راهنمای سفر به کوالالامپور

سفر به کوالالامپور

کوالالامپور، بزرگترین شهر کشور مالزی است، که پایتخت این کشور نیز می باشد. این شهر بزرگ، به دلیل جاذبه هایی که دارد، همواره گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. لازم است بدانید، خدمات و امکانات این شهر، از دیگر شهر های کشور مالزی گران تر هستند. آن چیز که شهر کوالالامپور را از باقی شهر های مالزی مجزا می کند، وجود ترکیب قومیتی و فرهنگی متشکل از چینی، مالایی، هندی و غربی است، از این رو سفر به کوالالامپور را سفر به پنج کشور نیز می گویند.

وضعیت آب و هوا

همان طور که می دانید، کوالالامپور شهری استوایی است، پس باید انتظار هوایی شرجی و مرطوب را داشته باشید. در کوالالامپور، همیشه امکان بارش های سیل آسا وجود دارد، پس بهتر است، برای جلوگیری از خیس شدن، چتر به همراه داشته باشید.

راهنمای سفر به کوالالامپور

راهنمای سفر به مالزی

استفاده از تور های ترکیبی

اگر می خواهید، به کوالالامپور سفر کنید، می توانید به دلیل نزدیکی این کشور، به کشور هایی مانند سنگاپور، اندونزی و حتی تایلند از تور های ترکیبی هم استفاده کنید، به این ترتیب، با یک تیر دو نشان می زنید.

زبان مردم مالزی

اگر با زبان انگلیسی آشنایی دارید، در مالزی مشکل زبان نخواهید داشت، زیرا بیشتر از ۹۰ درصد مالایی ها به این زبان آشنا هستند و از این راه می توانید، به راحتی نیاز های خود را بر طرف کنید.

راهنمای سفر به کوالالامپور

دسترسی در کوالالامپور

در کوالالامپور، برای دسترسی به قسمت های مختلف شهر، اصلا جای نگرانی نیست، این شهر به خطوط و ایستگاه های مترو تجهیز شده است. شما با هزینه کم، می توانید به آسانی در شهر کوالالامپور جا به جا شوید. اگر مسیری بود، که با مترو قابل دسترسی نبود، می توانید از اتوبوس استفاده کنید.

امنیت در کوالالامپور

شهر کوالالامپور، از لحاظ امنیت در سطح بالایی قرار دارد و بسیار آرام است، اما پیشنهاد می شود، تا دیر وقت بیرون نمانید و اندکی احتیاط کنید.
اسکان

هزینه‌ی کرایه‌ی اتاق در مهمان‌خانه بین ۵ دلار تا ۱۱ دلار است. ضمن اینکه قیمت اتاق خصوصی در مسافرخانه در حدود ۱۰ دلار در هر شب برای یک اتاق یک نفره و ۱۴ دلار برای یک اتاق دو نفره است. کرایه‌ی اتاق یک نفره در هتل، مشابه قیمت اتاق یک نفره در مسافرخانه است با این تفاوت که در هتل، حمام شخصی خود را نیز در اختیار دارید. برای یک هتل باکیفیت‌تر، انتظار می‌رود شبی حدود ۲۴ دلار بپردازید.

راهنمای سفر به کوالالامپور

در سفر ۶ روزه کجا بریم؟

خوراک

هر پرس غذای خیابانی معمولا ۲ دلار قیمت دارد. غذاهای محلی که در رستوران سرو می‌شود هم قیمتی بین ۱ تا ۴ دلار دارند. اگر قصد رفتن به رستورانی زیبا برای نشستن را دارید هزینه‌ی غذا با نوشیدنی حدودد۸ دلار می شود. مثل همیشه غذاهای غربی گران‌تر از غذاهای محلی و بومی‌ هستند، با این حال یک وعده فست‌فود غربی تنها حدود ۴ دلار هزینه دارد.

پیاده‌ روی

محله‌ی چینی‌ها و محله‌ی هند کوچک، بخش‌هایی از شهر هستند که در مجاورت هم قرار دارند و دارای مکان‌های گردشگری و توریستی زیادی هستند؛ بنابراین به راحتی می‌توانید در این دو مکان با یک روز پیاده‌روی گشت و گذار کنید.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها