نکات بهداشتی در هنگام سفر

نکات بهداشتی در هنگام سفر

سفر، یکی از متداول ترین ماجراجو هایی است، که خواسته و یا ناخاسته حداقل یک بار، هر چند در مسیر های کوتاه یا بلند، برای هر شخص اتفاق افتاده است. از آن جایی که به هنگام سفر مکان زندگی خود را ترک می کنیم، و با محیطی جدید رو به رو هستیم، باید نکات بهداشتی در هنگام سفر را بدانیم. با ما همراه باشید.

همان طور که گفته شد، توصیه هایی در هنگام سفر وجود دارد، که بهتر است ضمن لذت از سفر خود، آن ها را نیز رعایت کنیم. رعایت کردن این نکات بسیار ساده است، اما این توصیه می توانند ضامن سلامتی شما در طول سفر باشند، به گونه ای که عدم رعایت این نکات ساده برای مسافر، در برخی موارد منجر به آسیب های جسمی جدی، و حتی مرگ افراد نیز می شود.

نکات بهداشتی در هنگام سفر

مواد خوراکی و غذا ها

در هنگام سفر، بهتر است از غذا های پر چرب و سنگین استفاده نشود، و بهتر است که بیشتر از غذا های آب پز و بخار پز شده، و سبزیجات و میوه های سالم استفاده شود. توجه داشته باشید که، بدن شما در برخی موارد توانایی تشخیص مانده بودن غذا ها را از طریق بو، و یا طعم ندارد، همچنین در رستوران های بین راهی، سعی کنید بیشتر غذا های پخته شده مصرف کنید، و از خوردن مواد غذایی پخته نشده، مانند سبزی و سالاد استفاده نکنید.

 

سرویس های بهداشتی در هنگام سفر

همان طور که میدانید، تعداد زیادی سرویس بهداشتی بین راهی وجود دارند، که متأسفانه برخی از آن ها شرایط مطلوبی ندارند. در چنین شرایطی باید توجه داشت که، اگر به هر دلیلی دستتان با جایی برخورد کرد، که احتمال آلودگی در آن جا وجود دارد، بهتر است که به سرعت دست خود را بشویید. و همچنین این نکته حائز اهمیت است که، از صابون های جامد تا حد امکان استفاده نکنید، و به جای آن از صابون های مایع برای شستن دست های خود استفاده نمایید، زیرا از سلامت بیشتری برخوردار است.

سفر با خودرو شخصی

اولین شرط سفر با خودروی شخصی این است که پیش زا حرکت حتما سلامت ماشین را چک کنید. فراموش نکنید مواد غذایی و نوشیدنی بسته بندی شده و فاسدنشدنی مثل بیسکوییت و آب معدنی و کنسرو هم حتما باید همراه تان باشد. ترجیحا روز و ساعاتی را برای سفر انتخاب کنید که جاده ها شلوغ و پرترافیک نباشد. به عنوان مثال شب عید و روز اول فروردین زمان مناسبی برای شروع سفر نیست.

نکات بهداشتی در هنگام سفر

همچنین تاریخ برگشت تان را هم به آخرین روز تعطیلات و عصر سیزده به در موکول نکنید. در طول مسیر از قراردادن وسایل اضافی مانند بالش یا کیف در قسمت پشت صندلی های عقب که مانع دید راننده می شود، خودداری کنید. در عین حال این نکته را آویزه گوش تان کنید که خستگی و خواب آلودگی در حین رانندگی، عامل اصلی ۳۰ درصد تصادفات در آزادراه ها و ۲۰ درصد تصادفات جاده ای است و بیداری شبانه و کاهش هوشیاری عامل بسیار خطرناکی در بروز تصادفات مرگبار است که متاسفانه بسیاری آن را نادیده می گیرند.

حواستان به محل اقامتتان باشد

اگر قصد اقامت در هتلی ارزان قیمت و مناسب دارید، می توانید سراغ هتل آپارتمان ها بروید. باید توجه داشته باشید که این هتل ها مکان هایی هستند که در آنها برای مدت کوتاهی از مهمان پذیرایی می شود و همه امکانات هتل های پرستاره را ندارند. اگر هم قصد کرایه کردن اقامتگاه های غیر از هتل را دارید، می باید ملحفه و روبالشی های تمیز حتما همراه تان باشد که دچار مشکلات پوستی و حساسیت و حتی بیماری ها عفونی مسری نشوید.

همچنین اتاقی را انتخاب کنید که کمتر آلرژی زا باشد. به عنوان مثال اتاق های موکت دار یا فرش هایی با پرزهای فراوان، تخت هایی با پتوهای پرزدار، پرده های ضخیم و… ممکن است مشکل آفرین باشند؛ به ویژه برای بچه ها، سالمندان و افرادی که زمینه آلرژی های پوستی و تنفسی دارند..

شرط باز کردن چمدان ها

وقتی از سفر نوروزی به خانه برگشتید حتما باید چمدان ها را داخل حمام باز کنید. در این صورت، اگر حشره ای را با خودتان به خانه آورده باشید، همان جا از شرش خلاص خواهیدشد. وسایل کثیف را همان جا بشویید و لباس ها را از داخل نایلون به ماشین لباسشویی انتقال دهید. هر چیز غیرقابل شست و شویی را هم باید با الکل یا مواد ضدعفونی کننده دیگر ضدعفونی کنید.

نکات بهداشتی در هنگام سفر

چگونه در سفر ظاهر خوب خود را حفظ نماییم؟

از مسافرت تا تندرستی

بدون شک یک سفر خوب نوروزی خستگی یک سال کاری را از تن آدم بیرون می کند و باعث کاهش استرس و فشارهای روانی می شود.  البته این موارد همه فواید مسافرت به شمار نمی ایند. سفر از هر نوعی که باشد باعث می شود برای مدتی از زندگی عادی خود دور شوید و همین مسئله به تنهایی انرژی شما زیادی به شما می دهد. اینکه بخواهید برنامه روزانه خود را کمی تغییر دهید به نوعی درمان محسوب می شود و این کار از کسل و خسته شدن فکر و جسم جلوگیری می کند.

نکات بهداشتی در هنگام سفر

بازگشت به طبیعت

سفرکردن باعث می شود که از چاردیواری خانه و محل کار و از همه مهم تر روزمرگی ها دور شوید و از طبیعت و هوای تازه و سالم لذت ببرید. هیچ فرقی نمی کند مقصدتان جنگل باشد یا مناطق ساحلی و کوهستانی چون بازگشت به طبیعت، آرامش بخش است و حال تان را حسابی جا می آورد.

نکات بهداشتی در هنگام سفر

خداحافظی با یکنواختی

زمانی که سفری در پیش دارید، حتی یکنواختی و سختی کار باعث می شود بهتر با مشکلات کاری کنار بیایید. این در حالی است که مسافرت علاوه بر اینکه شما را با فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف آشنا می کند، باعث می شود دید تازه ای نسبت به شهر خودتان پیدا کنید.

برای سفر کجا برویم؟

و عکس یادگاری بگیرید

اگر امسال توانایی دارید هرکجا که دوست دارید سفر کنید، حتما این کار را انجام دهید، چون ممکن است بعدها پشیمان شوید یا شرایط حال حاضر را نداشته باشید. توصیه می کنیم در طول سفر حتما خاطرات خود را بنویسید و عکس های یادگاری بگیرید تا بعدها بتوانید از آن خاطرات به خوبی یاد کنید.

نکات بهداشتی در هنگام سفر

بهبود روابط

سفر به شما این امکان را می دهد که بدون فکرکردن به وظایف و مسئولیت های خانه، زمان بیشتری را با خانواده صرف کنید و اگر کدورتی از یکدیگر دارید، با گفت و گو و حل مشکل، آن را به فراموشی بسپارید و از کنار هم بودن لذت ببرید. یادتان باشد بیشتر اوقات، بسیاری از مشکلات خانوادگی و حتی دوستانه در طول سفرهای نوروزی از بین می رود و این اتفاق خوشایندی است.

منبع namnak
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها