جاذبه های تاریخی و دیدنی شهر موصل

جاذبه های تاریخی و دیدنی شهر موصل، عراق

شهر موصل

شهر تاریخی و باستانی موصل در شمال کشور عراق است، و در ارتفاع ۲۲۰ متری از سطح دریا واقع شده است. قدمت این شهر تاریخی بیش از ۲۰۰۰ سال است. شهر موصل در مرکزیت استان نینوا است، و از شهرهای  پر جمعیت کشور عراق بشمار می آید. این شهر دارای آثار تاریخی و دیدنی بسیاری است که به معرفی آن ها میپردازیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را با جاذبه های تاریخی و دیدنی شهر موصل آشنا کنیم

آثار تاریخی و پرجاذبه در شهر موصل

موزه ی موصل: موزه ی موصل مهم ترین موزه ی  باستان شناسی در کشور عراق،  بعد از موزه ی ملی بغداد بشمار می آید. نام این موزه در فهرست میراث جهانی قرار گرفته است. قدمت این موزه به سال ۱۹۵۲ میلادی باز می گردد. در موزه ی موصل از ۲۲۰۰ قطعه آثار تاریخی که مربوط به دوره های مختلف است محفاظت می شود.

باغ های معلق بابل در عراق

شهر باستانی نمرود از جاذبه های تاریخی و دیدنی شهر موصل

شهر باستانی نمرود یا کلحو در جنوب شرق موصل، استان نینوا واقع شده است. شهر تاریخی نمرود در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این شهر باستانی آثار تاریخی بسیاری را در خود گنجانده است، که معروف ترین آنها شیربال دار است. قدمت این شهر باستانی به قرن سیزدهم قبل از میلاد باز می گردد.

شهر باستانی نمرود

مسجد جامع النوری و مناره ی الحدبا

قدمت این اثر تاریخی به حدود ۹۰۰ سال پیش باز می گردد. مناره ی الحدبا از قدیمی ترین مناره ها در کشور عراق است.

شهر باستانی خورسباد

شهر خورسباد در شرق موصل، استان نینوا از جاذبه های تاریخی این شهر است. قدمت این شهر باستانی به قرن هفتم پیش از میلاد باز میگردد.

مسجد اموی

مسجد اموی یک جاذبه تاریخی و مذهبی در شهر موصل است. قدمت این اثر به سال ۶۴۰ میلادی باز می گردد.

قلعه ی تلعفر، مجسمه ابوتمام، مسجد اعظم نورالدین، مسجد مجاهدی، کاخ موصل، مسجد جرجیس، کاخ باش تپه، قره سرای، مسجد صلاح الدین، و…از دیگر آثار تاریخی و دیدنی در شهر موصل هستند.

مسجد اموی

موصل

متأسفانه نام موصل تا به امروز مترادف با بدترین ویرانی‌ها در عراق است. چندین سال بود که این شهر تحت کنترل شورشیان بود و اکنون یک میدان نبرد برای نیروهای نظامی عراق است. امید است که به زودی موصل آزاد شود و این شهر که بیش از ۲ هزار سال سابقه تاریخی و غنی دارد، بار دیگر مکانی شود که مردم بتوانند از آن بازدید کنند. موصل که در دوران ساسانیان به «بوذاردشیر» معروف بود، دارای جاذبه‌های دیدنی همانند خرابه‌های فروپاشیده مسجد اموی که مربوط به سال ۶۴۰ میلادی، مسجد اعظم نورالدین، مسجد مجاهدی، مسجد حضرت جرجیس، مشهد یحیی عبدالقاسم، کاخ باش‌تپه و قره‌سرای است.

منبع ویکی ساختمون
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی

با عرض سلام و ادب سایت بسیار عالی و آموزنده دارید ممنون