معرفی شهر قوبا

معرفی شهر قوبا

شهر قوبا شهری با طبیعت بسیار زیبا و سرسبز در شمال جمهوری آذربایجان قرار گرفته است و با باکو پایتخت این کشور ۱۶۸ کیلومتر فاصله دارد. قوبا در دامنه ی کوه شهداگ قرار دارد و ۶۰۰متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد، به همین دلیل بسیار سرسبز است و آب و هوای مطبوعی دارد. یکی از مهم ترین چیزهایی که این شهر را معروف کرده است سیب های آنجاست که زبان زد خاص و عام است. در ادامه قصد داریم بیشتر به معرفی شهر قوبا بپردازیم.

قوبا در زمستان بارش برف زیادی را در خود می بیند، به طوری که در دل کوه های خود پیست اسکی های زیادی را برای اسکی سواران فراهم میکند.

آب و هوا شهرستان قوبا

آب و هوای قوبا در تابستان خنک و کمی شرجی، و در زمستان سرد و بارانی است. گاهاً طوفان‌هایی شهرستان را در طول زمستان درمی‌نوردند. این بادهای سهمگین اغلب از سوی شمال می وزند و بار هوای سرد قطبی را به دوش می‌کشند. بارش برف در قوبا در زمستان بسیار زیاد است بطوریکه ارتفاعات خود را میزبان اسکی سواران حرفه ای می کند. میانگین دمای هوا در تابستان حدود ۱۸ درجه سانتی‌گراد است که  ممکن است تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد نیز افزایش یابد. میانگین دمای سالیانه شهرستان قوبا  تنها ۰.۱ درجه سانتی‌گراد با میانگین دمای سالانه کره زمین (۱۴.۲ درجه سانتی‌گراد) تفاوت دارد.

معرفی شهر قوبا

موزه تاریخ قوبا

موزه ی تاریخ قوبا یک موزه به شکل قلعه است که در آن انواع صنایع دستی و تاثیرات گذر زمان در امر صنایع دستی زنان آذربایجانی دیده می شود. در این موزه انواع گلدان و جواهرات برنزی و شمشیرهای قدیمی وجود دارد. یکی از چیزهایی که بسیار آن را معروف کرده است فرش های موجود در این موزه است که این موزه را به یکی از موزه های فرش آذربایجان تبدیل کرده است.

جاذبه های تاریخی و تفریحی لنکران

روستای قرمز

در قوبا روستایی وجود دارد که تمام مردمان آن یهودی هستند اما در اسرائیل زندگی نمی کنند. در سقف خانه های این روستا از کاشی های قرمز استفاده شده است، به همین دلیل به آن روستای قرمز می گویند.  شغل ساکنان این روستای کوهستانی تجارت است.

پارک نظامی قوبا

پارک نظامی قوبا در نزدیکی روستای قرمز قرار گرفته است. وجه تسمیه این پارک از شاعر بزرگ نظامی گنجوی گرفته شده است. در این پارک کوچک با طبیعتی دلنشین انواع مجسمه از شاعران قوبا قرار گرفته که از برنز ساخته شده اند.

هتل قوبا پالاس

یکی ازجاذبه های تفریحی قوبا هتل ۵ستاره قوبا پالاس است که در منطقه ای کوهستانی و رو به یک دریاچه زیبا قرار گرفته است. این هتل دارای چندین رستوران با انواع غذاهای روز دنیا و حتی غذاهای محلی است.

معرفی شهر قوبا

منبع راهنمای سفر به آذربایجان
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها