بهترین نقاط ایران برای کوله گردی کجا هستند؟

بهترین نقاط ایران برای کوله گردی کجا هستند؟

کشور ایران سرشار از طبیعت بکر، تاریخ بسیار غنی و فرهنگ هایی گوناگون می‌باشد، که شما می‌توانید با سفر با کوله پشتی و یا همان کوله گردی از این مکان ها دیدن کنید و خاطره ای خوش برای خود به جا بگذارید. منظور از کوله گردی این است که شما وسایل خود را در کوله پشتی گذاشته و راهی سفر شوید. کشور ما از مکان های دیدنی بی شماری برخوردار است که سفر کوله گردی می‌تواند جذابیت سفر را برای شما چندین برابر کند. در ادامه مطلب قصد داریم شما را با مکان های دیدنی که شما می‌توانید کوله گردی کنید، به شما معرفی کنیم؛ پس همراه ما بمانید.

بهترین نقاط ایران برای کوله گردی کجا هستند؟

تهران

تهران، پایتخت ایران یکی از شهر هایی است که شما می‌توانید با کوله گردی به آن سفر کنید. این شهر با اینکه دارای آب و هوای زیاد مناسبی نیست اما مکان ها دیدنی زیادی را در خود جای داده است و شما می‌توانید با کوله گردی از تمام این مکان ها دیدن کنید. تهران شهری است که در کنار مدرن بودن تاریخی بسیار غنی دارد، که به همین دلیل یکی از شهر هایی است که می‌تواند شما را با ساختار اجتماعی مردم آشنا سازد. شما در کنار بازدید از رستوران های بسیار شیک، می‌توانید از موزه های تاریخی این شهر دیدن کنید و بیشتر با تاریخ این مرز و بوم آشنا شوید. جالب است بدانید که اگر می‌خواهید به شهر های بزرگ ایران سفر کنید باید اولین سفر خود را از تهران شروع کنید.

آشنایی با مکان های ناشناخته تهران

قشم و جزیره هرمز

جزیره بسیار کوچک هرمز با مناظر رویایی و رنگ های قرمز، زرد و نارنجی و چشم انداز زیبایی که با پس زمینه آب های شفاف خلیج فارس به وجود آورده، بسیار دیدنی است. با توجه به اینکه گوزن و سایر حیوانات وحشی در این جزیره زندگی می‌کنند، این منطقه جغرافیایی نه تنها محل مناسبی برای عاشقان طبیعت است، بلکه کوله گرد ها نیز می‌توانند از طبیعت بسیار زیبا و بکر جزیره هرمز و اشکال صخره ای آن نهایت استفاده را ببرند. در ادامه می‌توانید سوار یک لنج (قایق چوبی کوچک) شوید و به جزیره دلفینی شکل قشم بروید که جزیره عجایب هفتگانه نامیده می‌شود.

قشم و جزیره هرمز

خوزستان

سفر به خوزستان معمولا کمتر در برنامه سفر گردشگران قرار می‌گیرد؛ اما زیبایی های منحصربه فرد این شهر می‌تواند برای هر گردشگر و کوله گردی جذاب باشد. ترجیحا در فصل زمستان یا بهار به این منطقه سفر کنید تا از دمای بسیار بالا این منطقه در امان بمانید. به گشت و گذار در اهواز، آبادان، خرمشهر، شوش و شوشتر مشغول شوید و از سه محوطه باستانی آن ها که به ثبت یونسکو رسیده اند، دیدن کنید. سپس می‌توانید به سراغ مناطق خلوت تری نظیر روستا پامنار در دزفول یا تالاب شادگان بروید و از این همه تنوع جغرافیایی و مردم ایران لذت ببرید.

خوزستان

یزد

شهر یزد به لطف انرژی مثبت، مردم خونگرم، جاذبه های خیره کننده و غذاهای محلی خوشمزه اش، یکی از خاص ترین شهر های ایران به شمار می‌رود. معماری بی نظیر بادگیر ها در این شهر نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند؛ اما این همه ماجرا نیست و از آنجا که زمانی پیروان مذهب باستانی زرتشت در این شهر زندگی می‌کردند و هم اکنون تعداد کمی از آن ها همچنان در شهر یزد ساکن هستند، جاهای دیدنی متعددی در ارتباط با این مذهب نظیر آتشکده، برج خاموشان و زیارتگاه چک چک در حومه شهر، می‌تواند برای کوله گرد ها جذاب و دیدنی باشد. احتمالا با سایر کوله گرد ها در اقامتگاه های ارزان یا زمانی که سرگردان در کوچه و پس کوچه های باریک این شهر قدیمی قدم می‌زنند، ملاقات خواهید کرد.

 

منبع کجا رو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها