارک ۶۷ هکتاری در قالب ۲۷ هکتار با ایجاد سرویس‌های بهداشتی، نصب آلاچیق‌ها، سطل‌های جمع‌آوری زباله، کافی‌شاپ، نمازخانه و وسایل بازی کودکان رونق گرفت. پارک جنگلی هلومسر آمل به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب‌ شده است.

پارک دهکده طلایی آمل

پارک دهکده طلایی آمل پارک داخل شهری است که در آمل قرار دارد و بزرگ‌ترین پارک مازندران است و به عنوان یکی از زیباترین بوستان‌های ایران نام برده می‌شود.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها