در اهواز کجا بریم؟

در اهواز کجا بریم؟

در اهواز کجا بریم؟

در اهواز کجا بریم؟ قصد سفر به جنوب کشور را دارید؟ و می خواهید بدانید که چطور می توانید در مدت زمانی کم، لذتی بی حد و اندازه از سفر خود ببرید.

اگر اهل سفر و گردشگری باشید می دانید که فقط با در دست داشتن یک راهنمای کامل از مقصد مورد نظرتان می توانید بدون هیچ گونه مشکلی اوقات خوشی را برای خود  وعزیزانتان رقم بزنید.

یک راهنمای کامل از سفر می تواند شامل: مسیرهای دسترسی به مقصد، شناخت مکان های دیدنی  تاریخی و طبیعی مقصد، نحوه اقامت، آب و هوا، شناخت بهترین هتل ها و رستوران های مقصد و مواردی از دست باشد که دانستن چنین مواردی از ضروریات یک سفر بدون عیب و نقص می باشد.

اکنون اگر می خواهید بدانید که در سفر به اهواز از چه مناطقی دیدن کنید، همچنین مشکل اقامت در آنجا را نداشته باشید، تاریخ ما را با مقاله ای تحت عنوان در اهواز کجا بریم؟ را در ادامه مطلب همراهی کنید.

در اهواز کجا بریم؟

مسیرهای دسترسی به اهواز

در سفرهای داخلی شما از مسیر های مختلفی می توانید خود را به مقصد برسانید و باتوجه به شرایط موجود و انتخاب خودتان نوع وسیله نقلیه مناسب را نیز انتخاب نمایید.

هواپیما

اگر سفر به اهواز را با هواپیما پسند می کنید از شهرهای مختلفی همچون: تهران، اصفهان، تبریز، بندرعباس، عسلویه، مشهد، کرمانشاه، یزد، رشت، ساری و… می توانید با مناسب ترین پرواز ها به شهر زیبای اهواز سفر کنید.

قطار

قطار یکی دیگر از وسایل نقلیه ایست که به شما کمک می کند تا با کم ترین هزینه خود را به مقصد برسانید.

اما مشکلی که اینجا قطار را از گزینه های انتخابی خارج می کند، طولانی تر کردن مسیر می باشد که شما فقط در صورت داشتن یک همراه خوب می توانید این مسیر طولانی را تحمل کنید.

اتوبوس و ماشین شخصی

اتوبوس و ماشین شخصی از دیگر گزینه های پیش روی شما برای سفر به شهر اهواز می باشد.

این نوع از وسایل نقیله در مدت زمان بیشتری شما را به مقصد می رساند اما در عوض لذتی که از مسیر و دیدنی هایی که که از آنها گذر می کنید نصیب شما می شود از سختی راه می کاهد تا شما آسوده تر به مقصدتان برسید.

ویژگی‌های اهواز

اهواز یکی از شهرهای جنوب کشور با آب و هوایی بسیار گرم است که در نظر بیشتر افراد شهری گرم و خشک به نظر می آید که زندگی کردن و یا حتی سفر کردن به آن تحمل و طاقتی مضاعف می خواهد.

اما بر خلاف همه ی تصورات، زیبایی هایی که اهواز دارد محال ممکن است که شما را با وجود گرمای بسیارش به سمت خود نکشاند.

با اینکه اهواز در جنوب کشور قرار دارد و گرمای آن سوزاننده و طاقت فرسات اما در بعضی از فصل های سال شما بدون هیچ نگرانی می توانید به اهواز سفر کنید و از مناطق طبیعی و تاریخی آن دیدن کنید.

گردشگران در فصل زمستان می توانند آب و هوایی ملایم و مطبوع را تجربه کنند و در فصل بهار به تماشای صحنه های زیبا و بی بدیل جلگه خوزستان بنشینند.

اگر علاقه ی زیادی به برف و برف بازی دارید، در فصل زمستان به اهواز سفر کنید تا با رفتن به کوه های شمال خوزستان، با حجم زیادی از برف روبه رو شوید.

سفر به اهواز در اواخر بهار و فصل تابستان به خاطر شدت گرفتن و بالارفتن دمای هوا، برای عزیزانی که گرمای شدید آزارشان می دهد، به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

جلگه خوزستان

اهواز شهر شب های زنده

اهواز شهری با جمعیتی بالغ بر ۱.۷۰۰.۰۰۰ نفر، یکی از کلان شهرهای ایران به حساب می آید که در رده هفتم پرجمعیت ترین شهرهای ایران قرار گرفته است.

اهواز یکی از شهرهای مهم استان خوزستان و مرکز این استان می باشد، که با ارتفاع ۱۲ متر از سطح دریا در بخش جلگه ای استان خوزستان قرار گرفته است.

این شهر یکی از مهم ترین مراکز صنعتی ایران با مردمانی خونگرم و مهمان نواز می باشد که سالانه از اقوام مختلف مهاجران زیادی را جذب خود می کند.

اهواز شهر شب های زنده با مناطق و دیدنی های تاریخی و طبیعی بسیاری همچون پل سفید و لب کارون، حتی فلافل های معروف آن و نخل های سر به فلک کشیده اش جلوه ای زیبا و خیره کننده به خود گرفته است تا در هر لحظه و هر زمان که شما به اهواز سفر می کنید، سفری خاطره انگیز و خوش در این شهر را تجربه کنید.

دیدنی‌ترین مناطق اهواز

رودخانه کارون و بلوار ساحلی

یکی از طویل ترین و بزرگ ترین رودهای خاورمیانه و ایران، رود کارون واقع در شهر اهواز می باشد.

براساس سنگ نوشته هایی که از پیشینیان بر جای مانده است، گفته شده که اولین تمدن های بشری در کنار رود کارون شکل گرفته و در آن زمان به این رود کرنک، کوهرنگ و کرن نیز گفته می شده است.

این رود موجب شده تا شهر اهواز به دو نیمه ی شرقی و غربی تقسیم شود تا بر این اساس زیبایی خاصی به جلوه ی شهر اهواز بخشیده شود.

رودخانه کارون

آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی

آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی واقع در شهر اهواز، قابل احترام و محبوب مردم این شهر می باشد که بیشتر تجمعات مردمی به مناسبت برگزاری مراسمات مذهبی در این مکان صورت می گیرد.

او از عالمان دینی و یاران نزدیک امام رضا(ع) بود که در جوانی از دین مسیحیت به دین اسلام روی آورد.

آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی

موزه هنرهای معاصر

شهر اهواز دارای موزه های جذاب و منحصر به فرد زیادی است که بازدید از آن ها لذت خاص خود را دارد.

یکی از این موزه ها، موزه هنرهای معاصر می باشد که آثار هنرمندان معاصر در آن نگهداری و برای گردشگران به نمایش گذاشته می شود.موزه هنرهای معاصر

موزه خراطی

موزه خراطی شهر اهواز، اولین موزه خراطی در ایران و در اهواز می باشد که در آن صنایع دستی و هنرهای بومی برای گردشگران به نمایش گذاشته می شود.موزه خراطی

بازار لشکرآباد

در سفر  به شهر اهواز، در بخش های عرب نشین شهر، امتحان کردن فلافل های خوشمزه، لذت بخش ترین اتفاقی است که شما طعم آن را می چشید.

برای خوردن فلافل های بازار لشکرآباد و باقلواهای درجه یک عربی این منطقه به سمت خیابان های عرب نشین و قدیمی یعنی خیابان انوشه بروید.بازار لشکرآباد

آثار تاریخی اهواز

سرای عجم

سرای عجم بنایی تاریخی در اهواز است که از کاروانسراهای شیخ خزعل بوده است. این بنا در سال ۱۳۸۲ به ثبت ملی رسید.

این بنای منحصر به فرد در گذشته بازار بوده و اکنون انباری است که برای نگهداری اقلام مختلف از آن استفاده می کنند.

نمای بیرونی سرای عجم

منزل نفیسی

این ساختمان در خیابان سلمان فارسی قرار دارد که در سال ۱۳۸۱ به ثبت ملی رسیده است.

دبیرستان شاپور

دبیرستان شاپور

یکی دیگراز آثار تاریخی اهواز که در سال ۱۳۷۹ به ثبت ملی رسید؛ دبیرستان شاپور واقع در خیابان شریعتی می باشد.

دبیرستان شاپور

هشت بنگله

هشت بنگله یا منازل سازمانی راه آهن واقع در خیابان فلسطین، روبه روی فرمانداری در سال ۱۳۷۸ به ثبت ملی رسید. این ساختمان در دوره پهلوی ساخته شده و از معروف ترین ساکنان خیابان فلسطین در دوران دفاع مقدس، رئیس قطار باری، حاج یعقوب سبحانی بوده است.

هشت بنگله

دانشگاه ادبیات

در ابتدای خیابان امام موسی صدر و کنار پل نادری، ساختمانی با مساحت سه هزار متر مربع قرار دارد که به آن دانشگاه ادبیات گفته می شود.

احداث این ساختمان در سال ۱۳۱۳ صورت گرفته و در سال ۱۳۷۸ به ثبت آثار ملی کشور رسیده است.دانشگاه ادبیات

بهترین هتل‌های شهر اهواز

برای اقامت در شهر اهواز نیاز دارید تا با بهترین هتل های این شهر آشنا شوید تا به محض ورود به شهر زیبای اهواز برای مستقر شدن و اقامت وقت زیادی را هدر ندهید.

از بهترین این هتل ها: هتل پارس، هتل توسعه نیشکر، هتل هدیه، هتل پرشیا، هتل باغ معین، هتل پارک نو، هتل نادری، هتل بوستان و… می باشند که در بلوار ساحلی و جنب پل معلق شما می توانید در هتل پارس مستقر شوید و از زیبایی هایی این مناطق نیز لذت ببرید.

اگر می خواهید در هتلی اقامت داشته باشید که به بهترین رستوران های شهر نزدیک باشد، هتل هدیه بهترین گزینه انتخابی شماست که در منطقه کیانپارس اهواز واقع شده، این منطقه بهترین رستوران ها و فست فودی ها را در خود جای داده است.

بهترین رستوران‌های شهر اهواز

انتخاب رستوران مناسب در سفر یکی از مهم ترین ارکان سفر می باشد. در سفر به اهواز نیز همانند دیگر مناطقی که به آنجا سفر کرده اید، آشنایی با بهترین رستوران ها از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.

یک رستوران خوب رستورانی است که علاوه بر ارائه غذای با کیفیت، با قیمتی مناسب لحظاتی به یادماندنی را برای مشتریان خود رقم بزند.

شما می توانید در منطقه کیانپارس اهواز به بهترین رستوران ها و فست فودی های این شهر دسترسی پیدا کنید.

اکثر رستوران های شهر اهواز در این خیابان واقع شده اند که شما به راحتی و با کمی قدم زدن در این خیابان می توانید از بین رستوران های سنتی و مدرن و همچنین فست فودی های معروف اهواز یکی را به دلخواه انتخاب و غذای مورد علاقه تان را نوش جان کنید.

اگر خیلی برایتان مهم نیست که چقد برای صرف یک شام و یا ناهار هزینه می کنید، در رستوران گردان امپراطور یکی از بهترین رستوران های شهر اهواز واقع در  منطقه بلوار پاسدارن با صرف یک شام خوشمزه می توانید تجربه ای خاطره انگیز و شبی به یاد ماندنی داشته باشید.

رستوران در اهواز کجا بریم؟

ویدئو معرفی دیدنی های اهواز

 

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها