روابط بین خدایان یونانی!

بر اساس افسانه های یونانی، آنها خدایان زیادی داشتند . با توجه به انحراف زئوس، تعجبی ندارد اگر در اغلب روابط عاشقانه فهرست ۵ تایی ما ، نام او را ببینید. با تاریخ ما همراه باشید تا درباره روابط بین خدایان المپ نشین بیشتر بدانید. حقایق شگفت انگیز درباره اساطیر یونانی و روابط بین خدایان یونانی!!…

 

۱.هادس و پرسفونه

ربودن پرسفونه
ربودن پرسفونه توسط هادس

عجیب است ولی این رابطه عاشقانه که با ربوده شدن پرسفونه توسط هادس رخ داد، یکی از سالم ترین روابط فهرست ماست.. بعد از یک شروع دشوار، پرسفونه عاشق هادس شد و شاید این تنها رابطه بین دو خدای یونانی باشد که هیچ خیانتی در آن صورت نگرفت! آنها با هم قرار گذاشتند که پرسفونه ۶ ماه روی زمین و بقیه سال را زیر زمین زندگی کند. با وجود اینکه از هم جدا بودند، ولی پرسفونه و هادس همیشه به هم وفادار ماندند.


۲.آرس و آفرودیت

ارس و آفرودیت
ارس و آفرودیت

آفرودیت با هفائستوس ازدواج کرد، ولی قطعا آن آهنگر ترشرو برای او مناسب نبود! او روابط عاشقانه خارج از ازدواج زیادی داشت که پر سر و صدا ترین آنها با آرس بود. بر اساس ادیسه، یک شب هفائستوس آنها را پیدا می کند ولی به جای طلاق دادن او، پوزئیدون و هرمس را نیز شاهد ماجرا می کند و با آفرودیت می جنگد. آرس و آفرودیت در نهایت ازدواج می کنند و چهار پسر و یک دختر به دنیا می آورند.


۳.زئوس و متیس

تولد آتنا
تولد آتنا

متیس الهه حکمت و اندیشه بود و تعجب آور است که عاشق زئوس شد_در واقع نابخردانه ترین انتخاب ممکن برایش بود. انها عاشق یکدیگر بودند تا زمانی که زئوس فهمید فرزندانشان به قدرتی بیش از او دست پیدا می کنند. او آنقدر ترسید که ناگهان متیس را بلعید! او به اینکه متیس آتنا را باردار بود توجهی نکرد! زئوس بعد از بلعیدن متیس درد شدیدی داشت و از آرس خواست سرش را بشکافد تا آتنا را بیرون آورند.


۴.زئوس و لدا

زئوس و لدا
زئوس و قو

زئوس نه تنها یکی از همسرانش را بلعید، بلکه باری دیگر خود را به شکل قو در اورد و  لدا را در شب عروسی اش با تیندارئوس ، پادشاه اسپارتا، ربود. طبق افسانه ها لدا دو فرزند از زئوس و دو فرزند هم از تیندارئوس داشت. هلن تروی یکی از فرزندان زئوس و لدا بود. روابط اینها مدتها موضوع بحث هنرمندان بود و برخی بر این باورند، پان، خدای طبیعت هم شاهد ماجرا بوده است.


۵.زئوس و هرا

زئوس و هرا
زئوس و هرا

در نهایت به یکی از بدترین روابط بین اساطیر یونانی می پردازیم.هرا قبل از اینکه همسر زئوس باشد، خواهر او بود. هرا در ابتدا او را رد کرد ولی زئوس خود را به دیوانگی زد و دل او را به رحم آورد. در نهایت با او ازدواج کرد. شب عروسی آنها ۳۰۰ سال طول کشید. این یکی از بدترین ازدواج ها بین خدایان المپ بود.

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
مهراوه

خیلی از مطالبی که نوشتید مستند به منابع معتبری نیستن