دیدنی ترین اماکن تهران

دیدنی ترین اماکن تهران

تهران سرشار از مکان های دیدنی است، که ما از بین آن ها فقط برج آزادی و برج میلاد را می‌شناسیم. این شهر با قدمت زیادی که دارد تعداد زیادی از آثار تاریخی را در خود جای داده است؛ که به همین دلیل گردشگران زیادی را از داخل و خارج کشور به خود جذب می‌کند. جمعیت این شهر حدود ۱۴ میلیون نفر است و شهروندان آن از کوچک تا بزرگ مشغول به کار هستند. در ادامه به معرفی مکان های دیدنی تهران می‌پردازیم.

دیدنی ترین اماکن تهران

خانه موزه مقدم

این خانه در قدیم محل زندگی خاندان احتساب الملک از درباریان سلسله قاجار بوده است. این خانه پس از فوت مالکش به پسرش دکتر محسن مقدم و همسر فرانسوی اش به ارث رسید. این زوج با جمع آوری آثار تاریخی از سر تا سر این مرز و بوم و تزئین این خانه با این آثار جذابیت این مکان را چندین برابر کردند. دکتر حسن مقدم در سال ۱۳۵۱ این خانه را وقف دانشگاه تهران کرد.

آشنایی با دیدنی های تهران

عمارت مسعودیه

این مجموعه شامل ۵ عمارت بزرگ می‌باشد که قدمت آن به دوره قاجار بر می‌گردد؛ همچنین این عمارت جز آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این مجموعه به اضافه چند مجموعه دیگر از جمله باغ لاله زار، باغ نگارستان و باغ سردار ایروانی در قسمت شمال حصار شاه طهماسبی تهران قرار دارد. همچنین جالب است بدانید این باغ ها تمام خصوصیات باغ های ایرانی را دارا می‌باشند.

عمارت مسعودیه

باغ موزه قصر

نام این موزه در قدیم بیانگر خاطرات ناخوشایند بوده اما در حال حاضر به یکی از زیبا ترین مکان های تاریخی تهران تبدیل شده است. اگر شما هم به بازدید از آثار تاریخی و همچنین آشنایی با تاریخ این مرز و بوم علاقه دارید در سفرتان به تهران بازید از باغ موزه قصر را فراموش نکنید.

خانه کاظمی

در این روزگار که مردم تهران درگیر مشکلات و گرفتاری های روزمره هستند، شاید کمتر کسی به فکر سفر و دیدن اماکن گردشگی ایران بیفتد ولی شما می‌توانید فقط با چند هزار تومان به تهران قدیم سفر کنید. شاید بیشتر کسانی که در تهران زندگی می‌کنند اطلاع چندانی از آثار باقی مانده تهران قدیم نداشته باشند. اگر دوست دارید گشت و گذاری در یکی از جاهای دیدنی تهران داشته باشید می‌توانید به چهار راه سیروس در خیابان ۱۵ خرداد بروید.

خانه کاظمی

خیابان امام زاده یحیی و خیابان جاویدی که کمی جلوتر از چهار راه به سمت خیابان ری قرار دارد، خود نمونه ای از خیابان های طهران است که هنوز با اون مردم صاف و ساده و مهربانش حال و هوا قدیم را دارد. این محله دارای چندین اثر قدیمی است که از آنها می‌توان به خود امامزاده و درخت چند صد ساله آن، خانه کاظمی، حمام نواب، خانه شهید مدرس، خانه دبیر الملک، خانه مهر انگیز (خانه پدر سالار یا خانه فرهنگ امامزاده یحیی) و خانه فخر الملوک (رستوران نان و نمک) اشاره کرد.

موزه موسیقی

در تجریش یک مرکز فرهنگی وجود دارد که به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران که خیلی مورد توجه گردشگران قرار ندارد و آن موزه موسیقی تهران است که محفلی برای آشنایی با دنیای موسیقی ایران در چند سده گذشته است. مجموعه ای نفیس از سازهای مناطق مختلف کشور که ساز و ضرب و ریتم اقوام بزرگ و پر افتخار ایران زمین را در نمایشگاه دائمی، در معرض دید علاقمندان به هنر موسیقی قرار می‌دهد.

مجموعه کاخ نیاوران

کاخ نیاوران در شمال شرق تهران (شمیرانات) قرار دارد. شکل گیری کاخ نیاوران به نخستین سالهای سلسله قاجار باز می‌گردد. مجموعه کاخ نیاوران که پس از انقلاب اسلامی به مجموعه ای موزه ای تبدیل شده است تا سال ۱۳۷۸ با مجموعه سعدآباد بطور مشترک اداره می‌گردید و از آغاز سال ۱۳۷۹ رسما مستقل شد.

منبع جاذبه ها
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها