روستای وردیج

روستا وردیج

روستا وردیج یکی از زیباترین روستا ها در ایران است، که آشنایی با آن شما را شگفت زده خواهد کرد. این روستا زیبا هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در ادامه همراه ما باشید تا با این روستا بی نظیر آشنا شوید.

روستا وردیج در شمال غرب تهران قرار دارد، همچنین راه این روستا کوهستانی است که جاده آن را اسفالت کرده اند. در مسیر این جاده یک رودخانه در دره ای عمیق به نام کن، وجود دارد که به روستا وردیج می‌رسد. در حال حاضر این منطقه جز منطقه ۲۲ شهر تهران می‌باشد. برای رها شدن از هوای آلوده تهران می‌توانید به این روستا بروید.

روستا وردیج

این روستا بزرگ ترین روستا در شمال غربی تهران محسوب می‌شود، که آب مورد نیاز آن از دو چشمه به نام های شاه و پااورزا تامین می‌شود. برای استفاده از آب چشمه های این روستا برای استفاده در آبیاری باغات و آب شرب حوضچه هایی وجود دارد، که آب را جمع آوری می‌کنند. در این روستا باغ های متعددی وجود دارد، که در آن ها درختان خرمالو، گردو، سیب، شاتوت و توت به چشم می‌خورد.

منزل مردم محلی این روستا در جنوب روستا قرار دارد، که بعضی از خانه ها به دلیل وجود شیشه های شکسته خالی از سکنه می‌باشد. در کنار خانه های قدیمی و زیبا مردم محلی ویلا هایی وجود دارد که صاحبان آن ها آخر هفته خود را در این روستا می‌گذرانند.

آب و هوای روستا وردیج

این روستا به دلیل قرار گیری در منطقه کوهستانی آب و هوایی سرد دارد، که در تابستان و هوای گرم آب و هوایی دلپذیر و در زمستان آب و هوایی بسیار سرد دارد. به دلیل سرما بیش از اندازه دز فصل سرما مردم محلی روستا در این فصل ها از روستا خارج می‌شوند.

جاذبه های گردشگری روستا وردیج

آبشار لت مال

نام این آبشار به معنی مالیده شدن آب بر روی سنگ های آبشار می‌باشد. رودخانه هایی که در این روستا وجود دارد، جز رودخانه های فصلی بوده و در بعضی فصل ها خشک می‌شوند. برای بازدی از آبشار لت مال باید حدود یک ساعت و نیم پیاده روی کنید. آبشار لت مال دارای ۳ آبشار کوچک و فرعی است، که زیبایی خاصی را به این منطقه بخشیده است. آبشار اصلی لت مال ارتفاعی حدود ۳۵ متر دارد، که مانند پله بوده و به پایین می‌ریزد. آبشار های دیگر این منطقه دارای ارتفاع کمتر بوده و کوچک ترین آن ها دارای ۳۰ متر ارتفاع می‌باشد.

روستا وردیج

برای گردش در تهران کجا بریم؟

دامنه ارواح سنگی

در بخشی از این روستا مکانی به نام دامنه ارواح سنگی یا آدمک جیان وجود دارد، که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می‌کند. سنگ های این مکان عموما به صورت جمجمه انسان و بدن جانوران وحشی است، که زیبایی شگفت انگیزی را به خود اختصاص داده اند. برخی اعتقادات دارند که جانوران در این منطقه به سنگ تبدیل شده اند. اما محققان زمین شناسی دلیل شکل گیری این سنگ ها به صورت جمجمه یا بدن جانوران را هوازدگی می‌دانند.

راه های دسترسی به این روستا

راه اول برای دسترسی به این روستا این است که به انتها اتوبان همت بروید که تابلو روستا وردیج دیده می‌شود. سپس بعد از طی ۱۰ کیلومتر به روستا وردیج در سمت راست خواهید رسید.

روستا وردیج

راه دوم برای رسیدن به این روستا این است که از اتوبان همت به بلوار پژوهش بروید که به دانشگاه شریف و خیابان شهید اردستانی می‌رسید. در انتهای این روستا تابلویی به چشم می‌خورد که اول جاده کوهستانی است، و پس از طی مسافتی به این روستا می‌رسید.

راه سوم برای بازدید از این روستا اتوبان تهران-کرج است، که از پشت پمپ بنزین به خیابان شهید اردستانی بروید و وارد جاده کوهستانی و سپس روستا وردیج شوید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها