اکو کمپ متین آباد

اکو کمپ متین آباد

نخستین اکو کمپ ایران که در روستای متین آباد، در شهر کاشان واقع شده است.در سال ۱۳۸۵ ایده ی ساخت این اکو کمپ با هدف حفظ محیط زیست و توسعه ی جذب گردشگر در این منطقه اجرایی شد.این اکو کمپ گزینه ی مناسبی برای گردشگران و مسافرانی که این کویر را برای شب مانی و اقامت انتخاب کرده اند است.

اقامت رویایی در دل کویر

اقامت در این اکو کمپ درابتدا از چادرهای بومی شروع شد، و رفته رفته با افزایش توریست و گردشگر درمنطقه، ساخت کومه های کاهگلی،  سویئت های سنتی، و کاروانسرای سنتی اجرایی شد.

یکی از جذبه های که باعث اقامت در این اکو کمپ میشود، همسایگی آن با کویر مرکزی است، که فرصت گردش و تفریح  رابا اقامت در این اکو کمپ فراهم میکند.تفریحاتی چون:نظاره طلوع و غروب خورشید در کویر، پیاده روی بر روی رمل های شنی، رصد ستارگان و اجرام آسمانی در خفتگی شب.

اکو کمپ متین آباد

اتاق های اقامت در این اکو کمپ بصورت زیر است.

اتاق معمولی:دارای فضای سنتی،که  بصورت اتاق های ۲ تخته و ۳تخته است.

اتاق شاه نشین:با دیزاین سنتی و ظرفیت ۸ نفره که اصلی ترین بخش کاروانسرا است.

اتاق گوشواره: که دارای دیزاین سنتی که ظرفیت ۵ نفر را دارا میباشد.

کومه:خانه ها و اتاق های کاهگلی با نام کومه که فضایی سنتی دارند.

چادر ها:چادر های ضد رطوبت، و برپا شده در فضای کویر، که در اندازه ی ۱۲ متری و ۲۴ متری هستند.

اکو کمپ متین آباد

در کاشان کجا برویم؟

امکانات اکو کمپ متین آباد

اکو کمپ متین آباد تا حدودی امکانات لازم برای اقامت را دارا میباشد.دسترسی به اینترنت پر سرعت(رایگان)، پارکینگ، دارا بودن فضایی سنتی، سرو انواع غذاهای محلی و سنتی، مجهز به وسایل سرمایشی و گرمایشی، از امکانات این مجموعه هستند.

اکو کمپ متین آباد

جاذبه های نزدیک به اکو کمپ متین آباد

از جاذبه های نزدیک به این مجموعه ی گردشگری میتوان به:کوه یخاب، دشت کرشاهی، قلعه ی سردار، کویر بند ریگ، شهر زیر زمینی نوش آباد،  اشاره کرد.

بازدید از مزارع پرورش شتر مرغ، اسب، شتر، که در نزدیکی اکو کمپ واقع شده اند خالی از لطف نیست.

مسیر دسترسی

برای رسیدن به اکو کمپ کویری متین آباد باید مسیر اصفهان را در پیش بگیرید. در کیلومتر ۶۰ جاده کاشان – اصفهان وارد خروجی کاشان شوید و در این جاده به سمت شهر “بادرود” بپیچید. در اولین میدان بادرود به سمت چپ یعنی خیابان بسیج دور بزنید. پس از عبور از شهر خالدآباد و روستای ده آباد، به روستای متین آباد خواهید رسید.

بهترین فصل سفر به متین آباد

با فرا رسیدن ۶ ماه دوم سال و فصل سرما، سفر به مناطق کویری کشور نیز آغاز می شود. بهترین زمان سفر به اکو کمپ کویری متین آباد از شهریور ماه شروع می شود و تا فرودین ادامه خواهد داشت.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها