نکات سفر در بارداری که باید بدانید

نکات سفر در بارداری که باید بدانید

سفر در بارداری با وجود سختی هایش نه تنها ضرر ندارد بلکه سودمند است. برای داشتن سفری مطمئن، کافیست نکاتی را در نظر داشته باشید. با رعایت این نکات در اولین سفر با کودک به دنیا نیامده سفری لذت بخشی خواهید داشت. سفر در بارداری نکاتی دارد که باید بدانید. پس اگر در دوران بارداری قصد سفر دارید با ما همراه باشید.

نکات سفر در بارداری که باید بدانید

زمان سفر در بارداری

در سه ماه اول بارداری یعنی هفته ۱۴ تا ۲۷ ام مسافرت تصیه نمی شود. سفر در این سه ماه با خطر سقط جنین همراه است. از طرف دیگر، سفر در سه ماه آخر بارداری را به دلیل احتمال زایمان زودرس را لغو کنید. در این ماه ها باید به طور جدی از خود مراقبت نمایید. همچنین توصیه های پزشکتان را در الویت قرار دهید.
نکات قبل از سفر در بارداری

 تعیین مقصد

پیش از سفر، تعیین مقصد بسیار مهم است. بیماری های واگیردار در مقصد نباید شایع باشد. لازم است بدانید که در دوران بارداری فقط تزریق برخی از واکسن ها نظیر آنفولانزار و کزاز مجاز است. بنابراین از رفتن به مناطقی که آب آلوده و بیماری های شایع دارند بپرهیزید.

بررسی مقررات شرکت های هوایی

اگر قصد سفر هوایی دارید حتما مقررات شرکت های هوایی را در نظر بگیرید. اگر در هفته ۳۶ ام حاملگی باشید برخی از شرکت ها اجازه سفر نمی دهند. اغلب شرکت های هوایی با گواهی پزشکی مجوز سفر می دهند. پس حتما برنامه سفر را با پزشک خود در میان بگذارید.

نکات سفر در بارداری که باید بدانید

همراه داشتن کیف دستی

نام و شماره تلفن افراد را در دفترچه یادداشت کنید و در کیف دستی به همراه داشته باشید. در مواقع اضطراری مشخصات و آدرس پزشک یا افراد مورد اعتماد ضروری است. همچنین نسخه پزشک، ویتامین ها و داروهای خاص را نیز با خود داشته باشید.

نکات سفر با هواپیما

نکاتی در طول سفر

سفر باید برای شما تجدید انرژی باشد نه این‌که عامل استرس زای شما باشد. بنابراین سعی کنید با درست ‌ترین و بهترین انتخاب ‌ها آسودگی خیال خود را فراهم کنید.
اگر سفر هوایی در پیش دارید، بهتر است به هنگام تهیه‌ بلیت شرایط بارداری تان را توضیح داده و تا حد ممکن، راحت ‌ترین صندلی را برای خود تهیه کنید. صندلی ‌های ردیف وسط هواپیما و صندلی ‌های راهرویی بهترند چون ممکن است به دفعات بخواهید از دستشویی هواپیما استفاده کنید یا هر از گاهی در راهرو قدم بزنید. صندلی ‌های سر و دُم هواپیما نیز به دست ‌شویی نزدیک بوده و از این نظر مناسب‌ می باشند.
سبک سفر کنید. چمدان چرخ‌ دار یا ساکی که به‌راحتی روی دوش تان قرار گیرد برای خود انتخاب کنید. هر چند که توصیه می‌شود همسفری با خود دشته باشید. ولی اگر تنها هستید باید به این فکر کنید که همیشه هم یک باربر یا آدم مهربانی دور و برتان نیست که در حمل چمدان کمک ‌تان کند. پس خودتان باید بتوانید از عهده ‌اش برآیید.

نکات سفر در بارداری که باید بدانید

زنان باردار در سفر

برای رفتن به فرودگاه و ایستگاه وقت کافی در نظر بگیرید تا اگر اتفاقی افتاد یا در ترافیک گیر کردید دچار استرس نشوید. زودتر هم اگر رسیدید، خودتان را با موسیقی یا کتابی که دارید سرگرم کنید.
درست است که فعالیت ‌هایتان محدودتر شده ولی باردار بودن دلیل بر لذت نبردن نیست. هنوز هم می‌توانید پیاده ‌روی و موزه ‌گردی کنید و به رستوران بروید. فقط حواس‌تان باشد که به هر حال ممکن است کمی زودتر از قبل خسته شوید. پس از هر موقعیتی برای استراحت و تجدید قوا استفاده کنید. حمام کنید، بخوابید، یا کمی دراز بکشید و پاهایتان را بالاتر از سطح بدن قراردهید.
طبیعی است که در بارداری بیشتر باید به فکر رژیم غذایی خود باشید. سعی کنید همیشه تنقلات و غذای سالم مثل ساندویچ، بیسکوییت، آجیل و میوه‌ های خشک، حتی سیب یا هویج همراه خود داشته باشید. در سفر هوایی می‌توانید قبل از پرواز غذای خاصی که می خواهید را سفارش دهید و اگر رعایت رژیم خاصی لازم است در سفارش ‌تان به آن اشاره کنید. آب زیاد بخورید. برای این‌که دچار مشکل کم ‌آبی نشوید همیشه بطری آب همراه خود داشته باشید. قهوه و چای را به ‌مقدار کم می‌توانید مصرف کنید. در مقصد هم مراقب غذای خود باشید. اگر از کیفیت آب مقصد اطلاعی ندارید بهتر است سبریجات خام استفاده نکنید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها