در سمنان کجا برویم؟

در سمنان کجا بریم؟

در سمنان کجا بریم؟ این شهر زیبا در مرکزیت استان سمنان قرار دارد. این شهر در قدیم به نام های قومس، کومش و کومس معروف بوده است. جمعیت این شهر حدود ۱۹۶.۵۲۱ نفر است، که سمنان را به پر جمعیت ترین شهر استان سمنان تبدیل کرده است. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با این شهر دیدنی آشنا شوید.

در سمنان کجا بریم؟

مکان های دیدنی سمنان

در سمنان کجا بریم؟ همه ما در سفر هایمان از مکان های طبیعی و تاریخی شهر ها دیدن می‌کنیم. شهر سمنان دارای مکان های دیدنی تاریخی و طبیعی زیبایی است، که با پیشینه تاریخی خود سفری شگفت انگیز برای شما رقم خواهد زد. در ادامه به معرفی چند مکان دیدنی در سمنان می‌پردازیم.

مکان های دیدنی سمنان

پارک جنگلی سوکان

در سمنان کجا بریم؟ این مکان علاوه بر اینکه بزرگ ترین پارک در سمنان است، یکی از زیبا ترین مکان های سمنان نیز محسوب می‌شود. شما در این پارک می‌توانید خرید نیز انجام دهید. این مجموعه دارای امکانات رفاهی بسیار مناسب است، که می‌تواند مکانی مناسب برای اقامت در سفرتان باشد.

پارک جنگلی سوکان

پارک آبی گوت که مال

اگر در سفرتان هوس آب بازی کردید، این پارک آبی را فراموش نکنید. این مجموعه وسعتی حدود ۱۵۰۰۰ متر مربع دارد. در سفرتان به سمنان بازدید از این مجموعه را فراموش نکنید.

پارک آبی گوت که مال

چشمه قلقل

اگر اهل طبیعت گردی هستید، یکی از مناطق بکر سمنان چشمه قلقل است. این مکان در روستا دشتبود سمنان واقع شده است. این منطقه به دلیل وجود تنگه ای کوچک، که رودخانه ای زیبا از درون آن عبور می‌کند، چشم اندازی بی نظیر دارد. آبی که در این چشمه وجود دارد، بسیار زلال و خوشگوار می‌باشد.

چشمه قلقل

عمارت چشمه علی

یکی از مناطق تاریخی در سمنان، مجموعه عمارت چشمه علی است. این بنا در بین روستا آستان و کلاته واقع شده است. این مجموعه در قدیم منزل حاکمان بوده است. معماری این بنا بسیار منحصربه فرد بوده، و هر بیننده ای را به خود جذب می‌کند.

عمارت چشمه علی

آبشار نسروا

یکی از زیبا ترین آبشار ها در سمنان، آبشار نسروا است. برای بازدید از این مجموعه باید حدود ۲۱ کیلومتر از روستا دیباج را طی کنید. بی شک بازدید از این منطقه سفری شگفت انگیز برای شما رقم خواهد زد.

آبشار نسروا

صنایع دستی سمنان

یکی دیگر از راه های درآمد و جذب گردشگر در شهر ها، صنایع دستی محلی است. سمنان تنوع زیادی در تولید صنایع دستی دارد که توجه شما را در سفرتان به سمنان جلب خواهد کرد. در ادامه ما را همراهی کنید.

صنایع دستی سمنان

گلیج بافی

این هنر شباهتی به گلیم بافی دارد، نسبت به گلیم زیاد معروف نیست. برای بافت گلیج از پنبه و پشم استفاده می‌کنند. محصولاتی که از این صنعت به دست می‌آید شامل پوشاک مردانه و زیرانداز می‌شود. از مهم ترین محل های بافت گلیج در سمنان می‌توان به روتای اروست، رضاآباد، فولاد محله و چاشم اشاره کرد.

نمد

یکی از مهم ترین تولیدات در سراسر ایران که بیشتر مردم به انجام آن مشغول هستند، نمد مالی است. شهر سمنان یکی مهم ترین نقاط تولید نمد در ایران است. محصولاتی که در سمنان با نمد تولید می‌شود، کلاه، زیرانداز و … است. نمد سمنان با استفاده از الیاف پشم تولید می‌شود.

چلنگری

این صنعت همان آهنگری است، با این تفاوت که محصولات به دست آمده در آن سبک وزن تر از محصولات آهنگری است. محصولاتی که در این صنعت تولید می‌شود شامل، اسکنه، درفش، سنبه، چفن وریزه، قلم، سیخانک، سه پایه، منقل آهنی و مقار می‌شود. این صنعت از قدیم تا به امروز در سمنان انجام می‌شود.

مشهد پرطرفدار ترین مقصد تابستانی

سوغات سمنان

از مهم ترین راه های اشتغال در هر شهر، تولید سوغات برای مسافرانی است که به آن شهر سفر می‌کنند. سمنان تنوع زیادی در تولید سوغات، و همچنین سوغاتی هایی با طعم هایی بی نظیر دارد. در ادامه همراه ما باشید تا با سوغات این شهر آشنا شوید.

سوغات سمنان

نان بقسمات

نان بقسمات از پرطرفدارترین نان ها در بین مردم محلی سمنان و ایران است. نام دیگر این نان در میان مردم محلی نان چای است. مواد تشکیل دهنده آن شامل آرد، ماست، کره حیوانی و تخم مرغ است. در سفرتان به سمنان خرید این نان خوشمزه برای عزیزانتان را فراموش نکنید.

نان بقسمات

پسته

یکی از مناطق تولید پسته در ایران سمنان است. برداشت این محصول در دامغان از مرداد تا مهر انجام می‌شود. شما می‌توانید این محصول را به صورت تازه و به صورت خشک شده در سمنان برای خود یا عزیزانتان خریداری کنید.

پسته

انگور

یکی از مراکز تولید انگور در ایران، سمنان است. انگور های سمنان شامل ۵۰ نوع گونه انگور متفاوت است. شما برای خرید انگور می‌توانید در تابستان تا اواسط پاییز به سمنان سفر کنید. طعم انگور های سمنان را از دست ندهید.

گردو

گردو شهر سمنان از معروف ترین گردو ها در ایران است. بزرگ ترین باغ تولید گردو در ایران در شهمیرزاد سمنان واقع شده است که وسعتی حدود ۷۵۰ هکتار دارد. منطقه شهمیرزاد دارای آب و هوای کوهستانی است، و به دلیل آب و هوا یکی از مناطق مهم جذب گردشگر است.خرید گردو را در سفرتان به سمنان فراموش نکنید.

غذا های محلی سمنان

سمنان تنوع زیادی در غذا با طعم هایی لذیذ دارد. این غذا ها مخصوص همین شهر بوده است. طعم این غذا ها هر سلیقه ای را به خود جذب می‌کند. در ادامه به معرفی چند غذا معروف در سمنان می‌پردازیم.

غذا های محلی سمنان

خورشت هویج و پسته

اکثر مردم ایران در غذاهای خود از انواع مغزیجات استفاده می‌کنند، که خورشت هویج و پسته یکی از این غذاها است. این غذا در بین همه مردم ایران معروف است. مواد تشکیل دهنده آن شامل گوشت مرغ، هویج، برنج، پیاز، روغن حیوانی، خلال پسته، نمک و انواع ادویه جات می‌باشد. در سفرتان به سمنان این غذا را حتما نوش جان کنید.

خورشت هویج و پسته

ته چین گوشت

همه ایرانی ها از گوشت قرمز در بیشتر غذا های خود استفاده می‌کنند. ته چین گوشت از غذا هایی است که با استفاده از گوشت قرمز، برنج، کشمش، روغن، پیاز، نمک و انواع ادویه جات طبخ می‌شود. طعم این غذا هر سلیقه ای را به خود جذب می‌کند.

ته چین گوشت

مانی پلو

اکثر غذا های ایرانی با برنج طبخ می‌شوند. یکی از غذا های اصیل در شهر سمنان مانی پلو است، که طعمی فوق العاده دارد. این غذا با استفاده از لپه، کشمش، برنج رشته پلویی، نمک، پیاز، روغن، زیره سیاه، زرشک، زعفران، و انواع ادویه جات تهیه می‌شود.

مانی پلو

معرفی هتل های سمنان

هتل گوت که مال

این هتل جز هتل های ۳ ستاره بوده، و در ۴ طبقه که دارای ۵۵ اتاق است ساخته شده است. هتل گوت که مال در بلوار قائم، خیابان دانشگاه واقع شده است. شروع فعالیت این هتل از سال ۱۳۹۴ بوده، که جز مدرن ترین هتل ها در سمنان می‌باشد. این هتل امکانات رفاهی مناسبی برای اقامت دارد.

هتل گوت که مال

هتل جهانگردی سمنان

این هتل جز هتل های ۳ ستاره است، و در ۳ طبقه ساخته شده است، که ۳۶ اتاق را در خود جای داده است. هتل گوت که مال در میدان معلم، بلوار بسیج، کنار جهاد کشاورزی واقع شده است. این هتل از امکانات رفاهی خوبی برخوردار است.

هتل جهانگردی سمنان

معرفی مراکز خرید در سمنان

مرکز خرید بردیا

شما می‎‌توانید در این مجموعه انواع پوشاک، لوازم کادوئی، جواهر، اسباب بازی و لوازم خانگی را خریداری کنید. برای بازدید از این مجموعه به خیابان قدس، میدان ارگ، خیابان طالقانی بروید.

مرکز خرید بردیا

برج تفریحی-تجاری ققنوس

این مجموعه جز بزرگترین مراکز مدرن در سطح سمنان است. مساحت این مرکز حدود ۴۵ هزار متر مربع می‌باشد. شما در این مرکز می‌توانید همه مایحتاج خود را خریداری کنید. اگر پس از خرید در این مرکز خسته شدید می‌توانید به فست فود، کافی شاپ و قسمت های تفریحی سر بزنید و لحظات خوشی را سپری کنید. مرکز ققنوس در میدان امام علی واقع شده است.

برج تفریحی-تجاری ققنوس

مرکز خرید فرهنگیان

این مجموعه در بین مردم سمنان بسیار معروف است. این مجموعه شامل نواع فروشگاه های پوشاک، مواد غذایی و لوازم خانگی می‌شود. این مرکز در میدان ارگ سمنان بنا شده است.

معرفی رستوران های معروف در سمنان

رستوران دارچین

این رستوران انواع غذا های ایرانی و سنتی را طبخ می‌کند. یکی از معروف ترین غذا های آن بورانی بادمجان است که طرفداران زیادی دارد. در سفرتان به سمنان حتما به این رستوران سر بزنید. رستوران دارچین در میدان مشاهیر سمنان قرار دارد.

رستوران دارچین

رستوران باغ شهر

این مجموعه علاوه بر رستوران، دارای مرکز تفریحی نیز می‌باشد. کیفیت غذا های این رستوران عالی است، و گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. رستوران باغ شهر در بلوار ۱۷ شهریور واقع شده است.

رستوران باغ شهر

رستوران عمارت بادگیر

اگر می‌خواهید غذایتان را در یک مکان با معماری سنتی و تاریخی میل کنید، عمارت بادگیر را فراموش نکنید. قدمت این مجموعه به دوران حکومت قاجاریه بر می‌گردد. شما می‌توانید علاوه بر نوش جان کردن غذا های با کیفیت، از یک مکان دیدنی در سمنان نیز بازدید کنید. این مجموعه در میدان ابوذر سمنان بنا شده است.

رستوران عمارت بادگیر

بهترین زمان سفر به سمنان

سمنان به دلیل قرار گیری در متاطق کویر و کوهستانی، آب و هوایی متفاوت دارد، همچنین در جنوب این استان هوا بسیار گرم است. اگر در زمستان قصد سفر به سمنان را دارید به مناطق کویری آن سفر کنید، اما بهترین زمان سفر به سمنان فصل بهار است. در سفرتان به سمنان بازید از چشمه علی دامغان، جنگل ابر، شهر بسطام و مقبره با یزید بسطامی را فراموش نکنید. همچنین نوش جان کردن غذا های محلی سمنان حتما به شما توصیه می‌شود.

بهترین زمان سفر به سمنان

مسیر دسترسی به سمنان

مسیر دسترسی به سمنان

ویدئو دیدنی های سمنان

 

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها