روستای سیرچ کرمان

روستای سیرچ کرمان در استان کرمان واقع شده در بخش کویری است که تصور ما را به استانی خشک متمرکز میکند.در دل این استان روستا های ییلاقی و خوش آب و هوای بسیاری قرار دارند که سفر ما امروز به یکی از همین مناطق ییلاقی است. با ما همراه باشید در سفر به روستای سیرچ در منطقه ی شهداد کرمان.

روستای سیرچ کرمان

این روستا در میان درختان سرو  و چنار، که  سر به فلک کشیده و بعضا قدمتی ۱۰۰۰ ساله دارند احاطه شده است.روستای ییلاقی سیرچ در منطقه ی تاریخی و باستانی شهداد (شهداد همان منطقه ی که درفش شهداد، قدیمی ترین پرچم جهان در آن کشف شد)، در استان کرمان واقع شده است.

این روستای ییلاقی و خوش آب و هوا در چهار فصل سال زیبایی منحصر به فرد خود را دارد که این زیبایی در فصول بهار و پاییز با تنوع رنگی بیشتر خود را نمایان تر میکنند.این روستا در قدیم ایام با نام بهارستان شناخته می شد.

روستای سیرچ کرمان

در کرمان کجا برویم؟

جاذبه های نگین سبز(سیرچ) کرمان

رودخانه دائمی و خروشان در دل روستا، چشمه های آبگرم که دارای املاح معدنی با خواص درمانی بسیاری هستند ، وجود بزرگترین تونل سنگی در خاورمیانه، وجود قدیمی ترین درخت سرو با قدمت ۱۰۰۰ ساله، وجود تنها پیست اسکی در جنوب شرق کشور را از جاذبه های تفریحی و گردشگری در این روستا دانست.

اقامت در سیرچ

وجود یک اقامتگاه، در دل این روستایی سرسبز واقعا خالی است، متاسفانه امکانات مناسبی برای اقامت در این روستا برای گردشگران و مسافرانی که به اینجا سفر میکنند در نظر گرفته نشده است. البته در روستاهای اطراف اقامتگاه های نزدیکی برای اسکان و اقامت هست مانند اقامتگاه بومگردی  کاشکیلو در شهداد

روستایی ییلاقی در دل کویر

.محصولات باغ این روستا؛ انگور، گیلاس، آلبالو، انجیر، شلیل، انار، گردو هستند.

روستای سریچ ۱۵۵۰ نفر جمعیت را دارا است که درفصل های بهار و تابستان که فصول گردشگری و تفریح هستند، این جمعیت روند صعودی میگیرد و به حدود ۱۰۰۰۰ نفر میرسد.

روستای سیرچ کرمان

مردمان شریف این روستا به شغل دامداری و کشاورزی مشغول هستند،و با توجه به شرایط جوی و محیطی قالب در این منطقه که خنک و سردسیری است شرایط پرورش ماهی مهیا است که اشتغالزایی و کارآفرینی بسیاری بوجود آورده.

قالیچه های با طرح سنتی، کره و روغن حیوانی می تواند تحفه یا سوغاتی از این روستا محسوب شود.

آب و هوای روستای سیرچ

با توجه به اینکه گفتیم روستای سیرچ در ارتفاعات ۱۵۵۰ متری قرار گرفته آب و هوایی سردسیر و معتدل را شامل می شود که در کنار آن رودخانه دائمی پر آب و زلالی در طبیعت سرسبز آن جاری است. همین آب و هوا سبب شده تا درختان و چشم اندازه های غیرقابل وصفی در این منطقه رشد و نمو کند و شغل اصلی مردم این منطقه دامداری و کشاورزی است و محصولات سردسیری بسیار مرغوبی را در طی فعالیت های خود در این منطقه به عمل می آورند؛ شما در چهار فصل سال می توانید در این منطقه شاهد شکوفه های خندان باغ های میوه در بهار، درختچه ها و درختان سر به فلک کشیده سرسبز و گل ها و گیاهان وحشی باشید که در کنار این طبیعت زیبا هوای خنک و دلپذیر در تابستان و طبیعت رنگارنگ آن در پاییز و چشم انداز ارتفاعات پراز برف و پیست اسکی آن در زمستان تنها گوشه ای از جمله زیبایی بی نظیری است که روستای سیرچ در کرمان برای مسافران خود فراهم می آورد.

بهترین زمان برای سفر به سیرچ

اما برای اینکه بدانید بهترین زمان برای رفتن به روستای سیرچ در کرمان چه زمانی است باید بدانید که تمام فصل های سال بسیار مناسب است و می توانید از طبیعت بی نظیر و دلچسب آن بهره ببرید. حتی در زمستان های می توانید از ارتفاعات پر از برف و پیست اسکی آن به منظور اسکی کردن استفاده کنید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها