در شهرکرد کجا برویم؟

در شهر کرد کجا بریم؟

در شهر کرد کجا بریم؟ این شهر در مرکز ایران و استان چهار محال و بختیاری قرار دارد. شهر کرد در قدیم به نام های دهکرد، دژگرد و دهکردین معروف بوده است. این شهر در حال حاضر به بام ایران نیز مشهور می‌باشد. این شهر حدود ۱۹۰.۴۴۱ نفر جمعیت را در خود جای داده است. در ادامه ما را همراهی کنید تا بیشتر با شهر کرد آشنا شوید.

در شهر کرد کجا بریم؟

مکان های دیدنی شهر کرد

در شهر کرد کجا بریم؟ شهر کرد از لحاظ مکان های دیدنی بسیار غنی بوده، و تعداد زیادی مکان دیدنی را به خود اختصاص داده است. اگر به شهر کرد سفر کردید باید وقت زیادی را برای بازدید از دیدنی های زیبای این شهر در نظر بگیرید. در ادامه به معرفی چند مکان مهم در شهر کرد می‌پردازیم، پس ما را همراهی کنید.

مکان های دیدنی شهر کرد

آبشار زرد لیمه

در شهر کرد کجا بریم؟ نام دیگر این منطقه زیبا به بوینه معروف است. این ابشار زیبا در میان کوه های زاگرس قرار گرفته است. این منطقه علاوه بر طبیعت چشم نوازی که دارد و گردشگران را به خود جذب می‌کند، با وجود پل خدا آفرین، سنگ حجاری شده و ایل راه باستانی به یکی از مناطق بی نظیر شهر کرد تبدیل شده است. اگر اهل طبیعت گردی هستید بازدید از این منطقه را در سفرتان به شهر کرد فراموش نکنید.

آبشار زرد لیمه

قلعه دزک

قدمت این قلعه به دوره حکومت قاجاریه باز می‌گردد، و یکی از زیبا ترین آثار تاریخی در شهر کرد است. معماری داخل این بنا چشم هر بیننده ای را به خود جذب می‌کند. علامه دهخدا مدتی از زندگی خود را در این مکان گذرانده است. بازدید از بنا بی نظیر در سفرتان به شهر کرد را فراموش نکنید.

قلعه دزک

شیر سنگی

این مجسمه نماد مردم لر می‌باشد، که به بردشیر نیز معروف است. از این مجسمه برای قبربزرگان لر استفاده می‌کنند. از طرح این سنگ ها برای طرح گیلم و گبه نیز استفاده می‌کنند.

شیر سنگی

پیر غار

این غار در نزدیکی شهر کرد قرار گرفته است. زیبایی این منطقه به دلیل وجود چشمه هایی است که از میان سنگ ها این غار گذر می‌کند. علاوه بر زیبایی چشم نوازی که دارد وجود سنگ نوشته هایی که قدمت آن ها به دوره مشروطه بر می‌گردد، هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

پیر غار

صنایع دستی شهر کرد

شهر کرد دارای صنایع دستی چشم نوازی است که هر بیننده ای را به خود جذب می‌کند. همچنین صنایع دستی یکی دیگر از راه های جذب گردشگر و درآمدزایی در همه شهر های ایران است. در ادامه به معرفی صنایع دستی معروف شهر کرد می‌پردازیم.

صنایع دستی شهر کرد

قفل: یکی از مهم ترین و قدیمی ترین صنعت ها در شهر کرد قفل است، که در سراسر ایران شهرت دارد. حتی برخی از این قفل های زیبا در موزه های اروپایی به چشم می‌خورد. در سفرتان به شهر کرد حتما از مغازه های قفل سازی سر بزنید.

جاجیم و خرسک: یکی از دست بافته های بومی در شهر کرد خرسک است که در بافت آن از نقشه استفاده نمی‌شود، و همچنین پرز های آن پس از بافت جدا نمی‌شود. جاجیم شهر کرد با استفاده از رنگ های متفاوت و رنگارنگ بافته می‌شود.

نمد: نمد در اکثر شهر های ایران تهیه می‌شود، اما شهر کرد به شهر نمد معروف است، و یکی از صنایعی است که از قدیم تا به امروز در این شهر رواج داشته است. این صنعت توسط مردان این منطقه انجام می‌شود، و مهم ترین محصولی که از آن استفاده می‌کنند کلاه نمدی است.

غذاهای محلی شهر کرد

شهر کرد تنوع زیادی در غذا با طعم هایی لذیذ دارد. این غذا ها مخصوص همین شهر بوده است. طعم این غذا ها هر سلیقه ای را به خود جذب می‌کند. در ادامه به معرفی چند غذا معروف در شهر کرد می‌پردازیم. در ادامه همراه ما بمانید.

غذاهای محلی شهر کرد

کباب بختیاری

از پرطرفدار ترین غذاها در بین مردم محلی و گردشگران، می‌توان به کباب بختیاری اشاره کرد. در سفرتان به شهر کرد حتما این غذا را نوش جان کنید.

کباب بختیاری

چلو خورش به

این غذا خوشمزه جز غذا های مجلسی در بین مردم محلی است. این غذا علاوه بر طعم فوق العاده خواص درمانی بسیار زیادی دارد.

چلو خورش به

اوترشی

این غذا جز غذا های بسیار ساده است و به  افرادی که طعم غذا ترش را می‌پسنند توصیه می‌شود. اوترشی بیشتر در فصل های گرم طبخ و نوش جان می‌شود.

گردو پلو

این غذا همانطور که از نامش پیدا است، خاصیت زیادی دارد. این غذا بیشتر در منطقه سامان استان طبخ می‌شود. یکی از دلایل پخت این غذا کشت درختان گردو در این استان است.

سوغات شهر کرد

یکی از راه های درآمد زایی در همه شهر ها تولید سوغات مخصوص همان شهر است. شهر کرد سوغات های خوشمزه را عرضه می‌کند، که شما می‌توانید برای عزیزانتان هدیه ببرید. در ادامه مطلب به معرفی سوغات معروف شهر کرد می‌پردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

سوغات شهر کرد

کشک و قره قورت

به دلیل زیاد بودن عشایر در این منطقه و دامپروری عشایر محصولات لبنی زیادی تولید می‌شود. کشک یکی از مهم ترین این محصولات است که طرفداران زیادی دارد. قره قورت در زبان مردم این شهر به قارا معروف است و یکی از خوشمزه ترین سوغات شهر کرد است.

عسل

عسل شهر کرد در کوهستان های این شهر تولید می‌شود و طعم بی نظیری دارد. یکی از مهم ترین سوغات هایی که گردشگران برای خود و عزیزانشان خریداری می‌کنند عسل است. شهر کرد از مهم ترین نقاط در تولید عسل می‌باشد.

بادام

همانطور که می‌دانید، بادام شهر کرد در همه جای ایران معروف است. این بادام دارای کیفیت و طعمی عالی می‌باشد، که یکی از مهم ترین خرید های گردشگران شهر کرد محسوب می‌شود. بهترین بادامی که در این شهر تولید می‌شود، در منطقه کوهستانی این منطقه کشت می‌شود.

گز بلداجی

این محصول بی نظیر با استفاده از شیره انگبین با دو طعم پسته و بادام ارائه می‌شود. علت نام گذاری این گز بلداجی، این است که این گز در منطقه بلداجی از قدیم تولید می‌شود. خرید این محصول خوشمزه را برای عزیزانتان فراموش نکنید.

تفریحات شهر کرد

معرفی هتل های شهر کرد

هتل دیبا

این هتل جز هتل های یک ستاره بوده، و در ۳ طبقه دارای ۱۶ اتاق ساخته شده است. این هتل در سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرد، و در سال ۱۳۹۷ مورد مرمت قرار گرفت. این هتل به دلیل قرارگیری در موقعیت مکانی مناسب، مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. هتل دامون در بلوار معلم، رو به روی پارک لاله شهر کرد قرار دارد.

هتل دیبا

هتل دامون

این هتل ۲ ستاره در خیابان دوازدهم محرم شمالی شهر کرد واقع شده است. این هتل ۴ طبقه و ۳۲ اتاق را در خود جای  داده است. شروع فعالیت این هتل از سال ۱۳۹۰ بوده است، و در سال ۱۳۹۳ به دلیل بالا بردن خدمات مورد مرمت قرار گرفته است. این مرکز دسترسی راحتی به مرکز شهر دارد.

هتل دامون

هتل جهانگردی

این هتل جز هتل های ۲ ستاره است، و دارای ۱۲ اتاق می‌باشد. این هتل در سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد، اما به دلیل قدیمی شدن این مجموعه در سال ۱۳۹۲ مرمت شد. این هتل دارای امکانات رفاهی مناسب برای اقامت شما در سفرتان به شهر کرد می‌باشد. هتل جهانگردی در خیابان دکتر علی شریعتی، رو به رو شهرداری شهر کرد قرار گرفته است.

معرفی مراکز خرید در شهر کرد

مرکز خرید میلاد

این مرکز زیبا جز مراکز مدرن در شهر کرد است. این هتل در ۴ طبقه ساخته شده است و انواع وسایل مورد نیاز را به فروش می‌رساند.

مرکز خرید میلاد

مجتمع امام صادق

این مرکز اصلی ترین مرکز در این شهر است. مرکز امام صادق در بین مردم شهر بسیار پرطرفدار است و انواع وسایل در آن یافت می‌شود.

مجتمع امام صادق

بازارچه صنایع دستی

این بازارچه جز بازارچه های دائمی بوده و از سال ۱۳۹۵ شروع به فعالیت کرده است. این مرکز یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید صنایع دستی شهر کرد است که در میدان قدس واقع شده است. صنایع دستی مانند نمد، منبت، معرق، سرمه، گیلم، گیوه، خاتم و لباس محلی در این بازارچه به فروش می‌رسد. بازدید از این مجموعه را فراموش نکنید.

بازارچه صنایع دستی

معرفی رستوران های معروف در شهر کرد

رستوران قصر

این رستوران در شهر کرد بسیار معروف است و انواع غذاهای ایرانی با کیفیت بالایی را طبخ می‌کند. یکی از مهم ترین غذا ها در این رستوران کباب قفقازی است که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. رستوران قصر در بلوار کاشانی، مقابل دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

رستوران قصر

رستوران قاشق نقره ای

این رستوران جز رستوران های مدرن در این شهر است و کیفیت غذا های خوبی دارد. برای رفتن به این رستوران به خیابان کاشانی شهر کرد بروید.

رستوران قاشق نقره ای

سفره خانه چوبین

اگر علاقه مند به فضا های سنتی و غذا های سنتی هستید، به سفره خانه چوبین بروید. در این رستوران انواع غذا های سنتی طبخ می‌شود، که بهترین آن کشک بادمجان و میرزا قاسمی می‌باشد. این سفره خانه در خیابان باهنر، نبش کوچه ۵۰ واقع شده است.

سفره خانه چوبین

بهترین زمان سفر به شهرکرد

بهترین زمان سفر به شهر کرد فصل بهار و تابستان است، که آب و هوای بسیار متعادلی دارد. این شهر در فصل زمستان بسیار سرد بوده و به منفی ۳ درجه می‌رسد. اگر می‌خواهید از مراسم چراغ بران شهر کرد دیدن کنید، روز سال نو به این شهر سفر کنید و این مراسم دیدنی را تماشا کنید.

بهترین زمان سفر به شهرکرد

مسیر دسترسی به شهرکرد

مسیر دسترسی به شهرکرد

ویدئو دیدنی های شهرکرد

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها