چگونه به سعادت آباد برویم؟

چگونه به سعادت آباد برویم؟

چگونه به سعادت آباد تهران برویم؟

اگر به دنبال این هستید که بدانید چگونه به سعادت آباد تهران برویم؟ مطمئنا تا حدودی با این منطقه از تهران آشنا شده اید و مشتاق هستید تا اطلاعات بیشتری از آن به دست آورید.

اما کجا و چگونه شما می توانید راهنمای کامل رفتن به سعادت آباد تهران را پیدا کنید؟

تاریخ ما، مقاله ای تحت عنوان چطوری بریم سعادت آباد؟ را برای شما همراهان خوب و همیشگی خود آماده کرده است، که برای آشنایی بیشتر با سعادت آباد تهران در ادامه مطلب می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را از این منطقه مرفه نشین شهر تهران به دست آورید.

پیشینه سعادت آباد

شهر تهران دارای چندین منطقه مرفه نشین و شناخته شده می باشد، که یکی از آن ها در شمال غرب تهران، یعنی منطقه سعادت آباد می باشد.

سعادت آباد جزو منطقه ۲ شهرداری تهران، و در کوهپایه های جنوبی  رشته کوه البرز قرار دارد.

بعد از جنگ تحمیلی بود که سعادت آباد تهران وارد مرحله ای شد که با افزایش جمعیت در اوایل دهه هفتاد خورشیدی توسعه پیدا کرد و تا کنون شکلی را به خود گرفته که دیگر هیچ زمین خالی و بلا استفاده ای در آن پیدا نمیشود.

اگر سری به محله های سعادت آباد تهران بزنید خواهید دید که ساختمان های قدیمی جای خود را به برج ها و ساختمان هایی که قدمتشان کمتر از ۲۰ سال می باشد، داده اند و دیگر ساختمان های قدیمی کمتری در این منطقه به چشم خورده می شود.

مکان های به خصوصی در این منطقه از تهران جالب توجه هستند و با کنار هم قرار گرفتن آن ها سعادت آبادی شکل گرفته که امروزه نام آن بر سر زبان ها افتاده است.

در ادامه مطلب بهترین مکان های سعادت آباد و مسیر دسترسی به آن را به شما خواهیم گفت، تا شما نیز در اولین فرصت به آن جا سری بزنید و از نزدیک تمام گفته ها را به چشم خود ببینید.

جایگاه جغرافیایی و شهری

اگر بخواهیم بدون داشتن هیچگونه نقشه ای جایگاه جغرافیایی وشهری سعادت آباد را برایتان بگوییم؛ ابتدا محله هایی را به شما معرفی می کنیم که سعادت آباد به آن ها راه دارد.

اگر قصد عبور از بزرگ راه چمران را دارید، از شرق سعادت آباد مسیر دسترسی برای شما کاملا باز می باشد.

از شمال سعادت آباد شما می توانید به کوی فراز و از جنوب به شهرک غرب، شمال غرب به فرحزاد و شمال شرق به اوین دسترسی پیدا کنید.

در شمال سعادت آباد و در دامنه کوه، شهرک مخابرات و مناطق کوی فراز واقع شده اند.

نقشه سعادت آباد
چگونه به سعادت آباد برویم؟

خیابان ها و میدان های مهم سعادت آباد

چندین خیابان در منطقه سعادت آباد از مهم ترین و اصلی ترین خیابان ها به نام خیابان های فرهنگ، صرافها، بیست و چهار متری، سعادت آباد، سرو، دشت بهشت، علامه، پاکنژاد، پامچال، مروارید، لادن، خیابان فراز یا همان کوی فراز، پویش، شکوفه، پرورش، بهزاد، درختی و… به حساب می آیند.

چندین میدان در منطقه سعادت آباد نیز جز مهم ترین میدان ها به حساب می آیند که میدان سرو، میدان قیصر امین پور، میدان شهید تهرانی مقدم، میدان فرهنگ، میدان بهرود و میدان کتاب و یا همان بوستان سابق تعدادی از مهم ترین میدان ها ی سعادت آباد می باشند.

علاوه بر خیابان ها و میدان های مهم سعادت آباد؛ بلوار های این منطقه نیز مهم و معروف می باشند.

بلوار دریا، بلوار ۲۴ متری، بلوار شهید فرحزادی، بلوار پیام، بلوار درختی، بلوار شهید حافظی، بلوار پرورش، بلوار آتش نشانی، بلوار پرواز، بلوار جوریکی، بلوارمطهری و چندین بلوار دیگر از مهم ترین بلوار های منطقه سعادت آباد به حساب می آیند.

مکان های مهم سعادت آباد

سعادت آباد بهترین منطقه شهر تهران، دارای مکان های مهم و خاصی از جمله پارک ها، هتل ها، مراکز خرید، مراکز تفریحی ورزشی می باشد.

از بین مهم ترین این مکان ها، زندان اوین، مجتمع فنی تهران، هتل اسپیناس پلاس، سفارت نیاکاراگوئه، شهرداری منطقه ۲ و هتل پارسیان اوین در منطقه سعادت آباد بیشتر از دیگر مکان ها دارای اهمیت می باشند.

سعادت آباد منطقه ای مدرن و توسعه یافته

سعادت آباد تهران به خاطر داشتن ویژگی های خاص و ممتاز به منطقه ای توسعه یافته و لوکس تبدل شده است، که مواردی همچون ترافیک  روان، بافت مدرن و عدم وجود خانه های بسیار قدیمی در این منطقه، خیابان های استاندارد و عریض، امکانات رفاهی، دسترسی آسان به بزرگ راه ها و توسعه شهری موجب شده است تا این منطقه مورد توجه عام و خاص قرار بگیرد و گردشگران زیادی را سالانه جذب خود کند.

مناسب بودن آب و هوای این منطقه و نوساز بودن ساختمان های مسکونی و تجاری و در کنار همه اینها استاندارد بودن بافت شهری سعادت آباد، آن را به منطقه ای مدرن در تهران بزرگ تبدیل کرده است.

مکان های توریستی تفریحی زیادی در منطقه شمال سعادت آباد وجود دارد که بیشتر گردشگران در فصل های مختلف به این مناطق سفر می کنند و حتی بیشتر اهالی شهر تهران طرفداران همیشگی این مناطق هستند.

از آنجا که توسعه این منطقه از تهران، نتایج خوبی را به همراه داشته است و رضایت اهالی شهر تهران و گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به دست آورده است؛ شهرداری تهران در حال توسعه و احداث مناطق تفریحی و توریستی بیشتری در شمال سعادت آباد می باشد.

از جمله این مناطق، می توانیم به فرحزاد در شمال غربی سعادت آباد و درکه در شمال شرقی آن اشاره کنیم، که توریست های زیادی در فصل های مختلف به این مناطق سفر می کنند و خاطرات خوشی را برای خود و عزیزانشان رقم می زنند.

پارک ها و بوستان ها

اگر سری به سعادت آباد بزنید پارک ها و بوستان های بزرگی را در سطح این منطقه خواهید دید و قطعا شیفته ی آن ها نیز خواهید شد.

از جمله این پارک ها و بوستان ها می توانیم به پارک آسمان، پارک پرواز، پارک بوستان کوهستان، پارک ژوراسیک و پارک سنگی که از بهترین مناطق تفریحی  سعادت آباد هستند اشاره کنیم.

مراکز خرید

سعادت آباد تهران بیشمار منطقه تفریحی و توریستی دارد که فود کورت ها، مراکز خرید شیک و لوکس، سینما اریکه ایرانیان، رستوران ها و سفره خانه ها سنتی از دیگر مناطق خاص و مهم آن می باشند.

معروف ترین مراکز خرید سعادت آباد

·        مرکز خرید میلاد نور

·        مرکز خرید سهیل

·        مرکز خرید پرواز

·        مرکز تجاری گلستان

·        مرکز تجاری کسری

·        مرکز تجاری ابریشم

·        مرکز خرید توس

·        مرکز تجاری سروستان

·        مرکز خرید بوعلی

·        فروشگاه شهروند بهرود

تمامی این مراکز خرید و تجاری منطقه سعادت آباد طرفداران زیادی دارند که درصد بیشتری از رفت و آمد ها به این منطقه به خاطر وجود بهترین مراکز خرید و مراکز تجاری در این منطقه می باشد.

مسیر دسترسی به سعادت آباد

برای رفتن به سعادت آباد شما می توانید از مترو، اتوبوس، تاکسی و یا ماشین شخصی خود استفاده کنید.

رفتن به سعادت آباد با اتوبوس

از آنجا که ایستگاه مترو هنوز برای سعادت آباد افتتاح نشده و اهالی آن دسترسی به این نوع از وسیله نقیله ندارند؛ در سعادت آباد خطوط اتوبوس رانی نگرانی ها را رفع کرده اند و به مردم این اهالی خدمت رسانی می کنند.

برای استفاده از خطوط اتوبوس رانی، شما ابتدا باید تا ایستگاه دانشگاه شریف با مترو بروید و سپس تا میدان صنعت با اتوبوس مسیر خود را طی کنید و پس از آن به وسیله تاکسی خطی از میدان صنعت خود را به سعادت آباد برسانید.

رفتن به سعادت آباد با مترو (نزدیکترین مترو به سعادت آباد)

تا کنون هیچگونه ایستگاه مترویی برای منطقه سعادت آباد تعریف نشده است، اما به محض اینکه خط ۷ مترو تهران احداث شود، انتهای آن به منطقه سعادت آباد ختم می شود که یکی از ایستگاه های این خط مترو به محله سعادت آباد و اهالی این محله تعلق می گیرد.

۷ ایستگاه و ۲۲ کیلومتر  از این خط  در تاریخ ۲۰ خرداد سال ۱۳۹۶ در میدان صنعت، کمیل، بریانک، میدان بسیج، میدان محمدیه، دانشگاه تربیت مدرس و شهید نواب صفوی به صورت همزمان افتتاح شد.

فعالیت های مجموعه ۷ ایستگاه خط ۷ مترو تهران، در ابتدا فقط ۳ ساعت در روز بود که به مرور ساعت کاری این ایستگاه ها به ۱۲ ساعت در روز رسید.

رفتن به سعادت آباد با تاکسی

اگر رفتن به سعادت آباد را با اتوبوس و مترو پسند نمی کنید؛ از میدان های صنعت، آرژانتین و آزادی شما می توانید با تاکسی های خطی به سعادت آباد بروید.

رفتن به سعادت آباد با ماشین شخصی

علاوه بر اتوبوس، مترو و تاکسی های خطی شما می توانید با ماشین شخصی خود به راحتی به سعادت آباد بروید.

افراد می توانند از اتوبان هاشمی رفسنجانی، اتوبان یادگار امام و اتوبان چمران با ماشین شخصی خود به سعادت آباد دسترسی پیدا کنند.

و در آخر…

همانطور که از ابتدای این مطلب گفته شد؛ سعادت آباد یکی از مرفه ترین و لوکس ترین منطقه تهران بزرگ می باشد که در بین عام و خاص شهرت بسیاری دارد و این شهرت به خاطر وجود مناطق خاص و بافت شهری استاندارد آن می باشد.

ولی به خصوص ترین چیزی که باعث شده تا نام سعادت آباد پرآوازه شود، وجود هتل اسپیناس در منطقه سعادت آباد و ضلع شمالی میدان بهرود است که این هتل در ایران به عنوان مدرن ترین هتل پنج ستاره و بزرگ ترین هتل ایران در منطقه سعادت آباد شناخته شده است.

چگونه به سعادت آباد برویم؟
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
mohammadsajjadjamali

اگه بدنبال تعمیرات مبل در سعادت اباد هستید مبل باران را دنبال نمایید.