نکات ایمنی در هنگام سفر

نکات ایمنی در هنگام سفر

نکات ایمنی در هنگام سفر امنیت، موضوعی بسیار مهم می باشد، که انسان به طور ذاتی به آن نیاز دارد، پس ایجاد آن نیازی ضروری است. سفر، از جمله مواردی است که امنیت فرد، باید در آن برقرار باشد. با امنیت، آرامش ذهنی برقرار می شود، و مسافران می توانند با از سفر خود، بدون نگرانی و اضطراب لذت ببرند.

نکات ایمنی در هنگام سفر

ایمنی خانه در هنگام سفر

قبل از هر چیز ابتدا باید ایمنی خانه خود را تامین کنید، که با رعایت نکاتی، می توانید با رعایت نکاتی به سادگی به این منظور دست یابید. شما می توانید با استفاده از حفاظ ها، قفل های مناسب، مسدود کردن کانال کولر ها و… کار خود را پیش ببرید. همچنین کلید منزل خود را به شخصی قابل اعتماد بدهید، که چراغ های منزل را در هنگام شب روشن و در هنگام روز خاموش کند.

توجه داشته باشید، که اشیا گران بها خود را در خانه قرار ندهید، شما می توانید آن ها را به صندوق امانات بانک ها تحویل دهید، تا از آن ها به بهترین شکل، مراقبت شود.

توصیه های ایمنی در هنگام سفر

در مکان های عمومی و شلوغ، از اموال خود مراقبت کنید، زیرا به احتمال زیاد، جیب بر ها، در این مکان ها حضور دارند، و    می توانند، با سرعت عمل بسیار زیاد خود، اشیا گرانهای شما را بدزدند.

از چادر زدن در جاده ها و مکان هایی که امکان ریزش کوه وجود دارد بپرهیزید.

اگر در  میانه راه شخصی در لباس پلیس خودرو شما را متوقف کرد، حتماً از هویت آن مأمور آگاه شوید، و سپس با وی همکاری کنید.

نکات ایمنی در هنگام سفر

اطمینان از سلامت و ایمنی خودرو

اگر میخواهید با اتوموبیل شخصی خود مسافرت کنید، قبل از سفر، ابتدا حتماً از ایمنی خودرو خود اطمینان حاصل کنید، به این صورت که، تمامی سرویس های خودرو خود را قبل از سفر انجام بدهید، و برای این منظور از تعمیرگاه های معتبر استفاده کنید. توجه داشته باشید که، در خودرو، گاز های پیکنیکی قرار ندهید، و همچنین در خودرو، کپسول آتش نشانی قرار دهید، تا ایمنی شما در طول سفر تأمین گردد.

نکات ایمنی در هنگام سفر

در پاییز  ۹۸ سفر کجا برویم؟

حفاظت از خود در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها

ضوابط و مقررات هتل و مسافرخانه را کاملاً رعایت نمایید. همواره از درِ ورودی اصلی هتل وارد شوید. بدون شناسایی افراد مراجعه‌کننده به اتاقتان، به آنها پاسخ نداده و در را به‌رویشان باز نکنید. اشیاء گرانبهای خود را به صندوق امانات هتل بسپارید. کلید اتاقتان را در دسترس افراد ناشناس قرار ندهید. از باز گذاشتن در اتاق به ویژه در هنگام شب خودداری کنید.

توصیه‌های پلیس به مسافران ریلی

در حفظ و نگهداری اموال و اشیاء به ویژه اسناد و مدارک شناسایی خود دقت لازم را به عمل آورید. از سپردن اسباب و اثاثیه‌ی خود به افراد ناشناس پرهیز نمایید. هنگام توقف قطار و یا ضرورت ترک کوپه، یکی از آشنایان را عهده دار مراقبت از وسایل و اموال خویش نمایید. پول و اشیاء قیمتی خود را در معرض دید افراد مسافرین ناشناس قرار ندهید. از ایستادن یا تردد بی‌مورد در راهروهای قطار بپرهیزید.

از پذیرفتن هر گونه خوراکی و آشامیدنی و استشمام عطریات و اسپری‌های خوشبو کننده از مسافرین ناشناس خودداری نمایید. از پذیرفتن اشیاء یا هرگونه بسته‌ای به عنوان امانت از دیگر مسافرین حتی برای مدت زمان کوتاه خودداری نمایید. هنگام ترک موقت کوپه‌ی خود علایم مشخصی از آن را به خاطر بسپارید تا در بازگشت با ورود به کوپه دیگر مسافرین، مزاحمتی برای آنان ایجاد نکنید.

به علت احتمال سنگ‌پرانی به قطار در حریم شهرها و روستاهای مسیر، حتی‌الامکان از قرار کرفتن مقابل پنجره‌ها خودداری نمایید. چنانچه در داخل قطار مورد مزاحمت دیگران قرار گرفتید، از درگیری با مزاحمین خودداری نموده و مراتب را سریعاً به مأمورین پلیس اطلاع دهید.

در صورت مشاهده‌ی هرگونه مورد مشکوک، مأمورین انتظامی مستقر در قطار را مطلع نمایید. در هنگام شب و در زمان استراحت، اموال قیمتی، کیف پول و مدارک خود را در جای مطمئن نگهداری کنید.

نکات ایمنی در هنگام سفر

سفر یک هفته ای کجا برویم؟

توصیه‌های پلیس به مسافران ناوگان هوایی

نکات ایمنی در هنگام سفر

توصیه‌های قبل از پرواز

۱. به هنگام عزیمت، به تاریخ و زمان دقیق پرواز خود مطابق مندرجات بلیت عمل نمایید.

۲. بلیت، گذرنامه و سایر مدارک شناسایی خود را هرگز به افراد ناشناس و غیرمسئول تحویل ندهید.

۳. در صورت مشاهده هرگونه حرکات مشکوک در فرودگاه، موارد را به پلیس فرودگاه گزارش نمایید.

۴. هیچ شییء و وسیله‌ای را حتی برای زمان کوتاه از کسی که او را نمی‌شناسید به امانت نپذیرفته و یا امانت ندهید.

۵. چنانچه فردی تحت عنوان مأمور در خارج از گیشه‌ تعیین شده به شما مراجعه کرد، از وی کارت شناسایی معتبر بخواهید.

۶. هنگام تحویل و دریافت وسایل خود دقت نمایید تا دچار مشکل و یا حوادث ناخواسته نشوید.

۷. از همراه داشتن اشیاء ممنوعه در مسافرت‌های هوایی خودداری کنید.

برای سفر کجا برویم؟

توصیه‌های حین پرواز

نکات ایمنی در هنگام سفر

۱. به توصیه‌ها و هشدارهای خلبان و میهمانداران کاملاً توجه نمایید.

۲. هدف، انگیزه و اسرار سفر خود را برای افراد ناشناس و بیگانه بازگو ننمایید.

۳. از تردد بی‌مورد و غیر ضروری در طول پرواز پرهیز کنید.

۴. در صورت وجود شرایط ویژه جسمی (بیماری و …) مراتب را به مسئولان داخل هواپیما اطلاع دهید.

۵. در صورت مشاهده هرگونه حرکات مشکوک توسط دیگر مسافران، مراتب را سریعاً به مسئولان داخل هواپیما اطلاع دهید.

منبع iqna
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها