۱۰ مکان طبیعی زیبا

۱۰ مکان طبیعی زیبا

در نقاط مختلف جهان مکان های طبیعی و تاریخی زیبا و دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که هر ساله پذیرای گردشگران می باشند.

سازمان جهانی یونسکو به عنوان بزرگ ترین نهادی که در زمینه گردشگری فعالیت می کند، زیباترین مکان های دنیا را به دو دسته میراث جهانی طبیعی از میراث جهانی باستانی تقسیم کرده است.

۱۰ مکان طبیعی زیبا

در ادامه این مقاله به معرفی ۱۰ مکان طبیعی زیبا از یونسکو می‌پردازیم:

۱) دریاچه بایکال در روسیه

دریاچه بالکال، معروف به “مروارید سیبری”، که در کشور روسیه و سرزمین سیبری واقع شده است، به عنوان بزرگترین و عمیق ترین دریاچه آب شیرین جهان محسوب می شود.

این دریاچه که در جنوب کوهستان یابلونوف قرار گرفته است، زیبایی ها و شگفتی های منحصر به فرد و مسحور کننده ای دارد. علاوه بر آن، این دریاچه زیستگاه حیواناتی چون ماهی قزل آلای بالکال و گراز دریایی سیبری می باشد.

جزایر اولکون از دیدنی ترین و زیباترین مناطق دریاچه بالکال می باشد که اقامت در آن، لحظات به یادماندنی را برایتان رقم میزند. دریاچه بالکال هر ساله پذیرای گردشگران فراوانی است.

دریاچه بایکال در روسیه

۲) جزایر سیشل (باغ عدن)

جمهوری سیشل، کشوری کوچک در شرق آفریقا می باشد که نام آن ممکن است به گوش خیلی ها نخورده باشد. این کشور که متشکل از مجمع الجزایر پراکنده ای در اقیانوس هند است، رتبه سومین جاذبه های طبیعی جهان از دیدگاه یونسکو را کسب کرده است.

یونسکو به دلیل زیبایی خاص و منحصر به فرد این جزایر، آن را “باغ عدن” نام نهاد است. از جمله جاذبه‌های توریستی این جزایر می‌توان به طبیعت بکر و زیبای آن، ساحل شنی و آفتاب زیبایش، حیات وحش نادر و مردم بومی آن و همچنین اقامتگاه هایی که برای گردشگران ایجاد شده است، اشاره کرد.

باغ عدن یکی از گزینه های مناسب برای سفر زوج های جوان برای ماه عسل می باشد.

۳) رود جیوژایگو

رود جیوژایگو در شمال غربی این ایالت سیچوان، در میان کوهستان های آبا تبت قرار دارد. این سرزمین افسانه ای، به عنوان یکی از میراث های طبیعی جهان از دیدگاه یونسکو می باشد.

قابل توجه ترین ویژگی این منطقه زیبا، آب شفاف و زلال رود است که با انعکاس تصاویر زیبای اطراف در آن، طیف گسترده‌ای از رنگ‌های طبیعت را در برابر چشمان شما به نمایش می گذارد. بدون تردید مشابه این ترکیب رنگ های طبیعی و زیبایی های آن را در هیچ جای دنیا نخواهید یافت.

اگرچه می توان دیوار چین را بزرگترین مقصد گردشگران در چین از جنبه تاریخی دانست، اما باید اذعان داشت منطقه جیوژایگو اصلی‌ترین هدف گردشگران برای بازدید از مناطق طبیعی در کشور چین محسوب می شود. مناطق اطراف رود جیوژایگو، زیستگاه بیش از ۱۴۰ پرنده، گیاه و حیوان منحصر به فرد است که مشهورترین این جانوران، خرس پاندا است.

آشنایی با دیدنی ترین مکان های دنیا

۴) پارک پلیتوایس

قدیمی ترین پارک ملی در جنوب شرقی اروپا، پارک پلیتوایس می باشد. این پارک که در کشور کرواسی قرار دارد، از سوی مردم این کشور به عنوان “امضای طبیعت” بر جاذبه های کرواسی نامیده شده است.

آبشار بسیار زیبای پلیتوایس در واقع بزرگترین مجموعه دریاچه های پلکانی است که به وسیله آبشارهایی به هم متصل می شوند و از قرن نوزدهم تا کنون به عنوان اصلی ترین جاذبه گردشگری جنوب غرب اروپا شناخته می شود.

۱۶ دریاچه متصل به یکدیگر که در قلب جنگل قرار گرفته اند، دارای چنان درجه ای از زیبایی و آرامش طبیعی است که سبب شده همواره نام این پارک در فهرست جاذبه‌های طبیعی دنیا قرار بگیرد.

این پارک جنگلی علاوه بر دریاچه و آبشار های زیبایش، پوشیده از درختان انبوه ای متشکل از درختان راش، صنوبر و کاج است. علاوه بر این درختان، انواع درختان میوه مناطق مدیترانه‌ای و آلپ نیز در این پارک طبیعی وجود دارند.

۵) جزیره بورابورا

زیباترین نقطه در سراسر دنیا از دید یونسکو در اقیانوس آرام جنوبی قرار دارد و تحت حاکمیت کشور فرانسه است. البته این جزیره در نزدیکی کشور تاهیتی قرار دارد و هیچ ارتباطی با قاره اروپا نداشته و بسیار هم کوچک است.

جزیره بورابورا تنها ۶ کیلومتر طول و ۴ کیلومتر عرض دارد. متاسفانه زیباترین نقطه جهان کوچک تر از آن است که بسیاری از ما تصور می کنیم.

این جزیره از سوی یونسکو با عنوان “بهشت زمین” انتخاب شده و پوشیده از صخره های سبز و مخملی، درختان زیبا و تنومند، ساحلی زیبا با آبی نیلگون و لاجوردی و شن های سفید و کریستالی شکل است که هر بیننده ای را مجذوب می کند.

۶) جزایر تاسمانیا

جزایر تاسمانیا را می توان جزایری در انتهای دنیا نامید. این منطقه بسیار زیبا را “بهشت طبیعت” نامیده اند. جزایر تاسمانیا در نیمکره جنوبی قرار دارد و تحت مالکیت کشور استرالیا است.

گردشگرانی که در جستجوی زیبایی و آرامش به این جزایر سفر می کنند، می‌توانند از طریق مسیرهای هوایی یا دریایی خود را به این جزایر که در ۲۴۰ کیلومتری ایالت ویکتوریا و در دل اقیانوس آرام جنوبی قرار دارد، برسانند.

جزایر تاسمانیا از سوی یونسکو به عنوان شگفت انگیزترین و جادویی ترین مقصد گردشگری طبیعی در جهان معرفی شده است. این جزایر زیبا به همراه طبیعت وحشی و دست نخورده، سواحل آرام و رویایی در کنار اقامتگاه‌های مجلل و غذاهای بی نظیر همواره خاطرات زیبای خود را چنان در ذهن گردشگران حک می کنند که در سراسر عمر خود از آن به خوبی یاد می‌کنند.

۷) پارک ملی یلو استون (سنگ زرد)

این پارک که در جنوب مونتانا قرار گرفته، بزرگترین منطقه طبیعی حفاظت شده در کشور آمریکاست که مساحتی بالغ بر ۸۹۰۰ کیلومتر مربع را شامل می‌شود. بخش بزرگی از پارک ملی یلو استون در کوه های راکی قرار دارد و بیشتر به دلیل ویژگی های خاص زمین شناسی و همچنین چشم‌اندازهای زیبای طبیعی خود مشهور است. برای معرفی این پارک طبیعی، تنها کافی است به بیش از ۲۰۰ دهانه آب جوشان، ۱۰ هزار چشمه آب گرم و تعداد زیادی دهانه آتشفشان که از آن ها بخار و خاکستر فوران می کند و در این منطقه قرار گرفته اند، اشاره کنیم.

پارک ملی یلو استون

طبیعت پارک یلو استون بسیار گوناگون و متنوع است و همواره گردشگران بسیاری به قصد دیدن عجایب موجود در این پارک، جذب این منطقه می‌شوند. مهم ترین و اصلی ترین مناظر بی بدیل این منطقه شامل: آبفشان باسین، دره بزرگ سنگ زرد، دره هایدن، چشمه های آبگرم ماموت، دریاچه سنگ زرد، دره لامار و تاور فال (آبشار برجی شکل) می شوند.

۸) باربادوس

جاذبه گردشگری جادویی منطقه کارائیب که آلبوم زیبایی از طبیعت را در برابر چشمان شما می گستراند.

باربادوس بزرگترین جزیره در منطقه کارائیب محسوب می شود و دیدن آن تجربه ای وصف نشدنی برای دوستداران طبیعت است.

در این جزیره تعداد بسیار زیادی غار طبیعی قرار دارد که بزرگترین آن‌ها غار هریسون است و از مشهورترین این غارها، غار گل های حیوانات است که در آن سنگ ها و رسوبات زیبا و متنوعی بر اثر رسوبات آب ساخته شده است.

۹) صخره های برفی پریکستولن

سرزمین نروژ دارای شگفتی های طبیعی و جاذبه های گردشگری بسیاری است. در بین این جاذبه‌های گردشگری شاید بتوان صخره های پریکستولن را معروف ترین آن ها دانست.

در این صخره شما چشم اندازی شگفت انگیز از طبیعت سرد و صخره ای را در پس زمینه ای از افق برفی می بینید که مشابه آن را در هیچ نقطه دیگری از دنیا نمی توان دید. برج صخره ای ارتفاعی بیش از ۶۰۴ متر داشته و محوطه قله آن ۲۵ متر مربع است.

زیباترین و مناسب ترین زمان برای بازدید از این صخره، زمانی است که ماه کامل است. بیشتر گردشگران با رفتن به این محل، در انتظار فرا رسیدن شب می مانند تا یکی از رمانتیک ترین مناظر در تمام دنیا را به تماشا بنشینند.

۱۰) جزایر بالی در اندونزی

منطقه بالی در کشور اندونزی، بخشی از جزایر سوندا محسوب شده و در فاصله حدود ۳ کیلومتری شرق جاوا در مساحتی بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع قرار گرفته است.

مرتفع ترین نقطه جزایر بالی را می‌توان کوه های آگونگ با ارتفاع ۳۱۴۲ متر دانست در واقع قاره ای آتشفشانی محسوب می شود.

این منطقه با باران های موسمی مشهور خود دارای ۲ بخش سواحل کوهستانی و مسطح است. جانوران وحشی زیادی در این جزایر زندگی می کنند که اصلی ترین آن ها ببر و گوزن بومی منطقه محسوب می‌شود.

جزایر بالی را می‌توان اصلی ترین جاذبه گردشگری در کشور اندونزی نامید. این جزیره گذشته از طبیعت بسیار زیبای خود، به دلیل هنرها و صنایع دستی بومی، موسیقی محلی و فرهنگ خاص خود، در بین گردشگران شهرت بسیاری دارد.

منبع ajibtarin
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها