دیدنی ترین جاهای آذربایجان غربی

دیدنی ترین جاهای آذربایجان غربی

استان آذربایجان غربی از شهر های تاریخی ایران محسوب می‌شود و قدمتی حدود ۸ هزار سال دارد. مرکز این استان ارومیه نام دارد که به معنی شهر آب می‌باشد؛ همچنین ارومیه قدیمی ترین شهر پا برجا در شمال غرب کشور محسوب می‌شود. تعدادی از آثار تاریخی آذربایجان غربی از جمله کلیسا زور زور، تخت سلیمان و قره کلیسا جز آثار ثبت شده در یونسکو هستند. در ادامه همراه ما باشید تا با دیدنی ترین جاهای آذربایجان آشنا شوید.

دیدنی ترین جاهای آذربایجان غربی

قره کلیسا

از نام های دیگر این کلیسا می‌توان به کلیسا تادئوس مقدس و کلیسا طاطائوس اشاره کرد. قره کلیسا از مهم ترین و با ارزش ترین بناهای مذهبی می‌باشد؛ همچنین این کلیسا اولین کلیسا جهان مسیحیت به شمار می‌رود. در این کلیسا اتفاقات ناگوار زیادی از جمله قتل پادشاه سانتروک و قتل تاتائوس رخ داده است.

تخت سلیمان

یکی از زیبا ترین مکان های دیدنی در آذربایجان غربی تخت سلیمان نام دارد که قدمتی طولانی را در خود جای داده است و مکانی پر از راز ها و افسانه ها می‌باشد. از مهم ترین افسانه های تخت سلیمان می‌توان به وجود انگشتر حضرت سلیمان در دریاچه اشاره کرد. این افسانه به این گونه است که شیطان به انگشتر حضرت سلیمان دست پیدا کرده و آن را در دریاچه انداخته است؛ اما جالب است بدانید تا به امروز کسی به آن انگشتر دست پیدا نکرده است.

 

آشنایی با دیدنی های آذربایجان

دریاچه ارومیه

از مهم ترین و معروف ترین جاهای دیدنی در آذربایجان غربی که همه ما با آن آشنا هستیم می‌توان به دریاچه ارومیه اشاره کرد. دریاچه ارومیه بزرگ ترین دریاچه ایران و دومین دریاچه آب شور جهان محسوب می‌شود. آب این دریاچه به رنگ قرمز و نارنجی است و علت قرمز بودن آب دریاچه ارومیه فعالیت موجودات میکروسکوپی می‌باشد.

زندان سلیمان (کوه زندان دیو)

یکی از عجایبی که در این استان اسرار آمیز وجو دارد، زندان سلیمان یا کوه زندان دیو است. ویژگی متمایز این کوه از دیگر همتایان خود تهی بودن آن است. این کوه مخروطی، هزاران سال قبل بر اثر فوران یک آتشفشان پدید آمده؛ همچنین داستان های مختلفی درباره این کوه وجود دارد و حاکی از آن است حضرت سلیمان، دیو هایی را که از فرمانش سرپیچی می‌کردند را در این کوه زندانی می‌کرده و به همین خاطر، این کوه را زندان دیو یا سلیمان می‌نامند.

چملی گول

چملی گول نام جزیره شناوری ست که در ۱۵ کیلومتری شهر تکاب آذربایجان واقع شده است. چملی گول در واقع برکه ای یا دریاچه ای کوچک است که وسط آن جزیره ای از چمن قراردارد و اطراف آن چمنزار ها و نیزار های بلندی روییده که ارتفاع تقریبی برخی از آن ها به ۲ متر می‌رسد.

چملی گول

چشمه کانی گراوان

چشمه آب معدنی گراوان در کنار روستایی به نام کانی گویز در نزدیکی شهرستان ربط و در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی شهرستان سردشت قرار دارد. این چشمه تنها منبع آب نیست، بلکه خالق اثری هنری در دل طبیعت است. فقط کافیست اندکی تامل کنید و به رنگ بندی های بسیار زیبا و خارق العاده این چشمه بنگرید، خواهید دید رنگ بندی های این چشمه روح شما را جلا خواهد داد.

سهولان

سهولان نام دومین غار آبی بزرگ ایران است که در ۲۴ کیلومتری شهر بوکان در استان آذربایجان غربی واقع شده. می‌گویند غار سهولان بسیار شبیه غار علیصدر است و طبیعت آن شما را با خود دیدن غار علیصدر می‌برد. بیشترین عمق غار ۲۵ متر و میانگین عمق آن ۲۰ متر است همچنین در جایی که قسمت آبی و خشکی بهم می‌رسند، در عمق غار شیب تندی وجود دارد و در انتها آن تونلی است که کارشناسان معتقدند این تونل راهی مخفی بوده برای رسیدن به قلعه بالای کوه که امروزه تنها دیوار سنگی آن موجود است و به مرور زمان بسته شده.

منبع vadiro
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها