دیدنی های قیصریه ترکیه

دیدنی های قیصریه ترکیه

شهری با جمعیت حدود یک میلیون نفر که در سیصد و بیست کیلومتری جنوب شرقی پایتخت یعنی آنکارا واقع شده است.

این شهر با توجه به قرار گرفتن بین کوه های ارجی اس آب وهوایی بسیار سرد و کوهستانی دارد؛ به طوری که فقط یک ماه در سال آب و هوای گرمی را در این شهر شاهد هستیم.

حداقل دمای این شهر در زمستان تا منفی ۳۰ درجه سانتی گراد می رسد؛ دمایی بسیار سرد که تحمل آن برای همه افراد ممکن نیست؛ پس اگر جز افرادی هستید که از سرما بیزارید، پیشنهاد می شود در فصل تابستان به شهر قیصریه سفر کنید.

بیایید نگاهی به مکان های گردشگری قیصریه بندازیم که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

دیدنی های قیصریه ترکیه

۴ افسانه حیرت انگیز درباره ترکیه

آبشار های کاپوزباشی

آبشار های طبیعی و بسیار زیبای استان قیصریه که در ۷ مرحله به پایین دست خود می ریزد و منظره ای فوق العاده چشم نواز را پدید می آورد.

این آبشار حدود ۷۵ متر مسیر و در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا قرار دارد که در نهایت به رود سیهان می پیوندد.

آبشارهای کاپوزباشی یک آبشار طبیعی در منطقه حفاظت شده است که دارای هفت بخش سقوط آب است. آبشارهای کاپوزباشی با ارتفاع ۲۰۰۰ متر از طرح دریا قرار گرفته‌اند و دارای طول ۷۵ متر هستند این آبشار در نهایت به رودخانه سیهان می‌ریزد که در جریان رودهای زعادی با الادوگ و آکسو کریک قرار دارد.

کوه ارجیس

کوهی مرتفع که حدود ۳۹۱۵ متر ارتفاع دارد و در تمام ایام سال، مملو از برف و مه می باشد؛ کوهی که می تواند مقصد مورد علاقه گردشگران کوهنورد باشد.

در مسیر این کوه، چندین استراحتگاه ایجاد شده که کوهنوردان می توانند در این مکان ها نفسی تازه کرده و به راه خود ادامه دهند.

کوه ارجیس یک کوه آتشفشانی با ارتفاع ۳,۹۱۶ متر در قیصریه ترکیه است که توسط دریچه‌های یکپارچه و گنبدهای گدازه، و کوه احاطه شده است و همیشه دارای برف و مه است. بخش وسیعی از آتشفشان این کوه از طریق جریان گدازه‌ای از ترکیب آندسیتیک و داسیت تشکیل شده است. این کوه یکی از بهترین منطقه‌ها برای کوهنوردی کوهنوردان است همچنین دارای بهترین استراحتگاه های ورزشی زمستانی در ترکیه است.

مرکز خرید فروم قیصریه

یک هایپر مارکت عظیم که در خود تمام لوازم مورد نیاز از قبیل لباس، کیف، کفش و همچنین خدمات رفاهی دیگر همچون رستوران و کافه را جای داده است؛ ضمن اینکه با داشتن یک پارکینگ عظیم، می تواند مقصد خوبی برای دوست داران بازار و خرید باشد.

دیگر مکان های گردشگری قیصریه

دیدنی های قیصریه ترکیه

ارگ قیصریه

موزه تمدن سلجوقی

دونر گنبد

شهر زیرزمینی دائی علی

موزه آتاتورک و…

منبع کجارو کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها