العین شهر کویری در امارات

العین شهر کویری در امارات

البورایمی گذشته، که اکنون ما بعنوان العین از آن یاد میکنیم، شهری با آب و هوای گرم و بیابانی و واقع شده در امارات متحده عربی است که در فاصله ی۱/۵ تا ۲ ساعتی از شهر دبی قرار دارد. این شهر با قدمت ۷۰۰۰ ساله، خود یک جاذبه ی گردشگری است. این شهر جزو شهر های شیخ نشین امارات است، و شهری مرزی محسوب میشود. العین چهارمین شهر بزرگ امارات عربی است.

العین شهر کویری در امارات

تفریح در شهر العین

شتر سواری-سافاری-تماشای غروب آفتاب-نظاره ماسه هاس طلایی و درخششان و قدم زدن بر روی رمل های شنی،میتواند یک روز زیبا و هیجان انگیز را برای شما رقم بزند.

جاذبه های گردشگری در العین امارات

کوه جبل حفیت-پارک باستان شناسی هیلی-بازار شترها-پیست اسکیت روی یخ-کوه هاجر-واحه العین(نخلستانی با بیش از صدها درخت نخل)-پارک هیلی فان سیتی-قلعه ی قطاره-کاخ مویجعی-پارک ماجراجویی وادی-قلعه ی جاهلی-باغ وحش العین-موزه و قلعه ی العین،و… که در ادامه مطلب به اشاره  چند مورد از آنها میپردازیم.

العین شهر کویری در امارات

دیدنی های دبی

واحه العین

نخلستانی قدیمی که دارای پیاده رو های متعددی است که لذت پیاده روی در این پیاده رو های به هم پیوسته، و استراحت زیر سایه نخل ها بسیار لذت بخش است.سیستم آبیاری سنتی و وجود نخل های با ۱۵۰ سال قدمت تایید بر قدیمی بودن این واحه دارد.

کوه جبل حفیت

کوهی بلند که واقع شده در ارتفاع ۱۳۵۰ متری در شهر العین است.محلی برای تفریح کوهنوردان و طبیعتگردان و تورهای دوچرخه سواری است.

بازار شترها

بازاری از انواع شترهای گوناگون امارات است، در این بازار علاوه بر شتر بز و گوسفند نیز داد و ستد میشود و در واقع یک گونه ی از بازار دام است.در این مکان امکان اجاره شتر میسر است، و میتوانید لذت شتر سواری را در این بازار تجربه کنید.

العین شهر کویری در امارات

باغ وحش العین

«باغ‌وحش العین» (Al Ain Zoo) در سال ۱۹۶۹ افتتاح شد و یکی از بزرگ‌ترین باغ‌وحش‌های امارات متحده عربی است. پستانداران بومی مانند تیزشاخ عربی و همچنین غزال آفریقایی، زرافه و گاو کوهی در این باغ‌وحش به چشم می‌خورد. گربه‌سانان بزرگی مانند شیر، ببر، یوزپلنگ، پلنگ سیاه و جگوار هم در این باغ‌وحش زندگی می‌کنند. این باغ‌وحش، یک محوطه برای میمون‌ها، لانه پرندگان و بخشی برای خزندگان دارد. باغ‌وحش العین به خاطر داشتن امکانات تحقیقاتی مرتبط با برنامه تولیدمثل گونه‌های حیوانی در معرض خطر شهرت دارد.

بیش از ۳۰ درصد گونه‌هایی که در این باغ‌وحش دیده می‌شود، در فهرست گونه‌های در معرض خطر انقراض قرار دارند. محوطه ۲۱۷ هکتاری سافاری العین یکی دیگر از تلاش‌های این باغ‌وحش برای حفظ گونه‌های خاص آفریقایی و منطقه خلیج‌فارس است. بازدیدکنندگان از باغ‌وحش العین می‌توانند فعالیت‌های منحصربه‌فردی را تجربه کنند؛ این تجربیات عبارت‌اند از نوازش حیوانات، غذا دادن به زرافه‌ها، شترسواری و باغ کودکان که برای تشویق کودکان به یادگیری تنوع زیستی است. مرکز آموزشی صحرای شیخ زاید هم درون این باغ‌وحش قرار دارد که نمایشگاه‌هایی از محیط‌زیست و زیست‌بوم خلیج‌فارس را برگزار می‌کند.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها