مکان های ناشناخته زنجان

مکان های ناشناخته زنجان

زنجان یکی از شهرهای کوهستانی ایران است که دارای تابستان هایی معتدل و کوتاه و زمستان هایی طولانی و سخت است. به همین دلیل شهر زنجان یکی از مقصدهای زمستانی گردشگران به شمار می رود. به خصوص برای گردشگرانی که به تفریحات زمستانی از جمله اسکی علاقه زیادی دارند سفر به زنجان می تواند بسیار شیرین و جذاب باشد. در این مطلب قصد داریم تا در مورد تعدادی از مکان های دیدنی کمتر شناخته شده شهر زنجان صحبت کنیم.

مکان های ناشناخته زنجان

قلعه بهستان

از جمله مکان های دیدنی و عجیب و غریب شهر زنجان میتوان قلعه بهستان را نام برد. ارتفاع این قلعه از روستاهای اطراف و شهر زنجان بسیار زیاد است و به همین جهت می تواند جالب و دیدنی باشد. این قلعه در فاصله ۱۲۰ کیلومتری بخش شمال غربی شهر زنجان واقع شده و در کنار رودخانه قزل اوزن قرار دارد. اگر قصد بازدید از این قلعه و کوه های اطراف آن را دارید باید برای این کار یک روز کامل وقت بگذارید.

غارهای کتله خور

به جرات می توان گفت غارهای کتله‌خور عجیب ترین جاذبه گردشگری شهر زنجان شناخته می‌شوند. این غار از جمله بهترین جاذبه های طبیعی موجود در غرب کشور به شمار می‌رود. همچنان عملیات اکتشاف بر روی این غار ادامه دارد و تنها بخش کوچکی از غارهای کتله‌خور قابل بازدید هستند. این غار در فاصله   ۱۵۰ کیلومتری جنوب شهر زنجان واقع شده است. از جاده سلطانیه-همدان به سمت گرماب می توان به غار کتله خور رسید. باید این نکته مهم را یادآور شد که غار کتله خور از نظر ویژگی های طبیعی به اندازه غار علیصدر همدان اهمیت دارد اما در حال حاضر منطقه توریستی به شمار نرفته و از شهرت زیادی هم برخوردار نیست. بهتر است برای بازدید از غار کتله خور و همچنین مقبره قیدار نبی و گنبد سلطانیه یک روز کامل وقت بگذارید.

غارهای کتله خور

در زنجان کجا برویم؟

کوه های رنگی

یکی از جاذبه‌های طبیعی استثنایی کو  های رنگی است که در برخی از نقاط جهان از جمله شهر زنجان وجود دارد. منظره فوق العاده زیبای این کوه های اخرایی، قرمز و سفید رنگ در ۱۲۵ کیلومتری جاده زنجان تبریز قابل مشاهده است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها