در کاشان کجا برویم؟

در کاشان کجا بریم؟

در کاشان کجا بریم؟ این شهر جز تاریخی ترین شهر های ایران محسوب می‌شود. کاشان در مرکز ایران قرار دارد، که قسمتی از استان اصفهان نیز می‌باشد. قدمت این شهر حدود ۷.۵۰۰ سال است، که به همین دلیل سرشار از مکان های تاریخی است. نام های کاشان در قدیم عبارتند از کاسیان، کی آشیان، کاه افشان و چهل حصاران. وسعت این شهر حدود ۸۶۰۸۲ کیلومتر است، و جمعیتی حدود ۳۰۴.۶۸۷ نفر را در خود جای داده است. در ادامه همراه ما بمانید تا بیشتر با این شهر دیدنی آشنا شوید.

در کاشان کجا بریم؟

مکان های دیدنی کاشان

در کاشان کجا بریم؟ کاشان یکی از مهم ترین شهر های ایران، از لحاظ مکان های دیدنی و تاریخی است. بازدید از این مکان ها شما را با فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم از قدیم تا به امروز آشنا می‌سازد. سفر به کاشان می‌تواند سفری خاطره انگیز برای شما رقم بزند. در ادامه به معرفی مکان های دیدنی مهم کاشان می‌پردازیم. همراه ما باشید.

مکان های دیدنی کاشان

باغ فین

در کاشان کجا بریم؟ از معروف ترین مکان ها در کاشان که عموما همه ما با آن آشنا هستیم، باغ فین کاشان است. این باغ جر کامل ترین باغ ها در ایران می‌باشد. این بنا به دستور جمشید بنا شده است، قدمت آن به دوره حکومت ایلخانان و آل بویه باز می‌گردد. همچنین این باغ در این دوره ها مورد مرمت قرار گرفته است. بازید از این مجموعه زیبا را در سفرتان به کاشان فراموش نکنید.

باغ فین

مسجد جامع کاشان

می‌توان کهن ترین بنا تاریخی در کاشان را، همین مسجد معرفی کرد. این مسجد به دستور صفیه خاتون بنا شده است، که تاریخچه آن به دوره حکومت سلجوقیان بر می‌گردد. از زیبایی های بی نظیر این مسجد می‌توان به خطاطی استادان عبدالکریم و ابن محمد حسین محمد ماظم کاشانی که در دیواره های این بنا قرار دارد اشاره کرد.

مسجد جامع کاشان

جاهای دیدنی کاشان ابیانه

آتشکده نیاسر

قدمت این بنا تاریخی به دوره حکومت ساسانیان بر می‌گردد، که معماری آن به صورت چهار طاقی می‌باشد. در قدیم این مکان برای اجرای مراسم های مردمی که از دین زرشت پیروی می‌کردند، مورد استفاده قرار گرفته است. نام های دیگر این مکان به چهر قاپو و چهر دروازه شهرت دارد، که به گفته باستان شناسان جز بزرگترین بنا ای چهار طاقی می‌باشد.

آتشکده نیاسر

خانه عباسیان کاشان

صنایع دستی کاشان

یکی دیگر از راه های درآمد و جذب گردشگر در شهر ها، صنایع دستی محلی است. کاشان تنوع زیادی در تولید صنایع دستی های زیبا و چشم نواز دارد که توجه شما را در سفرتان به کاشان جلب خواهد کرد. در ادامه ما را همراهی کنید.

صنایع دستی کاشان

ظروف مسی

یکی از زیبا ترین و قدیمی ترین هنر ها در کاشان، صنعت مسگری می‌باشد. قدمت این هنر حدود ۷ هزار سال است، که در کاشان رواج دارد. در این صنعت با استفاده از چکش بر روی ظروف انواع نقوش را طراحی می‌کنند. از محصولات تولید شده در این صنعت می‌توان به سینی، دیگ های کوچ و بزرگ و گلدان اشاره کرد.

ظروف مسی

قالی کاشان

یکی از نقاط مهم و مشهور دز تولید قالی در ایران، شهر کاشان است. قالی ماشان حتی در سطح جهانی از معروف ترین قالی ها می‌باشد. قایل کاشان با اسفاده از پنبه بافته می‌شود، و همچنین برای رنگ این پنبه ها از رنگ های طبیعی استفاده می‌کنند. برای بافت فرش در کاشان، بافنده قالی از طرح خاصی الگو برداری نمی‌کند. صادرات قالی کاشان بیشتر به کشوذ های اروپایی می‌باشد.

قالی کاشان

سفال گری

از قدیمی ترین هنر های ایرانی که بیشتر نقاط کشور مشغول به تولید آن هستند، می‌توان به سفالگری اشاره کرد. این صنعت ازشهر کاشان که اولین تولید کننده سفال می‌باشد، الهام گرفته شده است. محصولاتی که از سفال این شهر به دست می‌آیند عبارتند از کوزه، انواع ظروف و گلدان. در کاشان برای تزئین سفال از نقاشی و کنده کاری استفاده می‌کنند.

سفال گری

غذاهای محلی کاشان

هر شهر و دیار غذا های اصلی مربوط به خود را دارد. این غذا دارای طعم های لذیذی هستند که نسبت به آب و هوا و فرهنگ مردم طبخ می‌شوند. کاشان تنوع زیادی در غذا های محلی دارد، و طعم آن ها هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. در ادامه همراه ما بمانید.

غذاهای محلی کاشان

گوشت و لوبیا

از خوشمزه ترین غذا های در کاشان می‌توان به گوشت و لوبیا اشاره کرد، که طعمبی نظیر آن هر سلیقه ای را به خود جذب می‌کند. مواد تشکیل دهنده آن شامل گوشت، سبزیجات، لوبیا سفید، پیاز و برنج می‌شود. در سفرتان به اشان این غذا را حتما نوش جان کنید.

کوفته آب سماق

در سراسر ایران انواع کوفته ها طبخ می‌شود، اما شهر شهر مواد و طرز تهیه مخصوص خود را دارد. کوفته آب سماق کاشان طعمی عالی دارد، که مواد مورد استفاده برای پخت این غذا گوشت چرخ کرده، پیاز، سماق و آرد نخوچی می‌باشد.

جوجویی تاس کباب

اگر به تاس کباب علاقه دارید، حتما این غذا را نوش جان کنید. این غذا محلی کاشان با استفاده از گوشت، بادمجان، رب انار، گوجه فرنگی و انواع ادویه جات طبخ می‌شود.

چلو دیزی

از پرطرفدار ترین غذا ها در کاشان می‌توان چلو دیزی را نام برد. منطقه اصلی پخت این غذا روستایی در کاشان به نام خالدآباد می‌باشد. مواد مورد نیاز برای پخت این غذا لوبیا چشم بلبلی، برنج، پیاز، گوشت و انواع ادویه جات است.

سوغات کاشان

همه ما در سفر هایمان به دنبال خرید سوغات شهر ها هستیم تا به عنوان یادگاری چه برای خود چه برای عزیزانمان هدیه ببریم. کاشان دارای تنوع بسیار زیادی در سوغات است. اگر علاقمند به آشنایی با سوغات کاشان هستید در ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

سوغات کاشان

گلاب

از معروف ترین سوغاتی ها در کاشان که همه ما با آن آشنا هستیم، می‌توان به گلاب اشاره کرد.در کاشان برای گلاب گیری مراسمات خاصی را اجرا می‌کنند. گلاب هرساله گردشگران زیادی را به کاشان جذب می‌کند. برای تهیه گلاب از دیگ ها مسی بزرگ استفاده می‌کنند. در سفرتان به کاشان خرید گلاب را فراموش نکنید.

گلاب

شیرینی حاجی بادوم

این شیرینی خوشمزه همه سلیقه ها را به خود جذب می‌کند. موادی که برای تهیه این شیرینی استفاده می‌شود شامل پودرقند، پدر بادام، آرد نخودچی و جوز می‌شود. برای خرید این شیرینی خوشمزه به قنادی های کاشان مراجعه کنید.

شیرینی حاجی بادوم

معرفی هتل های کاشان

معرفی هتل های کاشان

هتل امیر کبیر

این هتل جز هتل های ۳ ستاره محسوب می‌شود، همچنین در ۶ طبقه دارای ۱۰۵ اتاق ساخته شده است. هتل امیر کبیر در ۱۳۵۶ سال افتتاح شد، و دلیل قدیمی شدن هتل در سال ۱۳۹۶ مرمت شد. این هتل زیبا در خیابان امیر کبیر، نرسیده به باغ فین قرار دارد، که به دلیل نزدیکی به یکی از دیدنی های مهم کاشان، یعنی باغ فین یکی از بهترین انتخاب ها است.

اقامتگاه سنتی خانه عامری

می‎توان زیباترین اقامتگاه سنتی کاشان را اقامتگاه سنتی خانه عامری معرفی کرد. این مجموعه به عنوان هتل در سال ۱۳۹۳ سروع به فعالیت کرد. این اقامتگاه ۲ طبقه بوده و ۲۷ اتاق را در خود جای داده است. قدمت این خانه به دوران حکومت زندیه بر می‌گردد.

هتل نگارستان

این هتل جز هتل های مدرن در کاشان است، و همچنین در ردیف هتل های ۳ ستاره قرار می‌گیرد. این هتل در ۹ طبقه و ۵۵ اتاق در خیابان امیر کبیر کاشان واقع شده است. این هتل در سال ۱۳۹۰ افتتاح گرید، و به علت نزدیکی به برخی مکان های دیدنی در کاشان گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

هتل نگارستان

معرفی مراکز خرید در کاشان

معرفی مراکز خرید در کاشان

بازار صفویه

این مرکز بزرگ ترین و یکی از بهترین مراکز در کاشان است، که در ۲ طبقه ساخته شده است. شما می‌توانید انواع پوشاک، جواهر، لباس عروس و لوازم آرایشی را خریداری کنید.

مجتمع سبز

شما در این مجموعه می‌توانید انوع وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید. برای مراجعه به این مجموعه به خیابان شهید رجایی کاشان بروید.

مجتمع سبز

جمعه بازار

این بازار جز بازار های هفتگی کاشان است، که اجناس بسیار زیادی در آن فروخته می‌شود. بازدید از این بازار سر شما را شگفت انگیز خواهد کرد.

مرکز سپید

این پاساژ جز پرطرفدار ترین مراکز در کاشان است، و همچنین انواع وسایل مورد نیاز در این مجموعه یافت می‌شود. این مرکز در خیابان شهید رجایی قرار دارد.

معرفی مهم ترین رستوران های کاشان

رستوران حاتم

این رستوران در قدیم به رستوران ستاره طلایی در کاشان معروف بود. شما می‌توانید در این رستوران انواع خورشت ها و کباب های خوشمزه را نوش جان کنید. این رستوران در میدان معلم، جنب پاشاژ کرمانی قرار دارد.

رستوران حاتم

سفره خانه عباسی

این رستوران سنتی و زیبا در حیاط پنجم خانه تاریخی عباسی واقع شده است. این رستوران به دلیل داشتن فضایی بی نظیر و زیبا نظر همه افراد را به ود جلب می‌کند. شما می‌تونید برای نوش جان کردن غذای خود ۳ فضای رستوران، بالکن و سفره خانه را انتخاب کنید. یکی از معروف ترین غذاهای این رستوران دیزی است.

سفره خانه عباسی

بهترین زمان سفر به کاشان

کاشان به دلیل آب و هوای کویری که دارد، تابستان ها گرم و زمستان ها سرد است. در نتیجه بهترین زمان سفر به این شهر دیدنی فصل پاییز و بهار است. اگر می‌خواهید مراسم گلاب گیری کاشان، که یکی از بهترین مراسمات در ایران است را از نزدیک تماشا کنید، در ماه اردیبهشت به این شهر سفر کنید. از مکان هایی که حتما در کاشان باید از آن دیدن کنید می‌توان به باغ فین، خانه عباسی و خانه عماری اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به کاشان

مسیر دسترسی به کاشان

مسیر دسترسی به کاشان

ویدئو دیدنی های کاشان

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها