نکات سفر با دوچرخه

نکات سفر با دوچرخه

در نظر گرفتن نکات سفر با دوچرخه قطعا می تواند برای شما سفر جذابی را رقم بزند. برای راحت بودن در سفر اولین گام آشنایی با انواع و مناسب ترین دوچرخه ها است. همچنین شناخت تجهیزات و وسایل آن نیز گام بعدی است. پس با ما همراه باشید تا نکاتی را در این زمینه معرفی کنیم.
جذابیت ها
در هنگام سفر با دوچرخه بهترین فرصت برای زیباتر دیدن دنیا است. در سفر با دوچرخه می توانید با آداب و رسوم کشورهای مختلف آشنا شوید. همچنین پوشیدن لباس های مختلف و خوردن غذاهای متنوع را در این سفر تجربه خواهید کرد.

نکات سفر با دوچرخه

مناسب ترین و بهترین دوچرخه

با شناخت بهترین دوچرخه قطعا سفر جذابی را تجربه خواهید کرد. دوچرخه ها از لحاظ بدنه دارای عملکرد و ظاهر مختلفی هستند.
دوچرخه های جاده ای
دوچرخه های جاده ای مخصوص جاده های صاف با سرعت بالا هستند. این نوع دوچرخه دارای فرمان صاف، اسکلت ظریف و تایرهای باریکی می باشند. سرعت بالای این دوچرخه ها به علت وزن سبک آن است.
دوچرخه های کوهستانی
دوچرخه های کوهستان مناسب مکان هایی همانند صخره و کوه می باشد. این دوچرخه ها تایرهای عریضی دارند. زین های این دوچرخه ها مشهور است. انتخاب این دوچرخه ها برای سفر مناسب است اما یکی از معایب آن ظرفیت کم برای بار می باشد.
دوچرخه های توریستی
این نوع از دوچرخه ها مناسب برای حمل وسایل در مسافت ها ی طولانی است. همچنین استحکام این دوچرخه ها بالاست. بنابراین دوچرخه های توریستی گزینه ی مناسبی برای سفر با دوچرخه است. دوچرخه های توریستی ورزشی، اکتشافی، خوابیده، جاده ای، ترکیبی نمونه هایی از این نوع از دوچرخه ها می باشد.

تجهیزات و وسایل ضروری

قفسه بطری آب، قفسه حمل بار، زین مناسب و راحت، آینه بغل، تایر یدک، گلگیر، کیف، سبد و خورجین، قفل و زنجیر چرخ، جعبه ابزار، چراغ های پر نور، اهرم تایر، باطری اضافه برای چراغ ها، آچار دوچرخه، روان ساز از جمله تجهیزات و وسایل مورد نیاز در هنگام سفر با دوچرخه است.

نکات سفر با دوچرخه

راهنمای سفر اربعین

داشتن لباس مناسب و راحت برای گرما و سرما یکی از گزینه های مهم می باشد و داشتن کلاه های آفتاب گیر . در هنگام مسافرت با دوچرخه از غذا های کنسرو شده استفاده کنید. دوچرخه های هیبرید | Hybrid Bicycles
اگر به دنبال دوچرخه ای بین دوچرخه های جاده‌ای و کوهستان هستید، دوچرخه های هیبرید مناسب شماست. این دوچرخه ها فریم ظریف تر و تایرهای باریک تری نسبت به دوچرخه های کوهستان دارند؛ اما فرمان آن ها برای صاف نشستن دوچرخه سوار، قدری بالاتر قرار گرفته است. این دوچرخه ها در برابر دوچرخه های جاده‌ای، راحت تر و باثبات ترند اما در مقابل دوچرخه های کوهستان، سرعت و تنوع چرخ دنده ای پایینی دارند.
**همان طور که گفتیم طیف متنوعی از دوچرخه ها وجود دارد و این جا تنها به معروف ترین ها اشاره کردیم تا یک آشنایی نسبی با دوچرخه های مختلف به دست آورید. در ادامه با انواع دوچرخه های توریستی آشنا می شویم.

برای سفر کجا برویم؟

سایر لوازم پیشنهادی

کامپیوتر دوچرخه: اگر می خواهید برای موارد جانبی هم هزینه کنید، کامپیوتر دوچرخه یکی از آن موارد کاربردی است. این کامپیوترهای کوچک روی فرمان دوچرخه شما نصب می شوند و اطلاعات خوبی را به شما نشان می دهند؛ سرعت، زمان، مسافت طی شده و … از آن موارد هستند.
ابزارهای همراه دوچرخه
تلمبه: خودتان بهتر می دانید که یکی از مهمترین ابزار کمکی دوچرخه سواری است و در طی سفر وجودش لازم.
اهرم تایر دوچرخه و کیت پنچرگیری | Patch kit & Tire lever: برای عوض کردن تایر دوچرخه، نیاز به ابزار و لوازمی مانند اهرم و بسته تعمیر دارید.
مجموعه ابزار چندکاره دوچرخه: باید حتما همراه داشته باشید.

نکات سفر با دوچرخه
آچار دوچرخه | Pedal Wrench: اگر قصد دارید در قسمتی از مسیر، دوچرخه را با اتوبوس یا هواپیما طی کنید، بردن آچار رکاب را فراموش نکنید.
روان‌ساز | Lubricant: برای جلوگیری از زنگ زدگی و بهتر کار کردن چرخ دنده ها و زنجیر، روان‌سازها استفاده می شوند.

منبع karnaval
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها