دیدنی های وان ترکیه

دیدنی های ترکیه

قسمت نهم: شهر وان

وان، بزرگترین شهر واقع در شرق ترکیه می باشد که یکی از منطقه های تاریخی ترکیه نیز بشمار می رود که حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

زبان محلی مردم شهر وان، کرمانجی می باشد اما چون زبان رسمی کشور آنها، ترکی است بنابراین شاهد حرف زدن مردم وان به دو زبان هستیم.

شهر وان از دو طرف به کوه های مرتفع و از طرف دیگر به دریاچه وان متصل است.

یکی از مهم ترین دلایل مشهوریت شهر وان در جهان، گربه های آن است که به آنها گربه وان گفته می شود؛ پس اگر دوست دار حیوانات و به خصوص گربه ها هستید، شهر وان مقصد خوبی برای شما به حساب می آید.

هوای شهر وان بسیار مطلوب و مناسب است؛ بطوری که حداکثر دمای هوا در فصل تابستان به ۳۰ درجه سانتی گراد نمی رسد و همچنین، شاهد زمستان های بسیار سخت نیستیم.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری وان می پردازیم.

دیدنی های وان ترکیه

دیدنی های ترکیه

دریاچه وان

می توان گفت دریاچه وان مهمترین جاذبه گردشگری شهر وان محسوب می‌شود و بسیاری از گردشگران شهر وان به خاطر دیدن این دریاچه به آنجا سفر می‌ کنند.

این دریاچه بزرگترین دریاچه کشور ترکیه به حساب می آید که با چشم اندازهای خارق العاده خود، گردشگران بسیاری را جذب می‌ کند.

همچنین در اطراف این دریاچه بناهای تاریخی بسیار زیادی وجود دارد.

جزیره آختامار

جزیره ای فوق العاده جذاب که نام آن برگرفته از افسانه ای عاشقانه می باشد؛ در میان این این جزیره یک کلیسا وجود دارد که قدمت آن به سال ۹۱۵ میلادی برمی‌ گردد.

تصاویر موجود از این جزیره نشان می دهد که فصل بهار و هنگام شکوفه زدن درختان، بهترین فصل برای بازدید از این جزیره زیبا می باشد.

دیگر مکان های گردشگری شهر وان

قلعه وان

قلعه هوساپ

آبشار مرادیه

خانه گربه های وان و…

دیدنی های وان ترکیه

کلیسا

این کلیسای زیبا بر روی کوهی در جزیره آختامار و در احاطه دریاچه زیبای وان قرار دارد. این کلیسا که در سال های ۹۱۵ تا ۹۲۱ توسط معمار مندت (Mendet) ساخته شده بزرگ ترین جاذبه جزیره است و نه فقط اهمیت مذهب در جزیره را نشان می دهد بلکه نمایانگر فرهنگ و هنر هم می باشد. برای ساخت این کلیسا مصالحی مثل سنگ های قرمز رنگ توفا با کشتی از جزیره های اطراف به این محل منتقل شده اند و با وجود اینکه قدمت کلیسا به بیش از ۱۰۰۰ سال قبل برمی گردد اما به خاطر مرمت های گوناگون به خوبی حفظ شده است. با رفتن به داخل کلیسا مطمئنا از تماشای نقاشی های دیواری جذاب داخل کلسیا حیرت زده می شوید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها