تهران چندمین شهر گران دنیاست؟

تهران چندمین شهر گران دنیاست؟

جالب است بدانید که تهران رتبه ۶۵ را در فهرست گران ترین شهر های جهان به خود اختصاص داده است. در میان ۱۳۱ شهر مهم دنیا، شهر سنگاپور به عنوان گران ترین شهر در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. دلیل معروف شدن سنگاپور به عنوان گران ترین شهر دنیا شامل نرخ تورم، ارزش پول ملی و هزینه های گران زندگی می‌شود. همچین در دو سال پیش شهر توکیو در کشور ژاپن لقب گران ترین شهر جهان را به خود اختصاص داده بود. پس از شهر سنگاپور شهرهایی از جمله پاریس، اسلوی نروژ، زوریخ سوئیس، سیدنی استرالیا، کراکاس ونزوئلا، ژئو سوئیس، ملبورن استرالیا، توکیو ژاپن و کپهانگ دانمارک به ترتیب در لیست گران ترین شهر های جهان قرار گرفته اند.

تهران چندمین شهر گران دنیاست؟

اکونومیست تهران را در لیست گران ترین شهر های دنیا قرار داده است، اما نکته قابل توجه این است که تهران کاهش شدیدی در رتبه خود داشته است و از رتبه ۱۲۲ به رتبه ۶۵ رسیده است؛ که این کاهش نشان دهنده گران تر شدن شهر تهران است.

تهران چندمین شهر گران دنیاست؟

آشنایی با دیدنی ترین مکان های تهران

همچنین بمبئی لقب ارزان ترین شهر دنیا را به خود اختصاص داده است. به ترتیب شهر های کراچی، دهلی نو، کاتماندو، دمشق، الجزیره، بخارست، شهر پاناما، جده و ریاض رتبه های دوم تا دهم ارزان ترین شهر های جهان را به خود اختصاص داده اند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها