عجیب ترین جاهای دیدنی ایران

عجیب ترین جاهای دیدنی ایران

ایران یکی از کشورهای جذاب برای گردشگری در خاورمیانه به شمار می آید. همچنین همانند دیگر کشورهای دنیا جاهای زیادی برای بازدید و تماشا دارد. مکان های عجیب زیادی در ایران وجود دارد، که هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن آن ها به ایران می آیند. بعضی از این مکان ها به طور عجیبی ترسناک و جالب هستند که نمی توان از آن ها به راحتی گذشت. در ادامه به بررسی عجیب ترین مکان های دیدنی در ایران می پردازیم پس با ما همراه باشید.

آشنایی با آثار تاریخی عجیب ایران

تالاب ارواح

تالاب ارواح در استان مازندران واقع شده است. منظره ی این تالاب بسیار شبیه به فیلم های تخیلی و ترسناک است. دلیل نامگذاری این منطقه به تالاب ارواح به دلیل وجود درختان مرده، حیوانات محشی منطقه و همچنین مه ای که تمام این منطقه را پوشش می دهد، است.

عجیب ترین جاهای دیدنی ایران

قلعه جنی

قلعه جنی یکی دیگر از جاذبه های عجیب ایران است. این قلعه در جزیره کیش و در کنار کشتی یونانی قرار دارد. بهتر است در شب به دیدن این مکان نروید؛ زیرا هیچ یک از ساکنان این شهر با شما همراه نمی شوند چون، اعتقاد دارند در این مکان جن ها وجود دارند. همچنین صداهایی از درون چاه های اطراف قلعه به گوش می رسد و باعث جو ترسناک این منطقه می شود.

عجیب ترین جاهای دیدنی ایران

مثلث برمودای ایران

مثلث برمودا یکی از مناطق کویری در نزدیکی استان سمنان قرار دارد. این منطقه هر چیزی که وارد آن شود را به درون خود می کشاند. در این ریگ زار باتلاق های شنی فراوانی وجود دارد که بهتر است به آنجا نزدیک نشوید. در این مکان اثری از هیچ موجود زنده ای تا به امروز یافت نشده است.

عجیب ترین جاهای دیدنی ایران

به غیر از این مناطقی که به شما معرفی کرده ایم مکان های عجیب و جذاب دیگری در ایران وجود دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید. دریاچه گنج، ستاره های روی زمین، قلعه آدم خوار، باغ سنگی، خرابه های پر قصه، جهنم دره، گورستان جن و… از دیگر مناطق جذاب و دیدنی در ایران است. بهتر است در طول عمر خود یکبار هم که شده از این مناطق دیدن کنید.

سفر به دره جن‌ها

در ۳۰ کیلومتری طبس دره‌ای وجود دارد که بسیار زیبا و حیرت‌انگیز است. بومیان قدیمی آن‌جا را «کال جنی» یا همان دره جن‌ها نامیده‌اند و بعضی‌ها به خاطر عجیب‌بودن دره، آن را محل زندگی ارواح و جن‌ها می‌دانند. دره دارای دیواره‌های بلند و پرشیب است که البته واردشدن به آن بدون راهنما می‌تواند خطراتی به همراه داشته باشد.

وجود تونل‌ها و خانه‌هایی به نام «خانه گبرها» در دل دیواره‌ها که برای سکنای زرتشتیان زمان خود ساخته شده است از دیگر جذابیت‌های این دره است. گفته می‌شود قدمت این دره به دوران ساسانیان بازمی‌گردد.اگر تصمیم گرفتید به این دره سفر کنید، هیچ‌گاه به تنهایی این کار را انجام دهید. بومی‌های منطقه مسیر «کال‌جنی» را به خوبی بلدند و شما را همراهی خواهند کرد.

گردش در باغ میوه‌های سنگی

باغ سنگی یکی از جاذبه‌های سیرجان است. این باغ به «درویش‌خان اسفندیارپور» که مردی کر و لال بود، تعلق دارد که با خانواده‌اش در ۴۰ کیلومتری سیرجان از طریق چوپانی و باغداری زندگی می‌کرد. او پس از اصلاحات ارضی در سال ۱۳۴۰ برای اعتراض به خاطر از دست دادن املاکش، دست از باغداری برداشت تا این‌که همه درختان زمین باقی‌مانده

او (پس از تقسیم اراضی) خشک شدند. او به همه شاخه‌های درخت‌های میوه سنگ آویزان کرده بود و از آنها مثل میوه حقیقی مراقبت می‌کرد.او سال ۸۶ از دنیا رفت و پیکرش در همان باغ دفن شد؛ اما این باغ سنگی هنوز پابرجاست و خیلی‌ها از آن دیدن می‌کنند.

منبع پارس ناز
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
نورالدین
امتیاز :
     

جالب بود